Fitness Seller

Belgische monarchie

Peiling Peiling Moest de monarchie afgeschaft worden?

• Totaal stemmers
    41
  • Peiling gesloten .

Arminius

Epic Ruler
Waardering
45.372
Koning Albert II kondigt om 18 uur troonsafstand aan

2vs0kuu.jpg

Koning Albert richt zich om 18 uur tot de bevolking op de vier grote tv-zenders en de radiostations. Dat heeft het paleis via een persbericht laten weten. Regeringsbronnen bevestigen tegenover De Morgen dat de koning zijn troonsafstand zal aankondigen. Hij zou aftreden op 21 juli.

Vanmiddag was de vorst om 13.15 uur aanwezig bij het kernkabinet. Daarna stuurde het Paleis een persmededeling dat de vorst zich om 18 uur tot het volk zou richten. Premier Elio Di Rupo zou de partijvoorzitters al op de hoogte gebracht hebben van het aftreden van de koning.

Om 18.15 uur zal premier Elio Di Rupo, in aanwezigheid van het kernkabinet, een verklaring afleggen op de Wetstraat 16. Daar vindt momenteel een bijeenkomst van het kernkabinet plaats. Om 17.30 uur staat ook nog een ministerraad geprogrammeerd.

Na het overlijden van zijn broer Boudewijn werd prins Albert op 9 augustus 1993 de zesde Koning der Belgen. Albert zal nu opgevolgd worden door zijn zoon, prins Filip (53).

Bron

Laatst bewerkt:
opdoeken van het koningshuis zou beter nieuws geweest zijn

nu wordt het pas echt lachen met z'n flapdrol van een opvolger, one chromosome too many xD

Ik geloof in je Filip! Je bent een winner!! :o

• Topic Starter Topic Starter
In voor: "Het koningshuis is belangrijk voor handelsmissies".

Laatst bewerkt:
Mooi moment om die poppenkast af te schaffen en er 2 republieken (of een ander soort staatsvorm)van te maken

"Koning Filip" klinkt zelfs gewoon dom :o

Wat zou er eigenlijk gebeuren als het koninklijk echtpaar daadwerkelijk een mongooltje als kind had (enig kind)?

• Topic Starter Topic Starter
Het schoolvoorbeeld van allochtonen, ze komen naar hier en leven op onze kosten.

:trollface:

krijgen we die postkaart voor de volgende 20 jaar

Gemiste kans, dit was een uitstekend moment om er een einde aan te maken of in elk geval ervoor te zorgen dat dat boeltje zich nooit meer zou bemoeien met de politieke onderhandelingen.

In plaats daarvan hebben ze een onbekwame idioot een zekere macht gegeven over de Belgische politiek. Het enige positieve is dat het misschien meer mensen zal overtuigen om achter de afschaffing van deze middeleeuwse, ondemocratische en geld verspillende onzin te gaan staan.

Ik kan alvast niet wachten om deze nietsnut op zijn bek te zien gaan.

We lachen er zelf mee, Ymir, zal je niet lukken om Belgen daarmee te dissen :D

Ik waardeer de Belgen alleen al om dit punt van zelfspot. Ik lag mee met jullie en ik zie het verschil nooit zo tussen België en Nederland. Mijn oma was Waals dus ik ben iets van een kwart Belg. Maar als ik de geoliede machine zie in NL die op zakenmissie gaat dan doen wij Nederlanders dat beter. Dat is ook ongeveer de enige reden dat ik als Nl'er en republikein dat zootje gedoog.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 18:47 ----------

Ze zijn allemaal belachelijk.

De een alleen wat gekker dan de ander maar beide te gek voor woorden. Klopt!

Terug
Naar boven