XXL Nutrition

Beginner heeft hulp nodig

troy111

Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik heb een tijdje besloten om mijn lichaam eens wat meer in vorm te krijgen, ik ben erg skinny (16 jaar, rond de 1.85m en rond de 60kg) en ik zou dan ook erg graag wat sterker worden. Daarom vroeg ik me af (sinds ik nieuw ben met dit alles) of jullie bepaalde tips hebben waar ik op moet gaan letten om langzamerhand meer een lichaam te krijgen waar ik tevreden over ben. Zwaarder en gespierder dus.

Ik ben een week geleden bij de fitness gegaan en vroeg me dus af hoe lang per week (hoe veel keer, hoe lang per keer, etc) ik in de fitness zou moeten doorbrengen. Ik dacht aan 3/4 keer per week een uurtje. En of ik bepaalde apparaten of dingen moet doen. Ook weet ik dat goed eten belangrijk is om zwaarder en gespierder te worden. Ik eet verder gewoon goed. 's Ochtends, 's Middags en 's Avonds gewoon met wat snacks er tussendoor natuurlijk. Zijn er bepaalde dingen die ik niet en wel moet eten?

Ik heb niet echt haast om gespierder en zwaarder te worden want ik weet dat dit tijd nodig heeft, maar ik zou toch wel zo snel mogelijk resultaten zien.

Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen en enige tips voor me hebben?

Lees je ff rustig in hier. Vooral bij de voedingsectie en maak een dieet wat bij je past. Dat word iig een stuk meer dan die drie maaltijden per dag. Denk aan 6-8. Heb je een dieet gemaakt laat hem hier dan ff controleren.
Ik zou beginnen met 3x per week trainen. Rustig aan beginnen om de oefeningen te leren. Niet te hoge gewichten!
Als trainingsschema zou ik met Mark Rippetoe beginnen

Neem de volgende links door voor het rippetoe schema
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/faq-rippetoe-nederlands-194080/
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=712752&highlight=riptoe
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Zoals Max al zegt is het essentieel om je eerst in te lezen over trainen en voeding, en dan is het verstandig om te starten met een basisschema als Mark Rippetoe's Starting Strength of Stronglifts 5x5 (google maar).

• Topic Starter Topic Starter
Zou het ook helpen om gewoon al de machines met gewichten te doen? Want dat heb ik de laatste keer gedaan en eerlijk gezegd snap ik nog niet erg veel van deadlifts etc. :p

Ik ga mijn voeding dan in ieder geval wel verbeteren :)

Het is juist goed om zoveel mogelijk oefeningen met losse gewichten te doen!

Zou het ook helpen om gewoon al de machines met gewichten te doen? Want dat heb ik de laatste keer gedaan en eerlijk gezegd snap ik nog niet erg veel van deadlifts etc. :p

Ik ga mijn voeding dan in ieder geval wel verbeteren :)

Je bent hier toch om te leren? Er is ongelooflijk veel info te vinden rond al deze dingen. Ik zit al bijna een week non-stop naar informatie te zoeken.

Je bent met deze site op een goudmijntje gestoten, gooi die kans dus niet zomaar weg en luister naar het advies van de ervaren leden - bekijk hun posts, vooral de stickies! - heeft mij al veel geholpen ;)

Terug
Naar boven