Fitness Seller

België pas 17de beste land om te leven

IJsland op 3, dat land is niets meer waard :D .

Die staan daarom ook niet in de lijst.

Welk type mensen houdt eigenlijk niet van kou. Zou dit gerelateerd zijn aan "beste land om te leven" ?

Er werd in hun onderzoek gekeken naar:

De Human Development Index van de VN vergelijkt sinds 1990 de ontwikkelingsgraad van de VN-lidstaten. Ze neemt daarbij de levensverwachting en het opleidings- en inkomensniveau in acht.

Er wordt dus niet gekeken naar hoe mensen in het leven staan, enkel naar de gemiddelde welvaart.

Norway all the way!...

Woon nu nog in zweden maar denk er toch aan te emigreren naar Noorwegen,
vind het echt een fantastisch land.

Er werd in hun onderzoek gekeken naar:

De Human Development Index van de VN vergelijkt sinds 1990 de ontwikkelingsgraad van de VN-lidstaten. Ze neemt daarbij de levensverwachting en het opleidings- en inkomensniveau in acht.

Er wordt dus niet gekeken naar hoe mensen in het leven staan, enkel naar de gemiddelde welvaart.

Daar doelde ik ook niet op. Denk er nog maar eens over na.

no thx

Ik meen het serieus.

Belgie oogt gewoon minder welvarend. Verpauperde steden, bouwvallen als je over de snelweg rijdt daar etc

No offense verder :)

Vond ik dus ook al. Zodra je vanuit Maastricht naar Luik rijdt kom je in een grote chaotische, stinkende en verroeste stad terecht. Nu is dit wel Wallonië, daar zal het zeker slechter zijn dan in Vlaanderen. Maar ook op andere plaatsen valt het mij op, zaken zoals infrastructuur zijn in België ook vaag. Een lange rijksweg met huizen, zebrapaden, restaurants en autogarages. Sla je de weg af zit je meteen in niemandsland. Of de zeer ouderwetse voorzieningen in de Ardennen, zoals stroomvoorziening etc. Wat dat betreft zie ik duidelijk dat het allemaal wat armzaliger is, wat soberder.

Verder werk ik wel met Belgen en zijn ze zeker oké.

Laatst bewerkt:
Belgie lost.

België verpest het voor Vlaanderen. Beter eens de stats bekijken op basis van de gewesten. Verder vind ik dit allemaal maar onzinnig. Het is zo relatief als de pest: wat is "beste" in godsnaam? Als je bepaalde klimaten waardeloos vindt dan plaats je dat land helemaal niet bovenaan. Als je het soort mensen, de cultuur, de faciliteiten ruk vindt, evenmin.

Verenigde Staten boven België, toch zeker niet als je alle armoede, criminaliteit, verpaupering, sociale zekerheid in de VS erbij neemt. Conclusie: een lijstje dat je niet te serieus moet nemen.

1. Noorwegen ok, maar koud
2. Australië nooit van me leven!!!
3. IJsland koud
4. Canada zou kunnen
5. Ierland koud maar wel leuk volk
6. Nederland super!
7. Zweden yeah!!
8. Frankrijk platteland misschien
9. Zwitserland nope, zwak volk
10. Japan lijkt me wel leuk
11. Luxemburg kan
12. Finland nope
13. Verenigde Staten al zou ik dood zijn loop ik daar nog weg
14. Oostenrijk ook super!!
15. Spanje warm, maar wel leuk
16. Denemarken nope
17. België teveel Belgen
18. Italië goeie optie
19. Liechtenstein Nee dankje!
20. Nieuw-Zeeland net als Aussie

Ok.

Duitsland staat laag, komt om dat er bijv geen regulering op loongeving is. Vanwege het gebrek aan minimumloon werken daar een hele reeks volwassen tegen 4.- / uur. Belgie staat denk ik zo laag, omdat er zoveel domme belgen wonen ;)

Noorwegen of Australie lijkt me inderdaad super chill om te wonen, maar geef mij toch maar Ibiza.

Ierland van arm en onderontwikkeld land tot begin jaren 80 naar een land dat in de top 5 staat is best knap. Enige probleem is dat zulke snel opkomende landen net zo hard weer naar beneden knallen als de economie krimpt. Denk dat Ierland binnen 5 jaar de top 10 is uit gevallen en waarschijnlijk zelfs uit de top 20. De Keltische tijger is dood.

Terug
Naar boven