Fitness Seller

Nieuws Belgische christenen laten kerken ombouwen tot moskeeën

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
69
CD&V steunt islamisering

13.05.2008 17.59u - Uitgerekend tijdens het pinksterweekeinde pakte Antwerps CD&V-schepen voor Cultuur uit met het plan om een aantal katholieke kerken om te toveren tot moskeeën. Voorstanders hebben het over een ‘statement’ dat hiermee tegenover de moslimgemeenschap wordt gegeven.

En wat voor één! In een reactie stelde Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter het als volgt: “Vlaanderen is een land van belforten en kathedralen, niet van moskeeën en minaretten. Dat we nu uitgerekend onze kerken weggeven aan een veroveringsgodsdienst zoals de islam – die geen enkele band heeft met Europa – is meer dan een teken aan de wand. Uiteraard zullen de moslims dit ‘gebaar’ van de schepen toejuichen. Er is voor de islam geen, meer symbolische overwinning te bedenken dan het kunnen omvormen van een katholieke kerk tot een moskee.”

Vanuit de moslimgemeenschap werd het voorstel van CD&V-schepen Heylen ondertussen reeds toegejuicht. Zo bijvoorbeeld liet de Antwerpse imam Nordin Taouil weten dat moslims geen bezwaren hebben om te bidden in een kerk. Op voorwaarde natuurlijk dat alle christelijke symbolen verwijderd worden, zo voegde hij er vriendelijk aan toe.

Het Vlaams Belang uitgzonderd, lijken alle andere partijen geen principiële bezwaren te hebben tegen het nieuwste voornemen van de CD&V-schepen. De origineelste reactie kwam in dit verband van Meyrem Almaci (Groen!) die liet weten het een heel goed idee te vinden, waarvan “trouwens ook in Turkije nogal wat voorbeelden te vinden zijn.” Daar twijfelen we niet aan! Desgewenst kunnen we trouwens nog wel wat voorbeelden geven van landen waar kerken en tempels in de loop van de geschiedenis werden vervangen door moskeeën…

Dat de ‘christen-democraten’ vandaag actief willen meewerken aan de islamisering van onze steden, is enkel te verklaren vanuit het feit dat de partij – in navolging van de SP.A – sinds enige tijd alles in het werk stelt om zoveel mogelijk allochtone zieltjes (lees: toekomstige kiezers) te winnen. En net zoals dat bij de SP.A het geval is, schrikt zij er kennelijk niet voor terug om daarvoor haar traditionele achterban tegen de haren in te strijken en zo nodig ronduit te schofferen.
Bron: vb
Mijn voorspelling komt uit: beetje bij beetje verovert deze veroveringsgodsdienst, in samenwerking met de linkse en blinde politiek gans Europa.

tijd om te emigreren!!

laat dat stelletje zakkenwassers in de politiek maar blijven zitten in een toekomstig moslimland!!
:roflol:

belgie moet nu wat doen voor het te laat is, ik snap niet dat de belgen dit toelaten.......

triest dat het zo moet.

Mijn voorspelling: Hoe meer haat langs één kant, hoe meer de andere groep in zichzelf gaat keren en meer gaat radicaliseren. Viciueze cirkel. 1 stem op Vlaams Belang, betekent 1 aanslag van een moslim tegen een niet-moslim. These are facts people.

:roflol: @ Vlaams Belang-propaganda

Dit was 1 enkel blogbericht op de persoonlijke website van 1 enkele politicus, dat door de linksgezinde krant De Morgen werd opgepikt.

Overdrijven is ook een kunst.

Het artikel: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/271663/2008/05/10/Waarom-stellen-we-sommige-kerken-niet-ter-beschikking-van-de-moslims.dhtml
En jij denkt dat het bij dat blog/krant artikel blijft. Het staat ondertussen al in meerdere kranten en de SPA zal dit voorstel zeker en met veel plezier willen uitvoeren. Eerst zeiden ze nog dat het aantal moskeeën naar beneden moest en nu willen ze weer erbij. Mooi bewijs hoe de politiek in België van geen hout nog peilen weet te maken.

Prachtig om dit te horen :D

diep triest... ze kunnen het beter andersom doen. of moskeen platwalsen en er varkensstallen neerzetten, alhoewel die dingen er al veel op lijken alleen dan iets ronder..

ja en?

Payback door de christenen zelf dan? Komt immers van cd&v. Gewoon met de grond gelijk maken die kerken, en neem gelijk ook 50% van de bestaande moskees erbij. Hoe minder religie hoe beter voor de samenleving. Ze zouden zo'n waarschuwing moeten maken als destijds met de sterke drank: 'geloof maakt meer kapot dan je lief is' of zoals op de sigaretten 'geloven is dodelijk' of ook wel gepast 'geloven tast de hersenen aan' (ipv longen).

blijkbaar tast warmte ook sommigen hun hersenen aan :rolleyes:

c'mon t get real

Vooral blijven volhouden dat je niet gelovig bent roxxe, ik 'geloof' er niets van als ik dit soort reacties lees. Volgens mij zit jij elke morgen op een matje richting Mekka te bidden :D Maar ff serieus: waarom get real?

ps: heb airco hier dus dat aantasten valt wel mee;)

Vooral blijven volhouden dat je niet gelovig bent roxxe, ik 'geloof' er niets van als ik dit soort reacties lees. Volgens mij zit jij elke morgen op een matje richting Mekka te bidden :D Maar ff serieus: waarom get real?

ps: heb airco hier dus dat aantasten valt wel mee;)
in dit landje waar cd&v het grootst is, zulle ze elk geloof wel liever hebben dan atheistisch schorriemorrie en het feit om kerken af te breken niet erg met veel enthousiasme zal onthaald worden

Ik heb het idee dat de cd&v iig een stuk seculierder geworden is door de jaren heen. We hebben hier geen diep-christelijke partijen zoals in Nederland (CU). Als een kerk overbodig is geworden dan moet die plat, klaar. Laatst zei men nog dat er teveel moskeeën zijn, de kleintjes zouden weg mogen en in plaats daarvan grote, nieuwe komen. Nu wil men kerken gaan recycleren voor een ander geloof, het moet niet gekker worden (wat zou God of Allah daar wel niet van zeggen???). Ik denk niet dat dit standpunt door een meerderheid van de cd&v gedragen wordt hoor.

Oh ja de Belgische Bisschoppenconferentie, kinderindoctrinatie zonder blozen. Maar weinig met de politiek te zien natuurlijk.

Terug
Naar boven