Fitness Seller

Belg werkt drie dagen per week voor fiscus

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In 2007 zal de Belg slechts twee, maximum drie, dagen per week uit werken gaan voor zichzelf. De overige dagen werkt hij voor rekening van de fiscus, blijkt uit een onderzoek door de vereniging van fiscale advocaten Idefisc.

"Via de belastingen op het inkomen legt de overheid beslag op ongeveer de helft van wat de ondernemingen en werknemers produceren", aldus fiscaal advocaat Thierry Afschrift. "Wanneer we daar nog de specifieke belastingen voor zelfstandigen bijrekenen, komen we zelfs in de buurt van 60 procent", voegt hij toe.

De fiscale druk is het hoogst voor alleenstaanden, mensen zonder kinderen en personen met een laag inkomen. (belga)

En als je dan na een leven lang hard werken en belastingen betalen de pijp aan maarten geeft gaan ze bij je kinderen nog wat pikken van je gepluimde nalatenschap, geweldig is dat zeg! :mad:

Ja mooi is dat. In Nederland gaat dat ook zo. Als je bijvoorbeeld een auto koopt: Eerst ga je geld verdienen, daarvan mag je krap de helft houden. Van wat je overhoudt kan je dan dus die auto kopen, maar meer dan de helft van wat je eraan uitgeeft gaat naar de belasting. Van het geld wat je voor die auto bijelkaar hebt gewerkt gaat dus zo'n 80% naar de staat, en 20% naar de autodealer. :)

En als dank dat je de overheid zo'n financiële injectie hebt gegeven, mag je maandelijks gemiddeld zo'n 50 euro overmaken aan wegenbelasting, ook al rij je er geen kilometer in. Mocht je onverhoopts nog geld overhouden om er daadwerkelijk in te gaan rijden, vervijfvoudigt de overheid nog even de kostprijs van de benzine. :)

• Topic Starter Topic Starter
Ja mooi is dat. In Nederland gaat dat ook zo. Als je bijvoorbeeld een auto koopt: Eerst ga je geld verdienen, daarvan mag je krap de helft houden. Van wat je overhoudt kan je dan dus die auto kopen, maar meer dan de helft van wat je eraan uitgeeft gaat naar de belasting. Van het geld wat je voor die auto bijelkaar hebt gewerkt gaat dus zo'n 80% naar de staat, en 20% naar de autodealer. :)

En als dank dat je de overheid zo'n financiële injectie hebt gegeven, mag je maandelijks gemiddeld zo'n 50 euro overmaken aan wegenbelasting, ook al rij je er geen kilometer in. Mocht je onverhoopts nog geld overhouden om er daadwerkelijk in te gaan rijden, vervijfvoudigt de overheid nog even de kostprijs van de benzine. :)

je vergeet dat dat deel waarvan je krap de helft mag houden al eens overgemaakt is aan de fiscus door je werkgever ;)

Mooi toch, zo werkt een maatschappij nou eenmaal. Of zullen we het bedrijfsleven maar de vrije hand geven en hun er voor laten zorgen dat we aan primaire levensbehoeften komen of aan bepaalde services en diensten die vrij elementair zijn om een samenleving goed draaiende te houden?

Hoe zou jij het doen, Bart?

Mooi toch, zo werkt een maatschappij nou eenmaal. Of zullen we het bedrijfsleven maar de vrije hand geven en hun er voor laten zorgen dat we aan primaire levensbehoeften komen of aan bepaalde services en diensten die vrij elementair zijn om een samenleving goed draaiende te houden?

Hoe zou jij het doen, Bart?

De staat smost veel te veel met het geld van zijn burgers. Miljoenentoiletten, boeings voor 10 personen, dotaties, huren van eigen vastgoed, uitkering aan personen die er geen recht op hebben, achterstallige betalingen, achterstallige leningen, Wallonie, enz.

En Belasting betalen op erfgoed is gewoon te gek voor woorden.

Als ik het gevoel had dat al dat geld nuttig wordt besteed ok, maar feit is dat er een groot deel terecht komt bij mensen die het niet verdienen of niet nodig hebben. Ook verdwijnt veel te veel geld naar ambtenaren die nauwelijks wat doen of naar corrupte bouwondernemingen enz. En hoe auto's worden belast in Nederland is al helemaal belachelijk. Zeker omdat het een fabeltje is dat het OV zoveel schoner is.

Oh wat hebben we het toch weer slecht. We willen wel in een maatschappij leven maar we willen allemaal zo min mogelijk bijdragen. Deregulatie van primaire voorzieningen hebben we al gezien waar het toe kan leiden.

Ons sociale vangnet kan een stuk beter, maar zonder sociaal vangnet mag je nog blij zijn als je auto er staat de volgende dag.

Oh wat hebben we het toch weer slecht. We willen wel in een maatschappij leven maar we willen allemaal zo min mogelijk bijdragen. Deregulatie van primaire voorzieningen hebben we al gezien waar het toe kan leiden.

Ons sociale vangnet kan een stuk beter, maar zonder sociaal vangnet mag je nog blij zijn als je auto er staat de volgende dag.

Helemaal mee eens Eric, als ik zit te zeiken op de belastingen betekent dat nog niet dat ik er voor een ieder voor zich systeem ben. Waarom zie jij die nuance toch nooit? Iemand met een iets andere visie dan de jouwe plaats je gelijk totaal aan de andere kant van het politieke spectrum.

Moet je een koekje nu, Zelda?

waar zegt er hier iemand dat wij het slecht hebben? Ik weet best dat we op de meest luxueuze plaats ter wereld leven maar dat wil niet zeggen dat wanbeleid te verantwoorden is.
Als bedrijfsleider ga je toch ook niet met geld smijten omdat je bedrijf het goed doet...

Je hebt 1 stem Bart, gebruik die goed. Meer kan je niet doen. Of wil je een revolutie starten? Ik vind de overheid ook niet altijd wijs omgaan met het geld wat ik ze toevertrouw, maar ik vertrouw de schobbejakken van het bedrijfsleven nog veel minder. Winstmaximalisatie en oog hebben voor de zwakkeren gaat mijn inziens niet samen, ik vraag me zelfs af of ze vanuit het bedrijfsleven oog zouden hebben voor een gemiddelde burger.

Daarom vraag ik me gewoon af welk systeem dan beter zou moeten zijn.

Kan niet anders als dat EricR voor de belastingdienst werkt....

Eric zou er ook geen moeite hebben als de BTW van de 19% opgekrikt word naar de 40% ...

Belastingdienst.... :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot:

Over nuances gesproken :D

Hiekie, we moeten allemaal dokken. Part of life, het zuigt maar het zorgt wel er voor dat we zijn gekomen tot de samenleving die we nu hebben. Dat er geld over de balk wordt gesmeten is triest maar volgens mij zitten een hoop mensen in Nederland toch aardig hoog in de pyramide van Maslow, daar waar elders veel mensen bijna beneden staan.

Kritiek is prima, maar gehuil over belastingen is zo onwezenlijk.

Ja en 90% daarvan gaat dan nog eens naar het Zuiden van het land :rolleyes:

Ik hoop zo dat VL(inks)D en SPA(llochtonen) hard op hun bek gaan he, nooit geen paars meer voor mij.

Ja en 90% daarvan gaat dan nog eens naar het Zuiden van het land :rolleyes:

Ik hoop zo dat VL(inks)D en SPA(llochtonen) hard op hun bek gaan he, nooit geen paars meer voor mij.

vld links? HAHHAHAHAHAHAHAH
90 procent??? altijd goochelen met cijfers die nergens op slaan.

we werken dus een aantal dagen voor de fiscus? DAt is onzin. Dat geld gaat naar de staat die er voor zorgt dat onze gemeentes heel goed werk leveren, dat we mooie straten hebben, goede verlichting, een goede justitie en een goede sociale zekerheid.
We behoren tot de top van de wereld dus laten we maar eens ophouden met klagen. Ik word er niet goed van.
Laten we alle Europese kinderen tussen 5 en 15 naar kenia sturen tot ze volwassen zijn. Eens kijken of ze nog zullen klagen over hoe slecht het hier wel niet is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In 2007 zal de Belg slechts twee, maximum drie, dagen per week uit werken gaan voor zichzelf. De overige dagen werkt hij voor rekening van de fiscus, blijkt uit een onderzoek door de vereniging van fiscale advocaten Idefisc.

Ik zou niet gaan werken op de dagen voor de fiscus, maar alleen op de dagen voor mezelf.

j/k :D

Doe net als ik, verhuur jezelf voor €100,- per uur aan verzekeringsmaatschappijen, banken en overheden. Ze pakken wel weer een hoop af, maar uiteindelijk hou ik meer aan ze over dan dat ze me kosten. If you can't beat them, join them!

Oh en Eric, pas van binnen uit zie hoe onvoorstelbaar verrot de overheids en semi-overheids apparaten werken. Ik lach me bijna iedere dag de krampen in mijn smoel.......wat een trieste bedoening. Dit weet vrijwel iedereen, maar niemand die er wat aan kan doen. Voor veel geld help ik de ambtenaren een beetje hun werk op orde krijgen, maar als je ziet wat voor capaciteiten die mensen hebben schrik je je de pl**ris. En dan laat ik voor het gemak de arbeidsethos van die mensen ook maar even buiten beschouwing.

En het is ook niet ieders keuze om in deze maatschappij te leven, je wordt er tenslotte geboren. Het is wel een keuze om er te blijven.

Democratie kent een hele grote beperking, de machtsideologische contradictie. Moeilijke term maar komt er op neer dat om macht te verwerven je gedwongen wordt om je idealen te verlaten. Bestaan leuke theorietjes over waar wij mooie voorbeelden van zien in de West Europese politiek. Nee, ik ben niet zo voor een democratie, zeker niet in de poldervorm zoals wij die kennen.

Oh, en wil je een alternatief? Bedenk dan maar eens hoe een maatschappij eruit zou zien waarin je een overheid hebt die zich toelegt op het beschermen van de vrijheden van haar burgers in plaats van ze in te perken. Een overheid die een juridische macht opzet die in staat is wetsovertreders aan te pakken. Laat iedereen maar betalen voor de diensten die je afneemt. Zo heb je geen mensen en systemen nodig om eerst geld weg te halen om het later weer weg te geven. Herverdelen van middelen is onzin als je accepteerd dat er verschillen in rijkdom zullen blijven. Met het huidige beleid wordt het verschil tussen rijk en arm ook alleen maar groter, dat valt niet tegen te houden. Ook niet door linkse ideologieen. Slimme mensen weten nou eenmaal beter hoe je geld verdient dan domme mensen. Niets aan te doen.

Denk je een overheid in die jouw belangen behartigt in plaats van haar eigen positie. Die het beleid afstemt op wetenschappelijk aantoonbare resultaten. (bijvoorbeeld dat er meer files ontstaan door beleid dan door verkeerstoename) Dit moet jou toch aanspreken :D

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan schrijf ik een partijprogramma waar ik stemmen mee ga trekken...........................en dat wil ik niet. Democratie is op z'n retour......houden zo :thumb:

democratie is hetzelfde als een dictatuur, je moet enkel wachten tot na de verkiezingen om bevelen te slikken :)

het ergste is dat je over je vermogen ook nog even doodleuk 1,2 mag neertellen (oké minus die 19 duizend nog wat dan)

vld links? HAHHAHAHAHAHAHAH
90 procent??? altijd goochelen met cijfers die nergens op slaan.

we werken dus een aantal dagen voor de fiscus? DAt is onzin. Dat geld gaat naar de staat die er voor zorgt dat onze gemeentes heel goed werk leveren, dat we mooie straten hebben, goede verlichting, een goede justitie en een goede sociale zekerheid.
We behoren tot de top van de wereld dus laten we maar eens ophouden met klagen. Ik word er niet goed van.
Laten we alle Europese kinderen tussen 5 en 15 naar kenia sturen tot ze volwassen zijn. Eens kijken of ze nog zullen klagen over hoe slecht het hier wel niet is.
Jij hebt blijkbaar niet opgelet terwijl de VLD de laatste jaren van rechts naar links is gevaren. In Verhofstadts eerste burgermanifesten sprak hij nog over meer Vlaanderen, meer rechtse onderwerpen, nu 8 jaar later in het laatste burgermanifest is het plots 'progressief liberaal links' anders eens Wikipedia lezen, staat er alles over.

Vlaamse Liberalen en Democraten - Wikipedia eerste regels, lach dan maar verder, komt je toch goed uit.

Wat het werken voor de fiscus aangaat, jij weet blijkbaar niet dat Belgie de op 2 na hoogste belastingsdruk in heel de wereld heeft? Het verschil is dat die paar landen die toch nog een hogere druk hebben het geld niet zo verkwisten zoals in België, en dan heb ik het vooral over Wallonie natuurlijk.

Geld voor de wegen? Haha de helft is kapotgereden hier, flitspalen ontbreken dan weer niet (vooral Vlaanderen), met de wegentaks, boetes etc zou men al veel kunnen doen, maar al het Vlaams geld beland in de bodemloze financiele putten van de Walen. Straatverlichting hadden ze trouwens beter niet gedaan, ongevallen zijn meer dan in Nederland aanwezig die niet die extreme straatverlichting heeft, maar het geeft wel lichtvervuiling en enorme energieverspilling. Justitie is verder een ramp in België, criminelen worden veel te vaak vervroegd vrijgelaten, administrate loopt maanden achter (kan iedereen van meespreken die weleens moest wachten op een rechtzaak) en aan corruptie/schandalen is er ook geen gebrek.

Ik klaag niet over het betalen van belastingen, ik klaag over het absurde beleid waarin we veel teveel betalen en te weinig terugkrijgen. Ik klaag over de manier waarop overheidsgebouwen verkocht worden voor een te lage - en dan weer gehuurd voor een te hoge prijs, etc etc. Kortom ik klaag over het wanbeleid van paars dat door de kiezers binnen een klein half jaar zwaar afgestrafd zal worden, DAAR klaag ik over. Ik raad jou aan je echt eens wat te gaan verdiepen over hoe België de laatste jaren steeds slechter functioneerd, dat zeg ik niet alleen hoor, dat zeggen professoren, politiekers, ondernemers etc.

Dat jij dan zonodig de vergelijking wilt maken met ontwikkelingslanden doet natuurlijk niet ter zake. Het is niet omdat je als land veel rijker en beschaafder bent, dat je daarom het geld aan de deuren en ramen moet weggooien. Belgen betalen trouwens ook belastingen voor die ontwikkelingslanden, denk maar aan de ontmijningen in Libanon, de steun in Kongo, kwijtschelden van schulden aan die landen etc etc. terwijl de eigen staat hopen schulden heeft die ook nog betaalt moeten worden.

Ach ik houd erover op, jij bent zo iemand die als alles één kant opwijst toch naar links blijft kijken en net als Verhofstadt keihard blijft liegen over hoe goed we wel bezig zijn, hopeloos.

Terug
Naar boven