AndroidHealthClinic

beginner

silvie m

Novice
Waardering
0
Heeft er iem goede tips ivm vetverbranding voor mij? Ik ben een vrouw ga 4x/week naar de fitness waar ik vooral cardio doe gedurende 1,5u (fietsen en crosstrainer) met daarna wat oefeningen voor wat spieren te kweken.
De begeleiding is er niet zo goed dus vraag liever hier naar wat tips...
1. Moet ik minder cardio doen en meer spieren ontwikkelen voor een hogere verbranding op gang te krijgen?
2. Is het verstandig om een stacker te nemen voor een beter resultaat? (ben nu maar 2,5kg kwijt op 6weken en vind dit niet genoeg hoewel ik daar te horen krijg dat ik vet kwijt ben en spiermassa gewonnen heb)
3. Alle tips zijn welkom (ben een beginner die wil afzien maar vooral eerst wat vet wil kwijt geraken!)
thx

(ben nu maar 2,5kg kwijt op 6weken en vind dit niet genoeg hoewel ik daar te horen krijg dat ik vet kwijt ben en spiermassa gewonnen heb)

Spiermassa weegt meer dan vet. Dus de hoeveelheid kg moet je relatief bekijken. Je kan beter denken in termen van bodyfat (BF). Laat je BF percentage meten en vertrek daar van. Zo kun je je vooruitgang beter en IMO objectiever meten.

Verder is een goede voeding ook van belang. Je kan uren aan een stuk fitnessen, maar als je voedingsbasis niet goed is, dan zullen je resultaten ook suboptimaal zijn.

Voor vetverlies kan je best eens wat lezen over "cutten". Zie in de stickies onder "voeding" en "vetverlies en conditietraining".

Hope this helps :)

• Topic Starter Topic Starter
Voor vetverlies kan je best eens wat lezen over "cutten". Zie in de stickies onder "voeding" en "vetverlies en conditietraining".

Thx,
die had ik idd ondertussen gevonden en zijn heel interessant.

Ik zou sowieso de volgorde cardio - krachttraining omdraaien, dus eerst de krachttraining en daarna pas de cardio. Je mag het belang van krachttraining voor vetverlies ook niet onderschatten, dus je kan je training misschien beter iets evenwichtiger verdelen, bv. 45 min. krachttraining en daarna 45 min. cardio ofzo. Met die stacker kan ik je niet verderhelpen, maar ik denk dat 2,5 kg helemaal niet slecht is voor 6 weken. Voor het overige zou ik me niet meer fixeren op de weegschaal en wat meer vertrouwen op wat de spiegel je zegt. Succes!

Ik zou sowieso de volgorde cardio - krachttraining omdraaien, dus eerst de krachttraining en daarna pas de cardio. Je mag het belang van krachttraining voor vetverlies ook niet onderschatten, dus je kan je training misschien beter iets evenwichtiger verdelen, bv. 45 min. krachttraining en daarna 45 min. cardio ofzo. Met die stacker kan ik je niet verderhelpen, maar ik denk dat 2,5 kg helemaal niet slecht is voor 6 weken. Voor het overige zou ik me niet meer fixeren op de weegschaal en wat meer vertrouwen op wat de spiegel je zegt. Succes!

+1!

Wat stackers of vetburners betreft: het zijn eigenlijk middeltjes waar je meer energie van krijgt, waardoor je dus gewoon wat langer door kunt gaan.
Er zit vaak een hoge dosering cafeine in, daarom moet je ze ook niet laat in de middag nemen want dan slaap je beroerd!
Verwacht dus niet dat ze jouw lichaamvet verbranden.
Dat doe je uiteindelijk zelf doordat je meer beweegt, traint etc.

....en zoals iedereen hier al zegt, je hebt toch een prima resultaat!
Veel succes verder!:)

• Topic Starter Topic Starter
Thx elliza66 en jerney.
Wat die fatburners betreft, tja ik heb ze geprobeerd met als enige resultaat idd dat ik mij een speedjunkie voelde die niet kon/wou slapen en omdat ik genoeg motivatie heb en doorzettingsvermogen ben ik er dus na 10dagen al mee gestopt deze te nemen om gewoon verder te gaan op het elan dat ik bezig was (4à5x trainen/week) en wat geduld te oefenen.

Thx elliza66 en jerney.
Wat die fatburners betreft, tja ik heb ze geprobeerd met als enige resultaat idd dat ik mij een speedjunkie voelde die niet kon/wou slapen en omdat ik genoeg motivatie heb en doorzettingsvermogen ben ik er dus na 10dagen al mee gestopt deze te nemen om gewoon verder te gaan op het elan dat ik bezig was (4à5x trainen/week) en wat geduld te oefenen.

Heel goed silvie, als je het op eigen kracht kan, moet je dat ook doen!
Er is niets erger dan wanneer je zwaar traint, je niet kunt slapen.
Je groeit immers ook niet zonder rust.

Succes hoor!:)

Terug
Naar boven