Fitness Seller

Beginnen met bodybuilding??

diev

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
85kg
Ik ben thuis al een beetje aan het sporten met halters de gewichten zijn klein.(8kg max)

Maar ik moest sindskort stoppen met voetballen omdat ik mijn knie heb verdraait, nu is na een operatie gebleken dat ik mijn voorstekruisband heb ingescheurd (dit is niet helemaal zeker maar hoogstwaarschijnlijk wel), verder is mijn meniscus aan de binnenkant van mijn knie 3/4 weggehaald. verder zijn mijn knie banden wat opgerekt.

Nu zeiden ze in ziekenhuis en bij fysio dat ik mijn boven benen en kuiten goed moest trainen. Maar daarvoor moet ik naar de sportschool en als ik daar toch heen ga waarom dan niet gelijk men hele lichaam trainen.

Nu is mijn vraag aan jullie is het verstandig om bodybuilding te gaan doen met deze mankementen aan de knie.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Je kan BIJNA perfect aan bodybuilding doen met die blessures, alleen ga je waarschijnlijk (momenteel) niet kunnen squaten. Of als je squat (of andere benenoefeningen doet) zul je het met veel herhalingen en weinig gewicht moeten doen.

Verder zie ik geen problemen.

Fysio moet je meer informatie geven over welke beenoefeningen je wel of niet mag doen.
Welke, hoeveel sets en reps, excentrisch of concentrisch etc

• Topic Starter Topic Starter
Erg bedankt voor alle informatie tot nu toe.

Voor zover heb ik dus al een nieuwe sport gevonden :D

Terug
Naar boven