MuscleMeat

Belangrijke vragen betreffende een Test-E kuur

BodyBulldozer

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
93kg
Vetpercentage
8%
Hallo medelifters :wl:

Ik ga binnenkort starten met mijn eerste echte kuur. Ik heb al eens een winny-only gedaan in het verleden, maar dat kan je niet echt een volwaardige kuur noemen.

Ik heb 4 jaar trainingservaring en sta momenteel op 10% bodyfat.
Voedingsschema en training zijn al ruime tijd op orde en ik zoek toch net naar dat beetje extra en hoop dit nadien zo goed mogelijk kunnen vast te houden. Ik ben niet van plan van op regelmatige basis veel te kuren.

Doel:
- Droge massa bijkrijgen zonder (te veel) te stijgen in vetpercentage.
- Hardere look en vollere spierbuiken
- Meer kracht

Voeding:
Ik zal ongeveer 500kcal boven onderhoud eten met een EKV-verhouding van 40/40/20.

Supplementen:
Geen bullshit: alleen de basisproducten zoals whey, visolie, bcaa, creatine, multi en soms eens een cafeïnepil.

Kuurschema:
Week 1-10: Test-E 500mg (250mg op maandagochtend en donderdagavond)
Week 1-4: Winstrol 50mg per dag
Week 7-10: Winstrol 50mg per dag
Week 1-12: 500iu HCG om de 4 dagen
Week 12-15: Nolvadex 20mg per dag

Ik had enkele vragen met betrekking tot bovenstaand kuurvoorstel:

- Is 500iu HCG om de 4 dagen genoeg om atrofie van de teelballen te voorkomen?

- Zal deze dosis HCG schade toebrengen aan mijn Leydig-cellen? Ik heb gelezen dat 10 weken HCG-gebruik al schade kan toebrengen aan de Leydig-cellen? (GetXXL, kan jij mij wetenschappelijke verklaring geven?)

- Ik en mijn vriendin hebben een sterke kinderwens en ik zou dus graag alles nog intact houden zodat ik een gezond kind op de wereld kan zetten. Is er een kans dat ik blijvende schade toebreng aan mijn zaad?

- Ik zal een potje winstrol gebruiken in het begin als kickstart en op het einde om wat harder uit de kuur te komen. Ik ging ervan uit dat de Test-E daartussen op volle toeren werkt en dat ik dus geen dipje zal hebben in het midden van mijn kuur?

- Andere opmerkingen betreffende de kuur?

Alvast bedankt :)

Vollere spierbuiken??

Dit kuurtje zal geen blijvende schade toebrengen aan je zaad. Hou er wel rekening mee dat je minder vruchtbaar bent.
Tijdens HCG niet zwanger raken, HCG is wel schadelijk voor zaadcellen

Vollere spierbuiken??

Dit kuurtje zal geen blijvende schade toebrengen aan je zaad. Hou er wel rekening mee dat je minder vruchtbaar bent.

Hcg schadelijk ?
Hcg wordt door mannen en vrouwen gebruikt die moeilijk zwanger raken zover ik weet.

dat heb ik ooit ook keer gelezen of het waar is moet iemand anders maar bevestigen

waarom die winstrol nog in laatste drie weken? enkel kickstart is niet genoeg?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/15162244/?i=2&from=/17342427/related

In de 9e zin van onder staat dat er een significante relatie is tussen gebruik van AAS in combinatie met HCG en abnormale celstructuur van sperma.
Er staat wel bij dat tijdens de kuur de PRODUCTIE van sperma in tact blijft, de kwaliteit is echter slecht.
Geen aanrader dus om zwanger te worden tijdens hcg gebruik. Wel erna, als productie langer op gang is.

Laat die winstrol vallen , het gaat alleen je gewrichten uitdrogen en dat kan je wel missen als je zwaar wilt trainen om kwaliteiten massa te krijgen.
Kan je beter proviron gebruiken als het nodig is tegen gyno.
Maar dat is dan weer mijn mening :).
Tboll erbij?

- Is 500iu HCG om de 4 dagen genoeg om atrofie van de teelballen te voorkomen?
Meestal wel.

Zal deze dosis HCG schade toebrengen aan mijn Leydig-cellen? Ik heb gelezen dat 10 weken HCG-gebruik al schade kan toebrengen aan de Leydig-cellen? (GetXXL, kan jij mij wetenschappelijke verklaring geven?)
Dat is je reinste zever.

Ik en mijn vriendin hebben een sterke kinderwens en ik zou dus graag alles nog intact houden zodat ik een gezond kind op de wereld kan zetten. Is er een kans dat ik blijvende schade toebreng aan mijn zaad?
Iets uitsluiten doe ik niet snel, maar ik zou niet weten hoe. Je kunt tijdelijk oligospermisch raken.

Vollere spierbuiken??

hCG is niet schadelijk voor je zaadcellen, daar is alleszins weinig reden voor om dat te denken.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/15162244/?i=2&from=/17342427/related

In de 9e zin van onder staat dat er een significante relatie is tussen gebruik van AAS in combinatie met HCG en abnormale celstructuur van sperma.
Er staat wel bij dat tijdens de kuur de PRODUCTIE van sperma in tact blijft, de kwaliteit is echter slecht.
Geen aanrader dus om zwanger te worden tijdens hcg gebruik. Wel erna, als productie langer op gang is.

Dat komt hoogstwaarschijnlijk niet zo zeer door hCG, maar door afwezigheid van FSH. Doordat jij hCG zet wordt er testosteron geproduceerd in de testes, en is het intratesticulaire niveau van testosteron hoog genoeg om spermatogenese te stimuleren. Echter ontbreekt nu FSH, die een belangrijke rol speelt bij de spermatogenese. Ik ben zelf niet zo goed bekend met de spermatogenese, maar in z'n algemeenheid stimuleert testosteron de mitose en daaropvolgend meiose, en vervolgens ontbreekt de activatie van de FSHR door FSH die benodigd is voor de spermatid remodelling, een laatste stap in de spermatogenese. Daaruitvolgend is het tijdelijk, slechts zolang je hCG zet en FSH onderdrukt is en ligt er niks 'schadelijks' aan ten grondslag. Notabene is dit ook in overeenstemming met het volledige kwalitatieve herstel van de spermatogenese wat in een klinische studie geobserveerd werd.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de antwoorden. De winstrol ga ik laten hoe het is, die heb ik al liggen :-) Mss dan enkel een kickstart.

Ok, bedankt voor de uitleg bodyfreakz en getxxl.
Er is dus geen grotere kans op een gehandicapt kind later?

Mijn mening is: niet zwanger proberen te raken tijdens kuur of Hcg. Zijn wetenschappelijke studies dat het wel iets met je sperma doet dus zou dat risico niet lopen.
En nee, ik denk niet dat deze kuur permanente aanricht.

Kinderen begin ik sowieso niet aan tijdens of kort na deze kuur :)

Zou 't zelf op 1 dag injecten. Maar ik sta dan ook niet echt te wachten op optioneel meer prikken. Eigen voorkeur.

Zou 't zelf op 1 dag injecten. Maar ik sta dan ook niet echt te wachten op optioneel meer prikken. Eigen voorkeur.

Maar wordt het niet aangeraden om 500mg/week op te splitsen in 2 injecties om stabielere bloedwaarden te verkrijgen? Of doet men dit ook om PIP te verlichten?

Maar wordt het niet aangeraden om 500mg/week op te splitsen in 2 injecties om stabielere bloedwaarden te verkrijgen? Of doet men dit ook om PIP te verlichten?
Ja, dat wordt aangeraden/gedaan. Zelf doe ik het alleen niet, vind het toch niet zo leuk om het dubbele aantal keer een klein stuk gesteriliseerd staal in m'n spieren te duwen waar het niet perse nodig is. Het kan wel PIP verlichten, maar de meesten hebben met een test-only niet zo heel veel last daarvan. Daarnaast zetten de meeste beginners het liever op 1 plek. Met meer injects krijg je dan ook wat sneller littekenweefsel, maakt 't injecteren ook een stuk minder leuk.

Gewoon in 1 x injecteren.

Hmm oke begrijp het.

Kinderen begin ik sowieso niet aan tijdens of kort na deze kuur :)

En hoe ga je dat in de gaten houden?
Maar zou me niet te druk maken,heb minimaal 6 vrienden lopen met gezonde kinderen en die niet normaal kuurden.Maar wel in die kuuren verwerkt waren.

En heb zelf in het verleden ook hele stomme dingen gedaan, ook qua kuuren.
En heb een heerlijke kleine meid die me terroriseert ;)

Hmmm ok, zal allemaal wel meevallen denk ik.
Ben de laatste tijd wel meer moe en libido is precies minder dan dat ik gewoon ben.
Ik ga even rustig aan doen in de gym en wat 'deloaden'. Nadien de kuur doen en hard trainen en perfect eten en hopen dat het goed aanslaat :)

Terug
Naar boven