Fitness Seller

Belemmert fytinezuur in brood zinkopname de hele dag?!

Mark88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Zoals de meesten vermoedelijk reeds weten zit in brood fytinezuur (fytaat) wat zeer sterk de opname van de mineralen zink, ijzer, etc.. remt. Eigenlijk ben je die mineralen kwijt bij je ontbijt. Volkorenbrood bevat het meeste fytinezuur.

Nu vraag ik mij echter af als je bvb. 's morgens om 7u brood eet, zal dat fytinezuur in je darmen ook nog steeds de mineralen roven van je middagmaal. Als je bvb. om 12u een vleesmaaltijd zou eten waar dus ook veel zink en ijzer inzit, zal dat fytinezuur een negatieve invloed hebben op de mineralen die je bij dat middagmaal binnenkrijgt? Vezels blijven uiteindelijk lang in de maag en darmen zitten en is daaraan dat het fytinezuur zit.

Weet iemand hier meer over want heb nergens online hier een duidelijk antwoord op gevonden. Gezien ik vermoed dat er hier velen bvb extra zink (ZMA) nemen toch wel belangrijk om dit te weten.

Laatst bewerkt:
Eet gewoon geen brood! Brood is troep.

Eigenlijk ben ik hier ook best wel benieuwd naar, meestal eet ik savonds ook nog gewoon een sneetje of 4 met kipbeleg vind het altijd heerlijk zo dat verse volkoren brood:)

Terug
Naar boven