AndroidHealthClinic

Beginnersvraag

Resilve

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
88kg
Hallo allen,

Ik ben pas geleden begonnen met trainen, maar ik merk dat ik bij veel borst-, biceps- en triceps oefeningen
snel moe wordt in mijn rechterarm. Die arm blokkeert dan gewoon halverwege de oefening.
Ik snap best dat dit normaal is, maar als rechtshandige ben ik dus gewend om bij dagelijkse bezigheden
mijn rechterarm meer te gebruiken en is het naar mijn idee meer dan logisch dat die arm meer getraind moet zijn dan mijn linker.
Echter kan ik met links (niet dat ik dat doe) de oefening nog meerdere keren uitvoeren wanneer dit niet meer met mijn rechterarm lukt.

Is dit normaal voor beginners en is dit uit te leggen?

Is vast uit te leggen, maar niet door mij, ik kan je wel zeggen dat het niet raar is of zo. Ik ken genoeg mensen die ook rechtshandig zijn en toch in de rechterarm minder sterk zijn.
Ander voorbeeld: Ik ben zelf wel sterker rechts, maar ik heb met de bench press als ik echt verzuurd raak dat mijn rechterkant altijd als eerst blokkeert. Kan ook zijn dat mijn rechterschouder dan minder sterk is dat het daardoor komt of dat ik de gehele oefening wat meer werk met rechts heb gedaan en dat die kant daardoor eerder verzuurd is.

Hopelijk heb je hier wat aan!

hoi beste het kan dat je je rechter arm meer gebruikt in de dag maar vind het toch beetje raar je moet zien dat je als beginner je in het begin zeker niet gaat over trainen, hoeveel oefeningen doe je per spiergroeps en wat zijn je aantal reps en sets ?

tips voor training pre workout met bcaa's of aminos en na training aminos gaat je spierherstel iets vluger mee voldoende rust is ook belangrijk

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe gemiddeld 3 sets van 10 reps. Bij zwaardere oefeningen vaak 12-10-8. Qua supplementen gebuik ik alleen Whey Isolate na de training. Rust hou ik volgens verhalen wel voldoende. Ik gebruik iedere spiergroep max 1,sporadisch 2x per week met voldoende dagen rust tussendoor.

Je bent pas begonnen dus dat traint vast wel weg. En anders.. minder rukken!

Hoi,

Dit is volkomen normaal, en ook wel logisch dat je arm blokkeert, omdat de arm deze druk niet gewend is.

Terug
Naar boven