MuscleMeat

begin m'n manier van trainen in twijfel te trekken

Irulan

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
3
Lengte
1m69
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
Hey

Ik werk met een 5 dagen split.

ma: borst/kuiten
di: rug/buik
wo: bi/tri
do: quads/hams/kuiten
vrij: schouders/buik

Ik doe voor elke spiergroep 4 oefeningen (behalve kuiten, hams, buik maar 1 of 2)

Ik train 4x10 bij het grootste deel van de oefeningen, bij bi/tri zitten er enkele 4x8 en 3x15 tussen.

Probleem is dus als ik bv eens gehaast ben dat ik dus kuiten of buik oversla op maandag of dinsdag, dus doe ik gewoon enkel borst of enkel rug... Dat zijn dan 4 oefeningen... Ik vraag me af is dat dan eigenlijk wel een goeie workout geweest? Ik voel wel dat ik getraind heb maar tis niet om te zeggen dat ik echt afgemat ben... Nu heb ik eens schema aangepast naar 4x15 en lichtere gewichten en ik merk dat ik nu na een oefening echt afzie! Maar binnekort doe ik toch terug 4x10 en ik wil nu eigenlijk eens weten of ik met 4 oefeningen per dag er eigenlijk wel kan geraken... of is het beter langer te trainen en meerdere spiergroepen te doen, of gewoon meer oefeningen van 1 spiergroep?

(bij borst doe ik zoiezo barbell bench press, incline dumbbell press, dan nog een wijde press en pec deck... bij rug wijde pull ups , deadlift , bent barbell row)

Laatst bewerkt:
ik zal die armen training van wo iig op een andere dag zetten!

verschuif die armen naar donderdag ofzo, je gebruikt ze al veel met borst en rug. En wat betreft overslaan, doe gewoon je schema, als je dat niet doet dan kan niemand je helpen.

Train je om je "afgemaakt te voelen" of om te groeien ?

• Topic Starter Topic Starter
Om te groeien... maar ik zit zo beetje op een punt waar ik nu eindelijk vrij deftige voeding eet en waar ik me veel te veel dan goed is begin op te jagen en te frustreren op progressie maken...

Ik krijg precies een verslaving aan eten om toch maar m'n gewicht omhoog te zien gaan, en ik wil nu eens weten of mijn manier van trainen nu wel goed is om er zo goed mogelijk resultaat uit te halen...

Kweet het ik heb geduld nodig en zo snel gaat het allemaal niet, maar ik begin beetje geobsedeerd te worden en mij heel veel vragen te stellen...

Er is zo'n kerel in onze gym die perfect de fysiek heeft die ik wil bereiken... 1m73 ofzo is die denk ik en weegt 85 kilo dacht ik... serieus brede kerel en als ik die zie die komt gewoon binnen en begint direct in zware gewichten te vliegen... Dusja, ik begin mij af te vragen train ik wel goed? 4 sets , opbouwend gewicht , af en toe reprange veranderen.. beperken tot 4 oefeningen

Laatst bewerkt:
Less is more.

Hebde ooit al StrongLifts gedaan ?

Btw, ik train en train en train... en ik weet zelfs niet meer wat spierpijn is :D

als je je er niet lekker bij voelt moet je gewoon van schema veranderen wat je wel lekker zit. :)

Wat is nu precies je probleem?
Dat je soms haast hebt en buik/kuiten een keer overslaat?
Dat je niet moe genoeg bent na een training?
Zet je niet genoeg massa aan?

Ik zie niet precies je probleem!

Ik begrijp je Irulan,ik zit met hetzefde probleem.
Die kerel die jij in de fitnes zie vraag daar maar eens aan welke kuur hij pakt.
Ik train 5 tot 6 keer per dag al 2 jaar en ben ook geobsedeerd door het eten.
Het punt is sommigge hebben de bouw mee en sommige niet,erg maar het is zo.
Gewoon blijven trainen en je lichaam kan aar bereiken wat het aankan.
Die man van bij u in d fitnes heeft zich al goed volgespoten.
Wie zegt dat hij 1 m 73 is en 84 weegt enkel met voedingsschema di gelooft in sprookjes.

less is more for irulan en joseppe10.

Groeien doe je door te eten en te rusten. Training is maar een klein deel van het groeien.

Post je voedingsschemaeens.

Wat is nu precies je probleem?
Dat je soms haast hebt en buik/kuiten een keer overslaat?
Dat je niet moe genoeg bent na een training?
Zet je niet genoeg massa aan?

Ik zie niet precies je probleem!

Ja ik weet het kvind m'n vraag ook precies wat raar klinken :)

Nu heb ik wel een goed gevoel gehad bij m'n training...

Begonnen om half 5 en geëindigd 6uur biceps/triceps...

Heb serieus gezweet en afgezien na m'n sets :)

Probleem is als ik bv kuiten eens oversla (wat mij nu niet het einde van de wereld lijkt) ik dus eigenlijk ga trainen voor 4 oefeningen van borst te doen... wat ik in principe op nog geen uurtje kan ... dan lijkt het zo alsof ik voor niets geweest ben en alsof ik niet goed bezig ben op die manier... dat is zowat het vervelende, je hebt er bij die er 2 uur zitten :s akkoord de meeste 'beren' bij ons zullen wel kuren...

2 uur? Ik ben soms binnen 30min klaar. Denk dat het in je voeding zit als je stagneert.

Ze 'zitten' er inderdaad 2 uur.
Effectief trainen ze wellicht 15 minuten?

Je moet trouwens nooit naar anderen kijken, maar je eigen plan trekken.
Zelf ben ik altijd na 45/50 minuten klaar en kan dan echt niet meer, gevolgd door 3 dagen spierpijn. Gewoon knallen en niet ouwehoeren.

ALs je intensief genoeg traint ben je na 45 minuten dus echt kapot.

Dus geen nood...verspil je tijd niet door lang en onnodig te trainen.
Werk je 4 oefeningen af, ben je niet kapot, dan heb je wellicht niet zwaar genoeg getraind. Doe dan meer gewicht of meer sets/reps.

Succes en vaar je eigen koers!

oke dat doet me al een pakje beter voelen:)
ik denk da ik mss te lang pauze neem tussen reps en sets.. denk toch wel dikke 2-3 minuten.. te veel?

60 sec is genoeg
Van waar in vlaanderen ben je eigenlijk?

zelzate ^^

Terug
Naar boven