XXL Nutrition

Beginnen in de sportschool

Gwennez

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
82kg
Yoo mensen,
Ik ben vandaag naar t ziekenhuis geweest voor controle van mijn schouder waar ik 4 maanden geleden een operatie aan heb gehad omdat mn arm uit de kom was geweest en hierdoor mijn schouder beschadigd was, en wil nu voorkomen dat dit nog een keer gebeurt dus wil ik met de sportschool gaan beginnen.
Ik heb echt geen flauw idee hoe ik een goede start kan maken, en ook niet echt mensen die ik ken die veel ervaring hebben dus hoop dat iemand hier me opweg kan helpen met een begin!
Ik wil echt zo snel mogelijk beginnen,
Op dit moment ben ik 18, 73 kilo en 1.92 en ben van plan 3x per week te gaan sporten.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

-Gwen

Ik raad je aan om zoveel mogelijk op youtube te kijken voor de juiste uitvoering van bepaalde oefeningen. Het laatste wat je wil is blind schouders gaan trainen en door een verkeerde uitvoering het nog erger maken dan dat het is;)

Idd, want niemand op youtube doet het fout!

heel veel lezen op deze site (sticky's) verder niet alleen je schouders gaan trainen
maar je hele lichaam trainen met een goede fullbody workout zoals stronglifts 5x5,
als je daarnaast echt spieren wil opbouwen zul je een voedingsschema moeten opstellen
maar ook dat kun je allemaal op deze site lezen.

Ja, want via joetjoep garandeer je voor jezelf een correcte uitvoering...

Loop een sportschool binnen en vraag naar een begeleider. Die kan je de basics leren.

Ja, want via joetjoep garandeer je voor jezelf een correcte uitvoering...

Loop een sportschool binnen en vraag naar een begeleider. Die kan je de basics leren.

Als je de goede youtube video's hebt (die van Alan Thrall voor grote 3 (4)) kom je een heel eind.
Ik liep een sportschool binnen en vroeg naar een begeleider. Die zei dat ik met mijn knien niet voorbij mijn tenen mocht komen met squatten en tot parallel moest gaan.
Dat dus voor de basics.

Alan Thrall met een van zn filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=bs_Ej32IYgo

Als je de goede youtube video's hebt (die van Alan Thrall voor grote 3 (4)) kom je een heel eind.
Ik liep een sportschool kunnen en vroeg naar een begeleider. Die zei dat ik met mijn knieën niet voorbij mijn tenen mocht komen met squatten en tot parallel moest gaan.
Dat dus voor de basics.

Alan Thrall met een van zn filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=bs_Ej32IYgo

Ja dit is inderdaad zo. Het is helaas in veel sportscholen zo gesteld dat zelfs begeleiders er niks van snappen...
Combinatie van beide zou denk het handigst zijn, filmpjes kijken en een begeleider of mede-sporter mee laten kijken of je het goed uitvoert in de sportschool.

Idd, want niemand op youtube doet het fout!

Het is niet moeilijk om de goede youtubers te onderscheiden, altijd beter dan die begeleiders, ik heb in 3 sportscholen gesport en al die begeleiders denken het wiel uitgevonden te hebben en zeggen niks hetzelfde, dat soort mensen brengen je alleen in twijfel.

Ja dit is inderdaad zo. Het is helaas in veel sportscholen zo gesteld dat zelfs begeleiders er niks van snappen...
Combinatie van beide zou denk het handigst zijn, filmpjes kijken en een begeleider of mede-sporter mee laten kijken of je het goed uitvoert in de sportschool.

veel "commerciele" sportscholen hebben vaak stagiaires in dienst die echt helemaal niets weten, echt een schande:eek: vragen ze aan mij (tijdens het deadliften) wat voor oefening ik aan het doen ben :(

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel wel dat ik alles ga trainen, en niet alleen mijn schouders
Sorry dat ik dit er niet bij vermeld heb!

Ik zal is wat stickys gaan lezen en kijken of ik wat goede vids op youtube kan vinden!
Thenks

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:53 ----------

Ik heb trouwens net gekeken naar mn BMI, op voedingswaardetabel.nl
Mijn gewicht is 73kg en ben 1.93, dit gaf een BMI van 19.6 aan en dat ik 13.8kg onder mijn ideale gewicht zit?!

Om je buikspieren uiteindelijk te zien, moet dat buikje weg zijn, maar aangezien ik al onder mn ideale gewicht zit, moet ik dan nog meer vet kwijt raken?

Ik heb hetzelfde probleem gehad en ik heb alles laten herstellen onder herkende begeleiding en heb totaal niks van problemen gehad

Ik bedoel wel dat ik alles ga trainen, en niet alleen mijn schouders
Sorry dat ik dit er niet bij vermeld heb!

Ik zal is wat stickys gaan lezen en kijken of ik wat goede vids op youtube kan vinden!
Thenks

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:53 ----------

Ik heb trouwens net gekeken naar mn BMI, op voedingswaardetabel.nl
Mijn gewicht is 73kg en ben 1.93, dit gaf een BMI van 19.6 aan en dat ik 13.8kg onder mijn ideale gewicht zit?!

Om je buikspieren uiteindelijk te zien, moet dat buikje weg zijn, maar aangezien ik al onder mn ideale gewicht zit, moet ik dan nog meer vet kwijt raken?

Damn, als ik jou voor de zon zou houden dan zou ik jouw skelet zien :o
Ga eens heel snel meer eten en maak je eens niet zo druk om dat beetje vet. 73kg bij 1.93m is veel te weinig man.

---------- Toegevoegd om 10:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

veel "commerciele" sportscholen hebben vaak stagiaires in dienst die echt helemaal niets weten, echt een schande:eek: vragen ze aan mij (tijdens het deadliften) wat voor oefening ik aan het doen ben :(

Ja dit inderdaad. Ook een keertje gehad met tricep extension dat zo'n ventje vond dat ik mijn armen wat anders moest houden. Dacht probeer het maar eens wat hij verteld, heb daarna 3 weken met een schouder blessure gelopen...

• Topic Starter Topic Starter
Damn, als ik jou voor de zon zou houden dan zou ik jouw skelet zien :o Ga eens heel snel meer eten en maak je eens niet zo druk om dat beetje vet. 73kg bij 1.93m is veel te weinig man. ---------- Toegevoegd om 10:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ---------- Ja dit inderdaad. Ook een keertje gehad met tricep extension dat zo'n ventje vond dat ik mijn armen wat anders moest houden. Dacht probeer het maar eens wat hij verteld, heb daarna 3 weken met een schouder blessure gelopen...

Check mijn topic bij foto's dan zie je mn skelet haha ;P en ik ga idd snel meer eten!

Terug
Naar boven