Fitness Seller

Beginner

Zatoshi

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
22%
Hallo allemaal,

Mijn naam is Zatoshi. Ik ben een 22 jarige student uit Groningen. Ik ben nieuw hier, en nieuw in de bodybuilding.
Het was een paar weken geleden dat ik me voor het laatst ging meten, dus ik heb een beetje geschat. Ik weeg 80kg, ben 1,78cm lang en heb een vetpercentage van ong. 22%.

Mijn levenstijl ziet er nogal droevig, eenzijdig en grofweg kansloos uit. Ik eet, slaap en beweeg onregelmatig. Eigenlijk doe ik haast niet aan bewegen. Ik ben altijd een sportive type geweest die graag aan sport deed, maar de laatste 2-3 jaren heb ik me nogal laten gaan.

Door verkeerde gewoontes en levensstijl, ben ik in een soort vicieuze cirkel beland waarin ik grofweg geenene f*ck uitvoer. Door onregelmatig te eten en onregelmatig te slapen, heb ik gezondheidsproblemen gekregen. Ik wil dit heel graag veranderen. Ik wil regelmaat in mijn dagelijkse leven brengen en gewoon mijn leven veranderen. Zodat ik iedere dag progressie toon in mijn leven.

Waarom ik voor bodybuilding koos, is omdat ik van deze sport hou. Het brengt je naast fitheid, discipline en kennis bij.
En natuurlijk wil ik graag aan mijn gezondheid werken (logish), maar vooral omdat ik graag mijn spieren wil ontwikkelen.
Ik ben niet van plan om meteen Schwarzenegger te worden, maar om een beter en gezonder uitziende lichaam te krijgen.

Ik ben eerder van plan geweest om aan bodybuilden te doen, ben zelfs 2 volle jaren lid geweest van Fit4Free, maar de enige keren dat ik er kwam was toen ik me in en uitschreef.

Ik ben nu vastbesloten om het dit keer goed aan te pakken. Met veel motivatie, vastberadenheid en een doel, wil ik graag aan bodybuilding doen.

Ik sta open voor jullie adviesen, tips, verhalen e.d.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite, Zatoshi.

P.S. Hieronder enkele fotos van hoe ik er nu uitzie.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik kan niet echt een vraag ontdekken in dit topic

heb je de sticky's al gelezen?

Veeel lezen hier, vooral sticky's!

p.s. lekker buikje:P

ik herken de lijnen van je torso. haha. :o

een bekend verhaal en een bekend probleem.

het enige wat ik/wij je mee kunnen geven is toewijding, inzet, en vooral doorzettingsvermogen.
dat kun je niet leren, dat heb je in je.

probeer zoals altijd kinderlijk eenvoudig, als enig comment vaak ook, wordt omschreven, de beginselen/de basis te lezen.
wat moet ik doen.

basis schema opstellen qua voeding en training/cardio.

voor de rest buik en oksels scheren en knallen met dat ijzer!

veel succes man.:D

Laatst bewerkt:
Welkom! :)

Ga zoals wordt gezegd als eerste de stickies lezen. Deze zijn op dit moment je beste vrienden!

Als je dan je basiskennis hebt verrijkt aan de hand van de stickies en posts op deze forum kun je, nadat je netjes je voedingsschema en trainingsschema hebt vastgesteld, keihard knallen!

Het vergt in eerste instantie wel heel véél discipline! Maar nu je jezelf hebt aangezet om je verhaal hier te posten zegt al genoeg over je houding en inzet voor bodybuilding.

Uiteindelijk zal, mits je doorzet, een nieuw én gezond levensstijl vormen met veel plezier!

De rest volgt vanzelf ;)

Succes jonge!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de positieve reacties, en jullie tips & tricks.
Ik zal de stickies lezen!

heb je al een voeding en trainingschema gemaakt? Zo ja, hoe zien ze eruit?
Zo nee, begin daarmee zodra je genoeg informatie hebt gelezen hier ;)

• Topic Starter Topic Starter
Thnx, Ik ben zon schema aan t samenstellen, en zal deze binnenkort hier posten)

alle stickies lezen, komt goed ;)

Guts!

Goed verhaal... tot ik weer deze dooddoener las:
Ik ben niet van plan om meteen Schwarzenegger te worden, maar om een beter en gezonder uitziende lichaam te krijgen.
Zoals Schwarzenegger zul je nooit worden. De kans dat je zelfs ook maar een beetje in de buurt gaat komen is marginaal.

Snap niet hoe al die ventjes het in hun hoofd halen dat je na een paar maandjes krachttraining opeens een Mr. Olympia-waardig lichaam hebt. :rolleyes: Ook voor een beach boy lichaam moet je hard trainen en voordat je zoiets bereikt hebt zul je ook al minstens anderhalf jaar verder zijn.

Laatst bewerkt:
Zoals Schwarzenegger zul je nooit worden. De kans dat je zelfs ook maar een beetje in de buurt gaat komen is marginaal.

Maar die kans is er dus wél!!

:D

altijd dingen positief blijven bekijken ;)

maar succes trainen, de belangrijkste adviezen zijn hierboven al gegeven, lezen lezen lezen, vreten vreten vreten, trainen trainen trainen, nog meer vreten, en dan slapen :)

Hoe gaat met de progressie TS? Al wat vooruitgang of zit je nog steeds in een vicieuze cirkel?

flinke gut, is die al weggewerkt inderdaad?

Ja, gewoon een goed trainingschema voor jezelf opmaken met na elke Krachttraining een halfuurtje cardio.. Lees stickies over voeding, maak daar ook een schematje van voor elke dag en gewoon beginnen knallen en ervoor gaan.
Je zult zien, in 3 maanden zal je al een verschil zien!

Waar train je in Groningen? Ik zit zelf bij Kelderwerk

training,training en nog eens training

Goed bier buikje!

Om die eraf te krijgen ben je wel even bezig ja :P

een echte bodybuilder! jij hoort hier thuis!

"Ik ben eerder van plan geweest om aan bodybuilden te doen, ben zelfs 2 volle jaren lid geweest van Fit4Free, maar de enige keren dat ik er kwam was toen ik me in en uitschreef."

:roflol:

---------- Post added wo 15 jun 2011 at 14:06 ----------

Niet naar F4F gaan man, als je geen verstand hebt van BB en wat er bij komt zetten moet je niet naar een amateur sportschool gaan, want dan ga je inderdaad maar weinig, zoek een iets professionelere sportschool op en sla daar je slag.

Terug
Naar boven