Fitness Seller

België pas 17de beste land om te leven

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Lengte
Massa
40kg
Vetpercentage
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

België staat op de zeventiende plaats in de lijst van meest ontwikkelde landen ter wereld. Dat was vorig jaar ook al zo. De Human Development Index wordt elk jaar opgesteld door het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties (UNDP).

België mag dan een van de landen ter wereld blijven waar de menselijke ontwikkeling het best gewaarborgd is (onder meer op het vlak van de gelijkheid der coïtusen), het UNDP heeft het wel over een 'verontrustende' evolutie op lange termijn. Volgens Marc Destanne de Bernis, UNDP-raadgever in Brussel, kende ons land tussen 2000 en 2007 de zwakste vooruitgang van de OESO-landen op het vlak van menselijke ontwikkeling. Alleen de Verenigde Staten deden nog slechter.

De Human Development Index van de VN vergelijkt sinds 1990 de ontwikkelingsgraad van de VN-lidstaten. Ze neemt daarbij de levensverwachting en het opleidings- en inkomensniveau in acht. Het UNDP zet dit jaar de schijnwerpers op de migratie. 'Alleen migratie maakt het vandaag de dag voor België mogelijk om zijn bevolking te doen toenemen', zegt Destanne de Bernis.

Van de 971.000 buitenlanders op ons grondgebied is twee derde Europeaan. Veertien procent komt uit Afrika. Uit het onderzoek blijkt trouwens dat de buitenlanders die in België leven, gemiddeld beter opgeleid zijn dan de lokale bevolking: 31 procent heeft hogere studies gedaan, tegenover slechts 27 procent bij de lokale bevolking. Maar twee procent van de migranten in ons land heeft het statuut van politiek vluchteling.

De top-20

1. Noorwegen
2. Australië
3. IJsland
4. Canada
5. Ierland
6. Nederland
7. Zweden
8. Frankrijk
9. Zwitserland
10. Japan
11. Luxemburg
12. Finland
13. Verenigde Staten
14. Oostenrijk
15. Spanje
16. Denemarken
17. België
18. Italië
19. Liechtenstein
20. Nieuw-Zeeland

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF05102009_005

Duitsland waar staat die nog lager als belgie :roflol:

Waarom staat de USA zo hoog, zo'n geweldig land is het niet:D

1. Noorwegen ok, maar koud
2. Australië nooit van me leven!!!
3. IJsland koud
4. Canada zou kunnen
5. Ierland koud maar wel leuk volk
6. Nederland super!
7. Zweden yeah!!
8. Frankrijk platteland misschien
9. Zwitserland nope, zwak volk
10. Japan lijkt me wel leuk
11. Luxemburg kan
12. Finland nope
13. Verenigde Staten al zou ik dood zijn loop ik daar nog weg
14. Oostenrijk ook super!!
15. Spanje warm, maar wel leuk
16. Denemarken nope
17. België teveel Belgen
18. Italië goeie optie
19. Liechtenstein Nee dankje!
20. Nieuw-Zeeland net als Aussie

Tijd om te emigreren naar Noorwegen.

en het leven is toch heel duur in noorwegen?

Dat wil je echt niet, die hebben ongeveer bijna 2 klimaten.

Half jaar zon en het andere half jaar sneeuw.

Hier heb je een heel jaar k*tweer, dus zou daar zeker wel heen willen. Ik ben twee keer in Zweden geweest, prachtig land. Volgens mij is dat redelijk vergelijkbaar met Noorwegen.

"Maar twee procent van de migranten in ons land heeft het statuut van politiek vluchteling."

:roflol:

6. Nederland

**** you belgie!

Vind het niet vreemd.

Toen ik in Belgie was vond ik het maar een pauper bende daar.

De Verenigde Staten is prachtig man, geweldig zorgstelsel en sociale zekerheid!

Terug
Naar boven