XXL Nutrition

Beginners schema

dhu22

Novice
Waardering
0
Olá

Na veel lezen toch maar besloten te registreren!

Ik ben sinds 6 weken actief bezig met KT, en sinds 2 weken ook flink met voeding in de weer.
Ik heb nu een schema waar ik me streng aan houdt en zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden.
Mijn dank gaat uit naar Henk Visser voor zijn begeleiding en hulp met opstellen van mijn schema!

Als eerst even mijn huidige stats:

22 jaar
73Kg schoon (lege maag, 's ochtends
1,83m
BF 12,9%

Ik ben 6 weken geleden begonnen op 68-69KG.
Ik train 5x in de week volgens een schema en probeer om de 4-6 weken van schema te wisselen.

Maargoed, nu mijn voedingsschema dan maar (Ik eet om de 2-3 uur) :

- Na wakker worden een Whey shake met Vitargo + 4 Sneden bruin brood met Appelstroop.

- 3 Sneden bruin brood met pindakaas + 1 stuk fruit

- 4 Sneden bruin brood met kipfilet.

- 150Gr gekookte rijst, 150gr tonijn op water, 150 gram ananasschijven op eigen sap

- avondeten wat de pot schaft (meestal is dit na de training, alleen draai ik ploegendiensten op me werk dus dit wil nog wel eens veranderen).

- 500Gr magere kwark met honing + 1 stuk fruit

- Voor het slapen gaan een proteïne shake met 500ml sojamelk (geen whey, maar normale voor de langzame eiwitten) + 2 gekookte eieren met eigeel

Verder neem ik voor de training mijn BCAA's in met creatine opgelost in water. Na de training een Whey shake + Vitargo + Creatine + l-glutamine

Wat vinden jullie hiervan?
Ik ben in de korte tijd dat ik actief train 5-6KG droog aangekomen (Ik had een bierbuikje, maar die is hard aan het verdwijnen).

Zal ik hier nog leuk op kunnen gainen?

Uiteraard geldt dit voor 6 dagen per week. 1 dag (Zaterdag) eet ik vanalles waar ik zin in heb, een junkdag zegmaar.

Alvast bedankt voor het commentaar en/of de tips.

:D

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit maar er is maar een regel zolang je blijf groeien moet je niets veranderen van je voedings schema. maar des te zwaarder je word des te meer moet je gaan eten maar dan zal je schema wel aangepast worden succes

als je er op groeit why not!

Geen slecht schema! Ik zou wel in de ochtend gaan voor Brinta of Havermout voor de afwisseling. Enkel brood eten is ook niet goed. Ook mag het ontbijt iets groter zijn hoor. Ontbijt is de grootste maaltijd. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Dank u dank u!

Al dat vieze voer kost me iedere dag redelijk veel moeite, maar het resultaat mag er zijn!
Vanochtend weer gewogen en zit nu op 75KG droog. De kilo's vliegen er dus aan :)

Misschien ook wel omdat ik van een slappe hap (alles doen wat god verboden heeft, zo'n beetje iedere dag) omgeslagen ben naar een fanatieke vreetschuur.

Moet zeggen dat het me wel bevalt... Trainen is verslavend! En ik maar denken dat drank verslavend was :D

Maargoed, ik zal de komende tijd wel posten hoeveel ik erop vooruit ga totdat ik niet meer gain, dan zullen we wat moeten veranderen!

Inmiddels weer een paar kilo erbij, maar gewicht schommelt nog al.
Me coach zegt dat ik nog een maandje of 2 zo door moet gaan voor ik hoger in me eiwitten + KH ga zitten.

Plus dat je niet gained in een rechte lijn, maar met pauzes.. denk dat ik nu me eerste pauze heb hahaha!

Ik ga gewoon lekker door en zie wel wat er nog gebeurt.

eff nog een klein vraagje waarom neem je al creatine als beginner?????
laats niet gezien sorry voor de laate reaktie??

eff nog een klein vraagje waarom neem je al creatine als beginner?????
laats niet gezien sorry voor de laate reaktie??

Ben vanaf week 4 trainen met Crea begonnen... Zag niet in waarom ik er niet mee zou kunnen beginnen :P

Ik wil het maximale uit me training halen, en zo snel mogelijk zo veel mogelijk resultaat... vandaar de creatine.
En ik heb gelezen dat het geen zak uit maakt wanneer je met crea begint, dus ik begon maar :P

Laatste week overigens... dan weer 6 weken stoppen met crea.

Ziet er goed uit. Het is inderdaad beter om je dag te beginnen met havermout of brinta.

dhu 22 ik vind het geld verkwisting wat je doet maar als jij denk dat je dat nodig heb moet jij zelf weten. creatine wordt gebruik als je al een tijdje natuurlijk traint en niet meer zo'n vooruitgang boekt met kracht dan kan je met crea weer verder geraken.
maar ok jij beslist

kan het gewoon je veel spiermassa en gewicht aankomt terwijl je wel droger word?
ik ben ook bezig droger te worden maar ik word lichten en droger...

kan het gewoon je veel spiermassa en gewicht aankomt terwijl je wel droger word?
ik ben ook bezig droger te worden maar ik word lichten en droger...

Goed op je eiwitten letten en niet zo heel hoog in je KH gaan zitten misschien?

En beetje cardio hier en daar is ook goed om droog te worden, denk daarbij wel dat je hartslag niet te hoog wordt. (Fatburning..)

mmm oke thanks, ik zit nu 500 onder mijn onderhoud met 2 keer cardio en veel eiwitten..

Terug
Naar boven