Ik klaag niet over het betalen van belastingen, ik klaag over het absurde beleid waarin we veel teveel betalen en te weinig terugkrijgen
.
Tegenstrijdig!
en jawel, je klaagt wel.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik klaag niet over het betalen van belastingen, ik klaag over het absurde beleid waarin we veel teveel betalen en te weinig terugkrijgen
.
Wat
Dat is niet tegenstrijdig man.WatDat is niet tegenstrijdig man.
Natuurlijk moet je belastingen betalen, het gaat erom dat je niet teveel betaalt en te weinig terugkrijgt, oa door een slecht beleid. Ik typ toch Nederlands he?
Ik geloof dat de rijkeren te weinig belastingen betalen en de armen te veel.
De fiscale druk is het hoogst voor alleenstaanden, mensen zonder kinderen en personen met een laag inkomen.
kunnen we ook iedereen > 55 jaar automagisch euthanasie laten plegen?Nog even me verdiept in die Waalse economie, maar het is nog erger dan ik dacht. Damn, er wordt inderdaad wel geld gepompt in een bodemloze put zeg. Moeten we niet gewoon wat WMD's daar neerpleuren?![]()
Ooit (jaren 60) waren de Walen economisch een stuk vooruit op de Vlamingen, echter sinds de jaren 80 is Wallonie steeds verder afgezakt en eigenlijk staan ze gelet op de omringende gebieden al 20 jaar stil. Tja dan moet je wel werken, voor je Waalse vrienden.
Mooi toch, zo werkt een maatschappij nou eenmaal. Of zullen we het bedrijfsleven maar de vrije hand geven en hun er voor laten zorgen dat we aan primaire levensbehoeften komen of aan bepaalde services en diensten die vrij elementair zijn om een samenleving goed draaiende te houden?
Hoe zou jij het doen, Bart?
Consumptiebelasting zoals een aantal partijen al langer in België voorstellen. Hoe meer je koopt en hoe duurder je koopt, hoe meer BTW je daarop betaalt... Bijgevolg zullen dus ook de rijken meer BTW betalen...

Consumptiebelasting zoals een aantal partijen al langer in België voorstellen. Hoe meer je koopt en hoe duurder je koopt, hoe meer BTW je daarop betaalt... Bijgevolg zullen dus ook de rijken meer BTW betalen...
Het zorgt voor een stuk minder administratieve rompslomp als je de inkomstenbelasting gewoon verhoogt voor de zeer hoge inkomens.![]()
wist je dat een "legaal" dat ook kan doen?Consumptiebelasting zoals een aantal partijen al langer in België voorstellen. Hoe meer je koopt en hoe duurder je koopt, hoe meer BTW je daarop betaalt... Bijgevolg zullen dus ook de rijken meer BTW betalen...
Dat en: alle allochtonen welke gedurende langer dan 1 jaar geen werk hebben van de dop afhalen (+ eventueel kindergeld). Wist je trouwens dat een illegaal zomaar bij ons in de spoed kan binnengaan, verzorgd worden en terug buiten kan wandelen zonder daar ook maar één cent voor te hoeven betalen? Dank je wel sociale voorzieningen van België...
Dat en: alle allochtonen welke gedurende langer dan 1 jaar geen werk hebben van de dop afhalen (+ eventueel kindergeld). Wist je trouwens dat een illegaal zomaar bij ons in de spoed kan binnengaan, verzorgd worden en terug buiten kan wandelen zonder daar ook maar één cent voor te hoeven betalen? Dank je wel sociale voorzieningen van België...
2 bedenkingen waarom dat niet direct gaat gebeuren:
-die mensen met een hoog inkomen hebben over 't algemeen meer lobbykracht bij de politici
-veel politici zitten zelf bij die hoge inkomens