MuscleMeat

Belgische monarchie

Peiling Peiling Moest de monarchie afgeschaft worden?

• Totaal stemmers
    41
  • Peiling gesloten .
Als volgend jaar na de verkiezingen het weer vastloopt moet Filip de boel ontwarren:)

maja gij, de wever gaat alles oplossen als we zijn partij mogen geloven

Ik waardeer de Belgen alleen al om dit punt van zelfspot. Ik lag mee met jullie en ik zie het verschil nooit zo tussen België en Nederland. Mijn oma was Waals dus ik ben iets van een kwart Belg. Maar als ik de geoliede machine zie in NL die op zakenmissie gaat dan doen wij Nederlanders dat beter. Dat is ook ongeveer de enige reden dat ik als Nl'er en republikein dat zootje gedoog.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 18:47 ----------

De een alleen wat gekker dan de ander maar beide te gek voor woorden. Klopt!

fijn dat je met ons meelagt :D

• Like
Waarderingen: mat
  • Topic Starter Topic Starter
Ja, Leopold II was een kapoen.

[Godwin] Dat de Belgische monarchie nog steeds bestaat zou je kunnen vergelijken met een alternatief Duitsland waarin een nakomeling van Hitler nog steeds een rol speelt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Prins Filip zal koning 'Philippe' zijn

Als hij koning wordt op 21 juli moet kroonprins Filip een koningsnaam kiezen. Niet uit traditie, wel omwille van juridische redenen. Wie wetten ondertekent moet een persoon zijn met een en dezelfde naam. Dus moest minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) bij de prins aankloppen.

Prins Filip besliste dat het koning 'Philippe' zou worden. Want, liet hij weten, op zijn geboorteakte staat alleen maar het Franstalige 'Philippe' als eerste naam. De geboorteakte is het enige officieel geldige document, volgens het kabinet van Justitie. Nochtans liet de kroonprins weten dat hij helemaal bereid was om zowel koning Filip als koning Philippe genoemd te worden. Maar voor alle officiële documenten geldt dus maar alleen de Franstalige versie van zijn voornaam.

Peeters waarschuwt Filip al voor respect voor deelstaten

Prins Filip is nog geen koning, maar Vlaams minister-president Kris Peeters waarschuwt hem alvast dat hij rekening moet houden met "de realiteit zoals die is: Vlaanderen is de grootste deelstaat én de economische motor van België". Dat zegt hij in een interview met De Standaard.

"Na de uitvoering van de zesde staatshervorming ligt het zwaartepunt al helemaal bij de deelstaten, het zou niet wijs zijn van de koning als hij dat niet erkent of naar waarde schat." Peeters zegt nochtans "geen aanwijzingen" te hebben dat er problemen zouden opduiken, maar hij benadrukt dat een en ander afhankelijk zal zijn van de houding van de nieuwe koning.

"Hij heeft er alle belang bij om regelmatig contact te houden met de deelstaten, en die met het nodige respect te behandelen." Hij verwijst daarbij naar koning Albert. "Hij heeft altijd met veel interesse naar Vlaanderen gevraagd en geluisterd."

Bron

De koning van de Walen kan natuurlijk geen Vlaams klinkende naam hebben.

Kris Peeters gelooft zeker ook nog in Sinterklaas.

Hebben de Belgen een beetje zin in de feestelijkheden rondom de troonswisseling? :)

Gefeliciteerd Vlamingen! Met jullie nieuwe koning! Leve de koning!

• Like
Waarderingen: mat
Yihaaaaaaaaaaaa Filip bijna koning. :rocknana::rocknana::rocknana::rocknana::banana::banana::banana::banana::cheer::cheer::cheer:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd 21 July 2013 om 12:24 ----------

Idd. :lifter:

Thx Kraft, een historische dag voor België, Lang Leve België!!

Yihaaaaaaaaaaaa Filip bijna koning. :rocknana::rocknana::rocknana::rocknana::banana::banana::banana::banana::cheer::cheer::cheer:

---------- Post toegevoegd 21 July 2013 om 12:24 ----------

Idd. :lifter:

Thx Kraft, een historische dag voor België, Lang Leve België!!

Hoe laat ga je je mengen in het feestgedruis?

1y8xl5.jpg

Prachtige mercedes waarin Filip zat.

Een meerderheid van Vlamingen heeft al lang niets meer met die belachelijke poppenkast. Buiten een paar idioten die zo'n leeg leven hebben dat ze het moeten opvullen met dit soort onzin.

Ik denk dat er wel een goede kans is dat dit de laatste zal worden, wat dan weer wel reden is om te vieren.

Een koning met het charisma van een verwelkte boterbloem en een koningin die de meerderheid van de tijd die idiote fake smile op haar bek heeft.

Wat was de reden dat BDW niet aanwezig was? De godwin die den albert in den tijd heeft gemaakt?

Een meerderheid van Vlamingen heeft al lang niets meer met die belachelijke poppenkast. Buiten een paar idioten die zo'n leeg leven hebben dat ze het moeten opvullen met dit soort onzin.

Ik denk dat er wel een goede kans is dat dit de laatste zal worden, wat dan weer wel reden is om te vieren.

Het is meer een Waals feestje, idd. En misschien ook in de Oostkantons.

Terug
Naar boven