MuscleMeat

Beginner met vraagtekens!?

Greggoez87

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Vetpercentage
20%
Hallo DBB bezoekers, ik zit met een paar dingen. Ik ben me aan het verdiepen in ''fitness'' maar heb al snel in de gaten dat het om BB gaat. Ik ben 26jr, weeg 82kg en heb 20%bf. Ik maak gebruik van een voedingsschema van Marjolein Schilperoort en heb een trainingsschema gekregen van een maat van me. Ik ben er nu zo een 2 maanden mee bezig, maar zie niet het resultaat dat ik gehoopt had. Nou hoor ik mensen om me heen zeggen dat ik misschien een lichte kuur zou kunnen nemen om het resultaat eventueel te kunnen bevorderen. Mijn doel is natuurlijk een atletisch gespierd lichaam met een vetpercentage van wat zal het zijn, 4-6%. Is hierbij een kuur aan te raden of juist een afrader? ik hoor graag wat positieve feedback!

Ik herken me in je verhaal, toen ik net begon met 'bodybuilding'.. Noem het maar fitness. Je kan nog veel verder zakken in bodyfat zonder de stimulanten die je net hebt genoemd. Volg het eet en trainingsschema en kijk maar eens wat je kan bereiken binnen 5-7 maanden.

Yep volg de raad hierboven mij maar op ;) Uitstekende raad!!!
Je hebt geen AAS nodig om droog te worden, ik vind het zelfs zonde om AAS te nemen als je niet volledig vollop kunt gaan met de voeding! Verlaag je BF tot 10% op een low carb high protein dieet en wat cardio ernaast dat moet zeker haalbaar zijn maat zeker als je op 20% staat dan smelt het vet als de sneeuw voor de zon:D

Je bent pas net bezig dus kuren is echt niet nodig. Ook kun je makkelijk zonder aas te komende jaren.

Kuren wanneer je voeding niet in orde is gaat je sowieso niet veel brengen.
Probeer ervoor te zorgen dat je je verdiept in voeding en diëten, mocht je het erna toch nog noodzakelijk vinden om te kuren weet je zeker dat je dmv de juiste voeding het uiterste eruit kunt halen.

Post ff je voeding en training dan kunnen we het misschien wat verbeteren

Hallo DBB bezoekers, ik zit met een paar dingen. Ik ben me aan het verdiepen in ''fitness'' maar heb al snel in de gaten dat het om BB gaat. Ik ben 26jr, weeg 82kg en heb 20%bf. Ik maak gebruik van een voedingsschema van Marjolein Schilperoort en heb een trainingsschema gekregen van een maat van me. Ik ben er nu zo een 2 maanden mee bezig, maar zie niet het resultaat dat ik gehoopt had. Nou hoor ik mensen om me heen zeggen dat ik misschien een lichte kuur zou kunnen nemen om het resultaat eventueel te kunnen bevorderen. Mijn doel is natuurlijk een atletisch gespierd lichaam met een vetpercentage van wat zal het zijn, 4-6%. Is hierbij een kuur aan te raden of juist een afrader? ik hoor graag wat positieve feedback!

Een voedingsschema heb je niet nodig. Je moet boven je onderhoud eten om spiermassa aan te komen en onder je onderhoud eten om vet te verliezen. Dat je bepaalde vitamines enzovoort nodig hebt is een feit. Maar als je gewoon 2x groente en 2x fruit per dag eet en zorgt dat je genoeg voedingsvezels binnen krijgt. Zorg je er al voor dat al je micro nutriënten behoeftes vervult zijn. Daar buiten kan je gewoon eten wat je wilt.

Je 2de punt over je doel bereiken. De normen voor wat je naturel kunt bereiken is vervaagt door leugenaars die naturel claimen te zijn. Maar daarbij insuline, human growth hormon en AAS gebruiken. Hierdoor raakt men heel snel teleurgesteld over de behaalde resultaat.

Ik zou AAS links laten liggen tot dat je rond de 140kg kunt bankdrukken. Om je op weg te helpen, geef ik je een link naar wat naar mij mening een van de beste beginschema's is:

Om diezelfde channel kun je vrijwel alles over bodybuilding leren.

Een voedingsschema heb je niet nodig. Je moet boven je onderhoud eten om spiermassa aan te komen en onder je onderhoud eten om vet te verliezen. Dat je bepaalde vitamines enzovoort nodig hebt is een feit. Maar als je gewoon 2x groente en 2x fruit per dag eet en zorgt dat je genoeg voedingsvezels binnen krijgt. Zorg je er al voor dat al je micro nutriënten behoeftes vervult zijn. Daar buiten kan je gewoon eten wat je wilt.

Je 2de punt over je doel bereiken. De normen voor wat je naturel kunt bereiken is vervaagt door leugenaars die naturel claimen te zijn. Maar daarbij insuline, human growth hormon en AAS gebruiken. Hierdoor raakt men heel snel teleurgesteld over de behaalde resultaat.

Ik zou AAS links laten liggen tot dat je rond de 140kg kunt bankdrukken. Om je op weg te helpen, geef ik je een link naar wat naar mij mening een van de beste beginschema's is:

Om diezelfde channel kun je vrijwel alles over bodybuilding leren.

Als je geen voedingsschema nodig hebt (als beginner sws) hoe weet je dan wanneer je boven of onder onderhoud zit, of dat je aan je macro's komt?

Je koopt een weegschaal voor 10 euro en je weegt all je eten. En je schrijft het op of je vult het in bij myfitnesspal.com. Dit doe je 2 weken lang. Na die 2 weken weet je wat je onderhoud is. Daar doe je 10 of 20% bovenop dus stel mijn onderhoud is 3000 dan eet ik 3300/3600 in mijn bulk. Niet echt moeilijk. Macro's zijn ook vrij simpel ongeveer 200-250g eiwitten (beetje hoog maar dit is om te zorgen dat men ook met slechte eiwitbronnen als ze behoeftes vervult). Vetten voor naturel boven de 50g om hormon problemen te voorkomen. De rest van de calorieen gaan naar koolhydraten. Kan je niet zoveel koolhydraten eten dan verhoog je gewoon je vet....

Niet echt moeilijk naar mij mening

Je koopt een weegschaal voor 10 euro en je weegt all je eten. Dit doe je 2 weken lang. Na die 2 weken weet je wat je onderhoud is. Daar doe je 10 of 20% bovenop dus stel mijn onderhoud is 3000 dan eet ik 3300/3600 in mijn bulk. Niet echt moeilijk. Macro's zijn ook vrij simpel ongeveer 200-250g eiwitten (beetje hoog maar dit is om te zorgen dat men ook met slechte eiwitbronnen als ze behoeftes vervult). Vetten voor naturel boven de 50g om hormon problemen te voorkomen. De rest van de calorieen gaan naar koolhydraten. Kan je niet zoveel koolhydraten eten dan verhoog je gewoon je vet....

Niet echt moeilijk naar mij mening

Huwh..dus als je 2 weken lang 4000 kcal eet is je onderhoud 4000 kcal?

En welke beginner gaat er nou alles elke dag opnieuw afwegen? Lekker lastig.

Huwh..dus als je 2 weken lang 4000 kcal eet is je onderhoud 4000 kcal?

En welke beginner gaat er nou alles elke dag opnieuw afwegen? Lekker lastig.

Je begrijpt het verkeerd dit is niet bedoeld voor een gevorderde bber. De methode die ik boven aangaf is voor een persoon die nog niets aan zijn voeding heeft gedaan. Hij bulkt dus nog niet. Bijgevolg is zijn gewicht stabiel. En omdat zijn gewicht stabiel is, kan men door de bovenaan geven methode te gebruiken er achter komen wat zijn onderhoud precies is.

Laatst bewerkt:
Je begrijpt het verkeerd dit is niet bedoelde voor een gevorderde bber. De methode die ik boven aangaf is voor een persoon die nog niets aan zijn voeding heeft gedaan. Hij bulkt dus nog niet. Bijgevolg is zijn gewicht stabiel. En omdat zijn gewicht stabiel is kunnen door de bovenaan geven methode accurate achter komen wat zijn onderhoud precies is.

Ja, maar dat klopt dus niet. Als je niks aan je voeding doet, betekend niet dat je elke dag op onderhoud eet..Je moet gewoon je onderhoud op internet opzoeken en dáár dan die 20% boven of onder gaan zitten.
Misschien is zijn gewicht niet stabiel :)

---------- Post toegevoegd 20 August 2013 om 17:31 ----------

Ik maak gebruik van een voedingsschema van Marjolein Schilperoort en heb een trainingsschema gekregen van een maat van me. Ik ben er nu zo een 2 maanden mee bezig, maar zie niet het resultaat dat ik gehoopt had.

Bezig met een schema ;) dus jouw methode kan dan sowieso niet Nerd87

Ja, maar dat klopt dus niet. Als je niks aan je voeding doet, betekend niet dat je elke dag op onderhoud eet..Je moet gewoon je onderhoud op internet opzoeken en dáár dan die 20% boven of onder gaan zitten.
Misschien is zijn gewicht niet stabiel :)

---------- Post toegevoegd 20 August 2013 om 17:31 ----------

Bezig met een schema ;) dus jouw methode kan dan sowieso niet Nerd87

Daarom staat er ook dat je het 2 weken lang moet doen als je gewicht 2 weken lang hetzelfde is. Zit je rond je onderhoud. Ik schreef dit ook niet aan de topic starter maar omdat je vroeg hoe je überhaupt zonder een voedingsschema achter je onderhoud kon komen. Daar gaf ik antwoord op. Uiteraard is het super makkelijk voor de topic starter want hij weet precies wat die eet.

Daarom staat er ook dat je het 2 weken lang moet doen als je gewicht 2 weken lang hetzelfde is. Zit je rond je onderhoud. Ik schreef dit ook niet aan de topic starter maar omdat je vroeg hoe je überhaupt zonder een voedingsschema achter je onderhoud kon komen. Daar gaf ik antwoord op. Uiteraard is het super makkelijk voor de topic starter want hij weet precies wat die eet.

Ik reageerde alleen op: een voedingsschema heb je niet nodig.
Dat vind ik onzin. Maar ach, iedereen een eigen werkwijze denk ik zo, ikzelf vind het een stuk makkelijker :)

Ik reageerde alleen op: een voedingsschema heb je niet nodig.
Dat vind ik onzin. Maar ach, iedereen een eigen werkwijze denk ik zo, ikzelf vind het een stuk makkelijker :)

Het omgekeerde is waar een voedingsschema is onzin. Ik bulk op 4000 cal. Als ik mijn vitamine, mineralen en voedingsvezel behoeftes vervul binnen 2000 calorieën wat geen moeilijke taak is. Kan ik vervolgens de overige 2000 cal besteden aan wat ik wil. Dit laat een voedingsschema niet toe en bovendien het idee van gevarieerd eten gaat ook de deur uit. Daarbij zijn sommige voedingsschema zo ontworpen dat je elke 2 uur moet eten wat ongelofelijk debiel is. Het is gewoon niet flexibel genoeg. Het idee dat je er een nodig hebt is gewoon oplichterij die aan je verkocht wordt door gasten die aan 3 gram AAS per week zitten en claimen naturel te zijn. En dat het volgen van een voedingsschema geen hersenkracht kost is geen argument te gunste van de stelling.

Laatst bewerkt:
Het omgekeerde is waar een voedingsschema is onzin. Ik bulk op 4000 cal. Als ik mijn vitamine, mineralen en voedingsvezel behoeftes vervul binnen 2000 calorieën wat geen moeilijke taak is. Kan ik vervolgens de overige 2000 cal besteden aan wat ik wil. Dit laat een voedingsschema niet toe en bovendien het idee van gevarieerd eten gaat ook de deur uit. Daarbij zijn sommige voedingsschema zo ontworpen dat je elke 2 uur moet eten wat ongelofelijk debiel is. Het is gewoon niet flexibel genoeg. Het idee dat je er een nodig hebt is gewoon oplichterij die aan je verkocht wordt door gasten die aan 3 gram AAS per week zitten en claimen naturel te zijn. En dat het volgen van een voedingsschema geen hersenkracht kost is geen argumenten te gunste van de stelling.

Voor een beginner is een schema ontzettend makkelijk. Die begint net dus om in het ritme te komen kan ie zich prima aan een schema houden ipv maar willekeurig wat te vreten omdat het misschien in zijn macro's past. Daarbij heb je in BB ook genoeg eiwitten nodig en dus niet alleen je vitamines en mineralen en vezels. Vind dat je een beetje onzin post bro, maar ik sta open voor meer wijsheid.

Voor een beginner is een schema ontzettend makkelijk. Die begint net dus om in het ritme te komen kan ie zich prima aan een schema houden ipv maar willekeurig wat te vreten omdat het misschien in zijn macro's past. Daarbij heb je in BB ook genoeg eiwitten nodig en dus niet alleen je vitamines en mineralen en vezels. Vind dat je een beetje onzin post bro, maar ik sta open voor meer wijsheid.

Ik had het alleen over micronutrients omdat dit vaak als argument gebruikt wordt tegen flexible dieting. Het verdelen van macro's is vrij makkelijk je pakt 200g eiwitten om zeker van te zijn dat je aan alle eisen voldoet vervolgens stop je de rest van je calorieën in koolhydraten en vetten. Ik vond het gewoon niet nodig om dat erbij te zetten omdat ik vanuit ging dat iedereen dit al wist.

Ik zou even wachten met kuren man, volg dat schema maar gewoon en verlaag je inname naarmate je gewicht verliest... Daarna, onder 10% BF en na wat kg spieren te hebben gewonnen, kun je denken aan een kuur.
Succes met uw cut!

Je bent er pas 2 maanden mee bezig en denkt nu al aan een kuurtje..

Ik verplaats deze even naar de juiste sectie..

Terug
Naar boven