AndroidHealthClinic

behoefte van spieren

Berry1989

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Ik heb al vaak gehoord hoe meer spieren je hebt, hoe meer vet je verbrand in rust omdat je stofwisseling hoger is. Maar nooit eingelijk opgevangen van iemand hoe hoog die exstra krcl moeten zijn. Weet iemand hoeveel krl je spieren verbrand per gewicht of zo?

Ik snap je formulatie/redenatie niet, probeer het nog eens.

Maar misschien heb je hier wat aan:

Een verhoogd metabolisme
Regelmatig krachtoefeningen doen zorgt voor meer en sterkere spieren. Spieren verbruiken meer energie dan vet, dus zelfs in rust verbrandt je lichaam meer energie! Het werken met gewichten komt je metabolisme enkel ten goede: zelfs als je niks doet, verbrand je meer energie!
Krachttraining versterkt het effect van aërobe training. Als je wil vermageren is het daarom aangeraden om regelmatig fitness oefeningen te doen. Hoe meer spierweefsel je hebt, hoe beter de stofwisseling en de vetverbranding functioneert. Zelfs als je lichaam in rust is, wordt er meer en schoner energie verbrand.
[Link niet meer beschikbaar]

Is volgensmij geen lineaire relatie.

Vul gewoon eens zo'n berekening voor je BMR in met verschillende VVM, dan zie je het verschil.

In rust verbrand je toch geen vet, daarvoor moet je op een bepaalde hartslag cardio doen om aëroob te gaan verbranden en dus vet te verbranden.

het is inderdaad wel zo dat meer spiermassa meer kcal verbrand tijdens een uur intensief trainen dan iemand met minder spiermassa.

hier kun je een richtlijn berekenen hoeveel jij ongeveer per training verbrand;

http://www.gewicht-verliezen.nl/calorieverbruik.php

In rust verbrand je toch geen vet, daarvoor moet je op een bepaalde hartslag cardio doen om aëroob te gaan verbranden en dus vet te verbranden.
Of een kcal tekort hebben.

Het verschil door extra spiermassa is niet heel hoog, en is vrij overrated. Iemand had hier laatst nog een tabel gepost uit een onderzoek met daarin verschillende soorten weefsel en hoeveel energie zij nodig hebben per gewicht, maar ik vergeet het steeds op te slaan of welk onderzoek het was.

het is inderdaad wel zo dat meer spiermassa meer kcal verbrand tijdens een uur intensief trainen dan iemand met minder spiermassa.

hier kun je een richtlijn berekenen hoeveel jij ongeveer per training verbrand;

http://www.gewicht-verliezen.nl/calorieverbruik.php

in rust kun je idd wel degelijk vet verbranden, maar dat is redelijk betrekkelijk.
er zijn oefeningen zoals bijv. SQ op high reps, lekker intensief en diverse cardio oefeningen bijv. die je nog uuren nadien in een vetverbrandingsfase houden.
maar in je slaap bijv. vet verbranden?lastig denk ik.

in rust kun je idd wel degelijk vet verbranden, maar dat is redelijk betrekkelijk.
er zijn oefeningen zoals bijv. SQ op high reps, lekker intensief en diverse cardio oefeningen bijv. die je nog uuren nadien in een vetverbrandingsfase houden.
maar in je slaap bijv. vet verbranden?lastig denk ik.

Daar doelde ik ook op, dat wat je in rust verbrand zal toch zeer weining zijn tot verwaarloosbaar?

je metabolisme even een flinke 'oplawaai' geven door high rep oefeningen of cardio is uiteraard bekend

Je BMR is toch juist gedefinieerd voor rust?

Als je dan kcal verbrandt, waarom kan dat geen vet zijn?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Net zeggen je verbrand altijd wel wat vet.

Terug
Naar boven