Fitness Seller

Beginner voeding

DutchBulk

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
54kg
Ik ben nu misschien 1,5 maand bezig met krachttraining.
Nu hoor ik heel vaak dat ik eigenlijk ondergewicht heb enzo.

Toen kwam ik een video van sixpackshortcuts tegen die me zei dat ik als beginnen gewoon alles moest eten en zelfs meer dan ik zin in had, omdat alles wel weer wordt verbrand.
Maar ik ben bang dat als ik dat doe ik zo meteen gewend raak aan dat veel eten en ik dik wordt, en dat is niet mijn bedoeling!

Ook heb ik een snelle stofwisseling, dus dat kan ook zijn dat ik gewoon zo weinig weeg. (54 kg)

Wat vinden jullie wat ik moet doen, is dat gewoon nog meer eten dan ik hebben kan of wat anders, en waarom?

Graag hoor ik van jullie.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; zet je voedingsschema in bijgevoegde sheet. vaak vergis je je in hoeveel je eet..

bereken je behoefte in de sheet

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken

• Topic Starter Topic Starter
om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; zet je voedingsschema in bijgevoegde sheet. vaak vergis je je in hoeveel je eet..

bereken je behoefte in de sheet

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken
Bedankt! Hier heb ik nog eens wat aan!
ik hoorde die gast van sixpackshortcuts zeggen alles eten wat je lekker vind en hoe meer hoe beter, omdat je alles wel verbrand...
maar dacht bij me zelf al... Dit kan nooit goed zijn!

En eventeeul aan de shakes (weightgainers) gaan is ook wel goed idee voor je eiwitten en KH als ik jou was zou ik een eiwit shake halen en ultra fine oats voor de KH en extra calorieen

"maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
+500 cal als je wil bulken"

Ik zou hier 10% tot 20% van maken. Ik gebruik zelf 15%. 500 cal op 3000 kcal is in verhouding meer dan op 2500 kcal. Probeer percentages aan te houden.

-500 / + 500 is inderdaad een beetje zwart wit.
Advies is meestal -500 tot -250 / +250 tot + 500 op je onderhoud

Terug
Naar boven