Fitness Seller

Beginnen Cutten

Giel29

Novice
Waardering
0
Hey,

Ik ben Giel (18j, 1m75, 97kg) en het begint tijd te worden om kilo's kwijt te geraken :o

Ik heb een redelijk tot goede conditie (altijd gehad), maar ben altijd aan de zwaardere kant geweest. Net zoals mijn vader en broer thuis toch van nature uit breed gebouwd. 10 jaar karate gedaan en de meeste kracht zit dan ook in mijn benen. Nu ben ik op mijn 15e beginnen krachttrainen (rustig begonnen), maar ben op 4-5 maanden toch serieus wat spiermassa bijgekomen. Daarna eigenlijk nooit echt onderhouden (sporadisch) maar vooral ook veel vetter geworden eigenlijk.

Nu zou ik dus graag beginnen met cutten!
Volgens zo'n excel bestandje -> van iemand anders gekregen en mijn gegevens ingevuld, zou ik om te cutten tussen de 2800 en 3000 kcal moeten innemen? Dit lijkt me trouwens echt veel dus vraag ik het hier nog eens na.

Ik ben dan eigenlijk klaar om een voedingsschema op te stellen maar ook hier nog een paar kleine vraagjes:

Is het goed om 'smorgens en tussen krachttraining en cardio door een eiwitshake te nemen (dus 2x per dag).
Dan : waar moet ik opletten qua eiwitten/koolhydraten/vetten. In welke verhoudingen moeten deze voorkomen of hoeveel van elk ga ik dan nodig hebben?
En dacht ook nog gelezen dat caffeine goed was (koffie). Dit moet ik dan gewoon in mijn tabel opnemen? Of zijn er zo dingen die je altijd mag eten zonder ze echt in de tabel op te nemen (fruit: appel/peer of weet ik veel?)

Alvast bedankt :)

Wat is je Vet %?

BROSIENCE when some Muscled Bro tells you somthing
thats 50% Fact 50% Bulshit

• Topic Starter Topic Starter
Ik dacht 24-25%. Had het ingevuld in één of andere tool op het internet (door je buikomtrek te meten etc). Nu is het wel gewoon snel gemeten dus hoe nauwkeurig het was weet ik niet, maar superveel zal het er wel niet vanaf zitten..

Je onderhoud is inderdaad rond de 3018 kcal. (rekening houdend met de 25% BF). Als je in de cut wilt gaan komt dat op zo'n 20% dat je minder moet eten van je onderhoud. Het aantal kcal is 3018-603= 2415.

Op je vraag van je wheyshakes zou het toch handiger zijn om na je KT en cardio 1 te drinken. Zo kunnen je spieren gemakkelijker recupereren. En met een "volle" maag lopen hou niemand echt van denk ik? De EKV waardes die je het best kan toepassen is 40 40 20. En het enige wat je niet in je tabel hoeft bij te plaatsen is water en dat is al, al de rest heeft dus duidelijk EKV waardes + kcal.

ok bedankt. Is het voldoende als ik dan gewoon tussen de 2400-2450 blijf zitten elke dag (dus niet exact zeg maar)

En dan nog een vraagje : hoe zit het met de verdeling qua kcal en EKV tussen 's morgens en 's avonds?

Moet ik bv smorgens meer eiwitten opnemen en savonds meer koolhydraten (ik zeg nu maar iets random, maar je snapt wel wat mijn vraag is) en hetzelfde met het aantal kcal..

Iemand die nog zou kunnen helpen met bovenstaande waarden?
Ik zou eigenlijk zo snel mogelijk willen beginnen :)

ok bedankt. Is het voldoende als ik dan gewoon tussen de 2400-2450 blijf zitten elke dag (dus niet exact zeg maar)

En dan nog een vraagje : hoe zit het met de verdeling qua kcal en EKV tussen 's morgens en 's avonds?

Moet ik bv smorgens meer eiwitten opnemen en savonds meer koolhydraten (ik zeg nu maar iets random, maar je snapt wel wat mijn vraag is) en hetzelfde met het aantal kcal..

Nee, maakt in principe niet echt uit. Ik zou het gewoon redelijk over de dag verdelen.
Je hoort wel regelmatig dat mensen in de avond minder kh nemen maar dat is meer voorkeur en is niet noodzakelijk.
Probeer je macro's te raken per dag, dat is veruit het belangrijkst. Timing is ondergeschikt.

Jensiboyke :Het aantal kcal is 3018-603= 2415.
Dat lijkt me een goeie richtlijn mischien iets minder
Persoonlijke mening did is pure Brosience dus kan niet 100% kloppen
ik viel het beste af bij hoog vlees/ eiwit dieet rond 2000kcals mis iets minder

Dus ik kan beginnen met een schema opstellen met ongeveer 2400 kcal en EKV verhoudingen 40/40/20 ongeveer?

Aangezien mijn blok+examens eraankomen en dan de daarop volgende 3 maanden vakantie kan ik wel veel doen.

Is het zo bijvoorbeeld slim om smorgens op lege maag 20-30min cardio te doen? (lopen,zwemmen ofzo) of best eerst gewoon ontbijt+eiwitshake en dan iets later gewoon te trainen?

Terug
Naar boven