Fitness Seller

Belgie splitsen?

Waar heb jij beeld vandaan over rechts man? Eind negentiende eeuw, Marx, Lenin, Mao? Wat een onzin dat rechts geen oog voor de zwakken heeft. Nietsontziende managers zijn inderdaad rechts, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die rechts is nietsontziend is, dat is een kleine minderheid, die je net zo goed bij links ziet.

Man? Inderdaad, toen ik net nog keek had ik een derde been.

Ga nou niet de heilige boon uithangen, heb hier zo vaak voorbij zien komen dat de zwakkeren maar een stapje harder moeten lopen en ze vooral de situatie aan hun zelf te danken hebben. Pas toen ik opmerkingen maakte over sociaal darwinisme werd de toon iets gedempt. Over achterhaalde ideeen gesproken.

Een persoon uit de wereld van het grootkapitaal heeft in veel gevallen geen oog voor de zwakkeren. Waarom zouden ze? Een bedrijf draait om winst en niet om de belangen van de werknemer. Dat is inherent aan een kapitalistisch systeem, ook al is dat bij veel bedrijven ver doorgeslagen. Zeker als je kijkt naar de massa ontslagen en bedrijfssluitingen, vaak alleen om de aandeelhouder te plezieren.

Wat hier meestal voorbij komt is het zoeken naar een zondebok. Be it Marokkanen, Walen, Afrikanen etc. Daarbij meestal voorbijgaand aan het feit dat er net zo goed ook binnen de zwakkere groepen er sterkeren voorkomen en niet een hele groep dus over 1 kam moet worden geschoren. Maar goed dan beschuldig ik personen weer van generaliseren, dat komt hier inderdaad nooit voor. '95% is dit', 'de meerderheid is crimineel', 'De Walen .....', uitspraken ten spijt. Laten we het dus maar niet over narrowminded hebben. Sommigen hier hebben een tunnelvisie waar een marihuanajunk trots op zou zijn.

Ga nou niet de heilige boon uithangen, heb hier zo vaak voorbij zien komen dat de zwakkeren maar een stapje harder moeten lopen en ze vooral de situatie aan hun zelf te danken hebben. Pas toen ik opmerkingen maakte over sociaal darwinisme werd de toon iets gedempt. Over achterhaalde ideeen gesproken.

Een persoon uit de wereld van het grootkapitaal heeft in veel gevallen geen oog voor de zwakkeren. Waarom zouden ze? Een bedrijf draait om winst en niet om de belangen van de werknemer. Dat is inherent aan een kapitalistisch systeem, ook al is dat bij veel bedrijven ver doorgeslagen. Zeker als je kijkt naar de massa ontslagen en bedrijfssluitingen, vaak alleen om de aandeelhouder te plezieren.

Je leest kennelijk wat je wil lezen. Het gaat bij rechtsdenkenden eerder om de luien en de profiteurs die een stapje harder moeten lopen. Ik zie hier in ieder geval eigenlijk zelden voorbij komen dat gehandicapten, ouderen of minder begaafden het allemaal aan zichzelf hebben te danken. Misschien vat jij het zo op maar '**** de zwakken' is niet wat er gezegd wordt, niet door mij iig. En als jij ergens het label sociaal Darwinisme in ziet, en iemand ontkent dat (terecht imo), is dat iets anders dan dat diegene is 'teruggefloten'.

Dat het kapitalisme trouwens regelmatig wat doorslaat klopt, en dat moet bestreden worden. Maar dit gebeurt zeker niet vaker dan dat een links systeem compleet uit de hand loopt, en het betekent al helemaal niet dat rechtse mensen dit toejuichen.

Sterker nog, je bent volgens mij zelf eerder rechts dan links Eric, maar verkeert nog in de ontenningsfase. :)

EDIT: Ik zie dat je nog een alinea hebt toegevoegd:
Wat hier meestal voorbij komt is het zoeken naar een zondebok. Be it Marokkanen, Walen, Afrikanen etc. Daarbij meestal voorbijgaand aan het feit dat er net zo goed ook binnen de zwakkere groepen er sterkeren voorkomen en niet een hele groep dus over 1 kam moet worden geschoren. Maar goed dan beschuldig ik personen weer van generaliseren, dat komt hier inderdaad nooit voor. '95% is dit', 'de meerderheid is crimineel', 'De Walen .....', uitspraken ten spijt. Laten we het dus maar niet over narrowminded hebben. Sommigen hier hebben een tunnelvisie waar een marihuanajunk trots op zou zijn.

Vergelijk je eigen uitspraak over 'personen uit de wereld van het grootkapitaal' in de alinea erboven eens met wat je in de laatste alinea over generaliseren zegt. :D;)

En trouwens, de meerderheid van de Marokkanen of zelfs 95% procent, waar haal je die uitspraken vandaan. Niet van mij in ieder geval. Je lijkt veel posts toch door een dramatiserend filter te halen of iets dergelijks, ik weet niet wat dat is met jou.

Laatst bewerkt:
Ik ben zeker niet rechts maar in ieder geval niet links radicaal of te ver afgedwaald van het midden.

Dat profiteurs een stapje harder moeten lopen is bijna iedereen het wel over eens maar om on-topic te blijven lijkt het me niet zo dat de meeste Walen profiteurs zijn. Een groot gedeelte draagt net zo goed bij aan de zwakkere provincies in Belgie. Of willen de seperatisten het arme Limburg ook maar snel kwijt? Wij willen het in ieder geval niet en mocht er ooit een referendum komen over een samenvoeging met Vlaanderen zou ik tegenstemmen. We hebben Europa al, kleinere clusters zijn dus niet nodig binnen dat geheel.

Ik ben zeker niet rechts maar in ieder geval niet links radicaal of te ver afgedwaald van het midden.

Je bent niet links, je bent niet rechts, je bent gewoon recht-door-zee! :D

Dat profiteurs een stapje harder moeten lopen is bijna iedereen het wel over eens maar om on-topic te blijven lijkt het me niet zo dat de meeste Walen profiteurs zijn. Een groot gedeelte draagt net zo goed bij aan de zwakkere provincies in Belgie. Of willen de seperatisten het arme Limburg ook maar snel kwijt? Wij willen het in ieder geval niet en mocht er ooit een referendum komen over een samenvoeging met Vlaanderen zou ik tegenstemmen. We hebben Europa al, kleinere clusters zijn dus niet nodig binnen dat geheel.

We dwalen inderdaad erg ver off-topic af. On-topic: Die hele afscheidingsdiscussie is onzinnig als je tegelijkertijd in de EU zit. Dat het Vlaamse leven er beter van zal worden is een illusie. Maar toch wel een leuke gedachte, Vlaanderen bij NL. :)

We dwalen inderdaad erg ver off-topic af. On-topic: Die hele afscheidingsdiscussie is onzinnig als je tegelijkertijd in de EU zit. Dat het Vlaamse leven er beter van zal worden is een illusie. Maar toch wel een leuke gedachte, Vlaanderen bij NL. :)

dat het Vlaamse leven er beter van zal worden is absoluut geen illusie maar een feit.
ok, misschien niet in het begin na de splitsing (de splitsing zal wel degelijk eerst zijn prijs hebben), maar op lange termijn zal Vlaanderen hier zeker sterker uitkomen.

en waar sommigen dat verhaal opdissen dat splitsen belachelijk zou zijn omdat je deel uitmaakt van de EU snap ik al helemaal niet, heeft imo niks met de huidige situatie in Belgie te zien.

Een v/d meest 'geniale' uitvindingen van Verdonk's Spindoctor, om te begraven dat Rita met veel zaken de reet afveegt. Deze slogan moet de indruk wekken dat iemand persistent knopen doorhakt, iets wat bij de normale man goed zal vallen. Maar in werkelijkheid is het geen compromissen willen sluiten, en laat dat nou net de grond zijn van regeren en akoorden sluiten.

Eigenlijk willen rechtse partijen hetzelfde als strenge Islamieten, geen randen van anderen in hun bestaan. Daarom bestrijden ze elkaar ook zo. Groenlinks en de SP zouden nooit zo fel elkaar bekritiseren, het gaat hen echt om de mensen.

De Open VLD en De Winter hebben identieke doelen gesteld, alleen het pad dat ze willen bewandelen en de manier waarop ze het brengen verschilt.

Een kapitalistisch krachtig Vlaanderen met een glorieurize economie zonder Wallonie, alleemaal prima. Gelukkig zijn ze bij de VLD wat verfijnder, maar onderhuids net zo nationaal net zo strijdlustig als Vlaams Belang. Alleen Winter's z'n aanpak werkt niet en is te kort door de bocht.

Eigenlijk hetzelfde met Wilders en de VVD, ook de VVD ziet de Moslims liever vandaag nog allemaal vertrekken, alleen met het innemen van dat standpunt innemen is de kans op regeren definitief vergooit.

Als ik T. weleens hoor, hoor ik iemand van Vlaams Belang, maar de man stemt als echte oplossing VLD.

Overigens vind ik wel dat Wallonie een stuk minder noten op de sang moet hebben en dat weglopen getuigd ook van weinig ruggengraat.

Opzich zou Belgie als staat gewoon moeten blijven bestaan, al is een opsplitsing in 2 gemeenschappen die min of meer onafhankelijk functioneren onder dezelfde vlag wel gewenst. Wallonie kan nu eenmaal niet eeuwig uit de ruif mee blijven eten.

De EU zou bijvoorbeeld fondsen ter compensatie kunnen schenken zodat ze op termijn een economie hebben waarbij ze het zelf allemaal kunnen.

Als ik T. weleens hoor, hoor ik iemand van Vlaams Belang, maar de man stemt als echte oplossing VLD.
Ik volg Vlaams belang voor laten we zeggen 50% in hun programma, en dan vooral de nieuwe generatie Belangers. De echt extreem rechtse uitspraken/programmapunten daar ben ik het duidelijk oneens mee. De overige punten liggen eerder bij écht liberale partijen en dan vooral NVA (Vlaams-Nationalisten met een zeer sociaal gedachtengoed) waar ik ook op gestemd heb. Ik ben 80% conservatief en 20% progressief. Ik houd van dingen die onze voorouders hebben opgebouwd en daar moet men met hun tengels mooi afblijven, maar ik laat wel voor 20% ruimte voor nieuwe ideeën, een klein beetje gecontroleerde immigratie, enz. Met de huidige (linkse-progressieve) VLD heb ik weinig, zeker de VLD van de aftredende premier. Misschien dat de VLD ooit weer een meer centrum-rechtse insteek zal krijgen, maar het vertrouwen zullen ze van mij als kiezer wellicht niet snel terugkrijgen. De VLD is uit op macht, en ze doen daarvoor echt alles, ook hun kiezers bedriegen. De vraag is trouwens of de CD&V niet gewoon hetzelfde pad zal gaan bewandelen, want op dat punt moet men het VB wel gelijk geven: wie de macht wilt in België, moet dansen naar de ppen van de Walen.

:stupid: gisteren de marokkanen, vandaag de walen, wie morgen? typisch vlaams om de schuld aan iedereen behalve zichzelf te leggen

:stupid: gisteren de marokkanen, vandaag de walen, wie morgen? typisch vlaams om de schuld aan iedereen behalve zichzelf te leggen
En jij bent geen Vlaming? Trouwens over generaliseren gesproken, kan ook tellen.

En dat gezegd zijnde is het nog grote onzin ook, de Vlamingen willen alleen een staatshervorming om het hele land beter te besturen, wat heeft dat met schuld leggen bij de anderen te maken?

Je begint wel al als een echte Brusselaar (Vlamingenhater) te klinken roxxe.

Nooit gedacht dat nationalisme nog zo sterk kon zijn. Neem aan dat degenen die voor splitsing zijn ook tegen Europa zijn? Er verdwijnt namelijk behoorlijk wat geld richting de zwakkere broeders in Europa. Geld dat opgebracht moet worden door de sterkste landen. Mocht Wallonie zelfstandig worden zullen zij dus meer geld krijgen uit de pot dan Vlaanderen en verandert er niet eens zoveel. Buiten dan dat er twee autonome staten zullen zijn die misschien wel beter bestuurbaar zijn.
Als je geld krijgt van Europa is er veel meer controle op het geld / ofdat het goed besteed wordt...
En zo zouden de lasten meer verdeelt worden.

En jij bent geen Vlaming? Trouwens over generaliseren gesproken, kan ook tellen.

En dat gezegd zijnde is het nog grote onzin ook, de Vlamingen willen alleen een staatshervorming om het hele land beter te besturen, wat heeft dat met schuld leggen bij de anderen te maken?

het vetgedrukte slaat echt nergens op.

Haha het slaat nergens op, nee tuurlijk niet, kom jij wel eens buiten of zit je hele dagen achter je pc te fantaseren over een vreedzaam België waar iedereen elkaar graag ziet?

Haha het slaat nergens op, nee tuurlijk niet, kom jij wel eens buiten of zit je hele dagen achter je pc te fantaseren over een vreedzaam België waar iedereen elkaar graag ziet?

??? ik woon zelf in Brussel en als Vlaamse brusselaar ben ik toch nog niet zoveel haat tegen gekomen.

Niet elke Brusselaar haat vlamingen nee, maar de meeste (uiteraard Franstalige) Brusselaars zien ze wel liever vertrekken dan komen. En Nederlands spreken doen ze al helemaal niet (ook al kunnen ze het wel).

Trouwens je merkt toch wel duidelijk dat er een afkeer is naar Vlamingen toe buiten Brussel, (ook jij Blackadder) hebt daar al aan meegedaan in sommige posts.

En voor alle duidelijkheid: ik betreur die vijandigheid.

Niet elke Brusselaar haat vlamingen nee, maar de meeste (uiteraard Franstalige) Brusselaars zien ze wel liever vertrekken dan komen. En Nederlands spreken doen ze al helemaal niet (ook al kunnen ze het wel).

Trouwens je merkt toch wel duidelijk dat er een afkeer is naar Vlamingen toe buiten Brussel, (ook jij Blackadder) hebt daar al aan meegedaan in sommige posts.

En voor alle duidelijkheid: ik betreur die vijandigheid.

ik ben een perfect tweetalige Brusselaar en ik zie liever Vlamingen komen dan gaan. En zoals je al hebt gemerkt spreek/schrijf ik nederlands.
En ik merk echt niet dat er een afkeer naar Vlamingen is, integendeel.
Brusselaars zijn gewoon dagelijks geconfronteerd met franstaligen in brussel en in de rand en zien dat er geen problemen zijn in tegenstelling tot wat de rest van Vlaanderen wil geloven.

Kijk dat is één mening, van anderen hoor ik heel andere verhalen. Feit blijft dat franstaligen graag Brussel impalmen en het Vlaams er altijd al verbannen is geweest/met opzet liever niet gebruikt wordt. En als je nu kijkt naar hoe die burgemeesters in de rand te keer gaan, het lijkt wel of ze de oorlog verklaren aan de Vlamingen. Terwijl het toch echt om Vlaamse gemeenten gaat.

lay down the crackpipe T, je toont jezelf nu op je kleinst

maar ontopic: belgenland zal dit wel overleven

lay down the crackpipe T, je toont jezelf nu op je kleinst
Als dat alles is wat je te zeggen hebt post dan niets. Ik doe mijn best om normaal te reageren op al rare posts van jou, met volgens mij correcte argumenten en alles wat jij kan doen is reageren met zinloze oneliners. Misschien kan je je postings beter beperken tot het gare hanenhok.

Als dat alles is wat je te zeggen hebt post dan niets. Ik doe mijn best om normaal te reageren op al rare posts van jou, met volgens mij correcte argumenten en alles wat jij kan doen is reageren met zinloze oneliners. Misschien kan je je postings beter beperken tot het gare hanenhok.
wel 'k geef toe dat die hele kwestie me niks kan schelen, toch allemaal politieke spelletjes, en der zullen nog velen zijn zoals ik
wat me wel kan schelen is om een betaalbare woning te vinden, of m'n pintje niet stijgt naar 2 euro en dergelijke

Terug
Naar boven