AndroidHealthClinic

Beginner ziet door de bomen het bos niet meer.

vaatwastablet

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
66kg
Goedenavond allen,

Noem me maar vaatwastablet, keurige nickname voor op het internet! Ben een jonge van 17 jaar, bijna 18, en ben nu 2 weken geleden begonnen in de sportschool. Mijn doel is zorgen voor meer spiermassa, hoef geen beest te worden, maar iets breder zal wel fijn zijn. Afgelopen weken vrij redelijk getraind, alleen heb ik het gevoel dat ik nog wat aan het aankloten ben. Met een eetschema etcetera ben ik bezig, hier word dus al rekening mee gehouden. Echter heb ik nog wel hulp nodig bij het maken van een trainingsschema. Heb het internet al heel wat afgestruind, en me er ook zoveel mogelijk in verdiept, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben van plan om split-oefeneningen te doen, en geen full body work-out, op deze manier kan ik mij beter concentreren op de diverse spiergroepen. Met 3 dagen denk ik voldoende rust te behouden met het trainen, maar een 4de dag is ook gemakkelijk in te plannen voor mij! Heb totaal geen druk leven momenteel door het stoppen van mijn studie. Ik heb van het internet het volgende schema gehaald, echter kan ik meerdere oefeningen doen in de sportschool, maar weet niet welke het efficiëntste zijn. Wie heeft er suggesties voor het volgende train-schema?

Maandag: (borst, schouders en triceps)
Bench press
incline dumbell press
dips OF dumbell flys
military press
side lateral raise
rear lateral raise
lying tricep extension
close grip bench press

Woensdag: (rug en biceps)
Deadlift
Pull ups OF chin ups
barbell row
seated cable row
shrugs
barbell curl
incline dumbell curl
hammer curl

Vrijdag: (benen/kuiten en buik)
Squats (met barbell)
leg press
leg extension
leg curl
stiff leg deadlift
standing calf raises
seated calf raises
Sit-ups
crunches

Hopende op jullie bekritiserende antwoorden,

MVG

Opzich een goed split schema maar zou toch eerder gaan voor een ub/lb schema gaan voor een beginner omdat je dan 2 keer per week een spiergroep aanspreekt en je zegt dat je 4keer per week kan sporten.
En waarom dips of dumbell flys want dips zijn toch triceps en flys borst (dacht ik).

1 Je wil geen beest worden.
2 Je stopt met school.

17jaar, haha

Misschien moet je gewoon is niet zo,n luie hond zijn en gewoon eens voor iets gaan werken.

ja deze sport is erg complex, waar moet je nou beginnen?
Als ik jou was zou ik eerst naar de huisarts gaan, wellicht kan die je vooruit helpen

• Topic Starter Topic Starter
@Sarko, hmm, zal me eens gaan verdiepen in de ub/lb schema's dan, als dit efficiënter blijkt te zijn. De flys en de dips kan ik inderdaad ook beide doen.

@scheurijzer, beetje nare reactie van je, kom hier om te worden geholpen met mijn trainingsschema. Dat je me voor lui verklaard is denk ik niet gebaseerd op ervaringen? Deze studie beviel mij niet, daarom ben ik hiermee gestopt. Na de zomer, als de nieuwe schooljaren beginnen, start ik met een nieuwe HBO-studie. Intussen werk ik tegen de 40 uur per week in de supermarkt tot ik weer ga beginnen met mijn nieuwe studie. Buiten dit werk om heb ik nauwelijks verplichtingen, en heb ik dus alle tijd om de sportschool te bezoeken. Had je nog wel advies voor een trainingsschema, of kwam je hier alleen om mij een warm welkom te heten?

@bosco, verklaar je nader?

Ga een easy 5*5 stronglifts doen, haal daar je noobgains uit, en maak een voedingsschema.

1. Zoek wat op over 5*5 stronglifts

2. Lees de sticky's

3. Maak een voedingsschema

schema ziet er wel goed uit alleen een beetje veel misschien gewoon es starting strength googelen en volgen ofzo

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allen.

Terug
Naar boven