Fitness Seller

Belgisch leger zoekt 130 Paracommandos

Het is niet dat je wat aan DBB doet dat je ff denkt, oja parra lijkt me wel vet.
heel zware toelichting examen ( screening etc ) fysiek en mentaal ook heel zwaar vele houden het gewoon niet vol , dus denk maar 2 x na , trouwens zoveel gaat het Belgisch leger niet op visite in het buitenland hoor :)

Zullen wss geen paracommando's zijn, maar ken 2 gasten die in het leger zitten en nu in Afghanistan zitten ofzo. De één is een ex-psycho met een iq van een doperwt die voor lange duur heeft opgesloten gezeten, de andere is nog steeds gestoord (wss deels door drugs) en heeft ook een iq niet veel groter als een strontvlieg. Ze hebben wel beide een uitstekend fysiek (ecto's), maar is mij in ieder geval een raadsel hoe die 2 ooit door de mentale proeven zijn geraakt. :o

Laatst bewerkt door een moderator:
dag kameraden

omdat wij toch allemaal harde binken zijn, en de meesten onder ons toch stiekem ervan dromen om ongeoefende rebellen neer te maaien in een ontwikkelingsland (mss niet de meesten maar ik toch alleszins), post ik hier maar even dat het Belgische Leger (muahaha, whats in a name) overgaat tot de recrutering van zo'n 130 paras.

maximum 34 zijn op 31/12 van het jaar dat je in dienst gaat, meer info [Link niet meer beschikbaar] - mensen met NLse nationaliteit komen ook in aanmerking.

lijkt me best een job die overeenstemt met het profiel van de doorsnee DBBer - k ga mss zelf wel eens kijken....

mocht ik zeker zijn dat ik ten oorlog kan, k zou niet twijfelen!

alle gekheid op een stokje - je gaat betaald zijn om in afghanistan talibans neer te schieten (hopelijk) - beter werk kan je niet vinden denk ik :)

allé, gaat er voor manne - dan hebben we mss 8ereen een bataljon 3. Para met exclusief DBB'ers :eek::D

gr

s

Ik denk dat je met deze instelling bij voorbaat al failed...kan me vergissen.

Zeer jammer. Alleen maar doen wat anderen zeggen wat je moet doen (wat overigens voor het hele leger geldt, maar al helemaal bij de para's).

FAIL. :yarly:

De TS heeft duidelijk geen idee hoe het IRL is. Tip: véél minder rooskleurig.

Als je dit doet zou ik er wel voor kiezen om piloot te worden.

Zullen wss geen paracommando's zijn, maar ken 2 gasten die in het leger zitten en nu in Afghanistan zitten ofzo. De één is een ex-psycho met een iq van een doperwt die voor lange duur heeft opgesloten gezeten, de andere is nog steeds gestoord (wss deels door drugs) en heeft ook een iq niet veel groter als een strontvlieg. Ze hebben wel beide een uitstekend fysiek (ecto's), maar is mij in ieder geval een raadsel hoe die 2 ooit door de mentale proeven zijn geraakt. :o

heel raar, mss vals gespeeld want daar zijn ze normaal heel strikt in ik ken ook paar mensen die dat doen. 1tje heeft het zelfs 2x moeten doen omdat het mentaal gewoon ff te zwaar was.

De TS heeft duidelijk geen idee hoe het IRL is. Tip: véél minder rooskleurig.

Als je dit doet zou ik er wel voor kiezen om piloot te worden.

Idd, beetje teveel naar de eindscene van rambo 4 gekeken zeker.

Volgens mij moet je ook jarenlange ervaring in andere militaire beroepen hebben voordat je ook maar in aanmerking komt voor dit soort banen, je wordt niet zomaar ff een paracommando.

Ik denk dat je met deze instelling bij voorbaat al failed...kan me vergissen.

Jup, één van de toelatingsproeven: gesprek met enkele psychologen. Je kan het nog zo goed verbergen als je wil, mensen met foute ideeën halen ze er onmiddellijk uit :)

Volgens mij moet je ook jarenlange ervaring in andere militaire beroepen hebben voordat je ook maar in aanmerking komt voor dit soort banen, je wordt niet zomaar ff een paracommando.

Het kan, alleen valt 90% van de 'spijkerbroeken' vroegtijdig af.
Mensen met een militaire achtergrond maken 1/3 kans om hun groene baret te halen.

Zoals Big-T al zegt, het is een stuk minder rooskleurig dan veel mensen denken.

Jup, één van de toelatingsproeven: gesprek met enkele psychologen. Je kan het nog zo goed verbergen als je wil, mensen met foute ideeën halen ze er onmiddellijk uit :)

nou nee hoor dat doen ze serieus niet, iig lang niet allemaal.
de term medische maffia word niet voor niks gebruikt, iig in nederland maar van wat ik van div belgische collegas gehoord heb is het daar absoluut niet beter.

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Het is niet dat je wat aan DBB doet dat je ff denkt, oja parra lijkt me wel vet.
heel zware toelichting examen ( screening etc ) fysiek en mentaal ook heel zwaar vele houden het gewoon niet vol , dus denk maar 2 x na , trouwens zoveel gaat het Belgisch leger niet op visite in het buitenland hoor :)

idd, jochies(ook ouderen) die na jaren zwoegen 38cm armpjes hebben gehaald krijgen vaak t idee dat een knallende m60 in die brutal armen voldoende is om het plaatje af te maken dit na aanleiding van films zoals rambo en commando.

dit veelal ter compensatie van een minderwaardigheids complex etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Topic Starter Topic Starter
om even snel ernstig te antwoorden:

* ik vind het leger wel wat hebben, al sinds ik kind was. de rijkswacht ook trouwens.
* als je uit de schrijfwijze niet kan opmaken dat dit al gekscherend geopperd wordt, sorry, maar wie is hier dan de malloot?

ik ben te oud voor t leger, k zou nog kunne langs n kant, maar ik ben gewoon te oud ; en ik zie praktische bezwaren: niet eten wanneer je wil & superveel lopen (k$mag ik niet wegens zware blessure links been)

pc spelletjes speel ik nooit, rambo heb ik wel s gezien.

toch blif ik er bij dat voor een jonge gast, dit toch n vette job moet zijn - goed betaald, actie, avontuur,...

ik kan er niet zo goed bij dat niemand de satire uit zo een post kan halen...nou ja, ti s dan ook t internet zeker...

gr

s

grtz Stal1n, ik hoop dat je volgende topic wel lukt.

als je uit de schrijfwijze niet kan opmaken dat dit al gekscherend geopperd wordt, sorry, maar wie is hier dan de malloot?

In jouw geval kan dit nogal moeilijk zijn en is het gwn minder voor de hand liggend, zeker als je Stal1n noemt en je nog eens een avatar hebt van de beste persoon.

Opvallend dat Stalin een democratisch land zou willen dienen. :D

Opvallend dat Stalin een democratisch land zou willen dienen. :D

ik beschouw België als een franstalige, vijandige dictatuur.

dat dienen zou ook maar duren tot ik eeb level 8 wapen in mijn handen heb :D:D

rocket_propelled_chainsaw.jpg

dag kameraden

omdat wij toch allemaal harde binken zijn, en de meesten onder ons toch stiekem ervan dromen om ongeoefende rebellen neer te maaien in een ontwikkelingsland (mss niet de meesten maar ik toch alleszins), post ik hier maar even dat het Belgische Leger (muahaha, whats in a name) overgaat tot de recrutering van zo'n 130 paras.

maximum 34 zijn op 31/12 van het jaar dat je in dienst gaat, meer info [Link niet meer beschikbaar] - mensen met NLse nationaliteit komen ook in aanmerking.

lijkt me best een job die overeenstemt met het profiel van de doorsnee DBBer - k ga mss zelf wel eens kijken....

mocht ik zeker zijn dat ik ten oorlog kan, k zou niet twijfelen!

alle gekheid op een stokje - je gaat betaald zijn om in afghanistan talibans neer te schieten (hopelijk) - beter werk kan je niet vinden denk ik :)

allé, gaat er voor manne - dan hebben we mss 8ereen een bataljon 3. Para met exclusief DBB'ers :eek::D

gr

s

Gezien jouw post word je zeker niet aangenomen.

Gezien jouw post word je zeker niet aangenomen.

nee, ik en mijn soort mensen zouden te veel op ons plaats in een leger.

tegenwoordig willen ze zelfs daar halve gare geietnwollen sokken...

die keer ook toen belgische paras vermoord werden in rwanda - geen schot gelost geloof ik.... k zou t moeten opzoeken maar toch

legers dienen om andere landen te veroveren!! niet om humanitaire hulp of ander verpleegster-werk te gaan doen...

vraag maar aan Napoleon bvb - die wist wel hoe het moest :)

nee, ik en mijn soort mensen zouden te veel op ons plaats in een leger.

tegenwoordig willen ze zelfs daar halve gare geietnwollen sokken...

die keer ook toen belgische paras vermoord werden in rwanda - geen schot gelost geloof ik.... k zou t moeten opzoeken maar toch

legers dienen om andere landen te veroveren!! niet om humanitaire hulp of ander verpleegster-werk te gaan doen...

vraag maar aan Napoleon bvb - die wist wel hoe het moest :)

Ineens heb je het je wordt legionair ;)

Terug
Naar boven