- Waardering
- 2.658
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Waar heb jij beeld vandaan over rechts man? Eind negentiende eeuw, Marx, Lenin, Mao? Wat een onzin dat rechts geen oog voor de zwakken heeft. Nietsontziende managers zijn inderdaad rechts, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die rechts is nietsontziend is, dat is een kleine minderheid, die je net zo goed bij links ziet.
Man? Inderdaad, toen ik net nog keek had ik een derde been.
Ga nou niet de heilige boon uithangen, heb hier zo vaak voorbij zien komen dat de zwakkeren maar een stapje harder moeten lopen en ze vooral de situatie aan hun zelf te danken hebben. Pas toen ik opmerkingen maakte over sociaal darwinisme werd de toon iets gedempt. Over achterhaalde ideeen gesproken.
Een persoon uit de wereld van het grootkapitaal heeft in veel gevallen geen oog voor de zwakkeren. Waarom zouden ze? Een bedrijf draait om winst en niet om de belangen van de werknemer. Dat is inherent aan een kapitalistisch systeem, ook al is dat bij veel bedrijven ver doorgeslagen. Zeker als je kijkt naar de massa ontslagen en bedrijfssluitingen, vaak alleen om de aandeelhouder te plezieren.
Wat hier meestal voorbij komt is het zoeken naar een zondebok. Be it Marokkanen, Walen, Afrikanen etc. Daarbij meestal voorbijgaand aan het feit dat er net zo goed ook binnen de zwakkere groepen er sterkeren voorkomen en niet een hele groep dus over 1 kam moet worden geschoren. Maar goed dan beschuldig ik personen weer van generaliseren, dat komt hier inderdaad nooit voor. '95% is dit', 'de meerderheid is crimineel', 'De Walen .....', uitspraken ten spijt. Laten we het dus maar niet over narrowminded hebben. Sommigen hier hebben een tunnelvisie waar een marihuanajunk trots op zou zijn.

gisteren de marokkanen, vandaag de walen, wie morgen? typisch vlaams om de schuld aan iedereen behalve zichzelf te leggen
ik woon zelf in Brussel en als Vlaamse brusselaar ben ik toch nog niet zoveel haat tegen gekomen.