MuscleMeat

Belgische monarchie

Peiling Peiling Moest de monarchie afgeschaft worden?

• Totaal stemmers
    41
  • Peiling gesloten .
Ik hoorde laatst dat die gozer beter Frans spreekt dan Nederlands. Tja, als Vlaming zit je daar niet op te wachten denk ik. Wat als koning Alexander de voorkeur gaf aan Duits en neer zou kijken op dat platte Nederlands. Als je naar de geschiedenis van de staat Belgie kijkt lijkt een republiek mij de juiste keuze.

Ze hebben nog geluk gehad dat het zo een mooi weer was, anders stonden er nog geen kwart van de mensen.

Een koning met het charisma van een verwelkte boterbloem en een koningin die de meerderheid van de tijd die idiote fake smile op haar bek heeft.

:roflol::roflol:

Hou wel van de rust die hij uitstraalt. Zie de koning als een soort huisvader van België. En mag van mij wel de laatste koning zijn, als België binnen 20/30 jaar wel klaar is voor een republiek en er geen egobommen zoals Bart De Wever meer in de politiek zitten, waarom niet..

Ik hoorde laatst dat die gozer beter Frans spreekt dan Nederlands. Tja, als Vlaming zit je daar niet op te wachten denk ik. Wat als koning Alexander de voorkeur gaf aan Duits en neer zou kijken op dat platte Nederlands. Als je naar de geschiedenis van de staat Belgie kijkt lijkt een republiek mij de juiste keuze.

Ook al zou hij ook goed Nederlands moeten spreken, de vergelijking gaat totaal niet op. Frans wordt namelijk dor 40% van de Belgische bevolking gesproken, en is een officiële landstaal. Duits is dat niet in Nederland.

:roflol::roflol:

Hou wel van de rust die hij uitstraalt. Zie de koning als een soort huisvader van België. En mag van mij wel de laatste koning zijn, als België binnen 20/30 jaar wel klaar is voor een republiek en er geen egobommen zoals Bart De Wever meer in de politiek zitten, waarom niet..

rust die hij uitstraalt? Heb jij dezelfde kroning als ik gezien? Hij was awkward en ongemakkelijk as ****, nog meer dan anders. Kusje sprak boekdelen.

Laatst bewerkt:
Net ontslag van regering aanvaard, lol

Hoe meer ik in de geschiedenis terugga,hoe meer ik die poppenkast ga haten. Hopelijk wordt Vlaanderen meer en meer autonoom en kan het een waardige provincie worden in het moderne Europa.

• Topic Starter Topic Starter
Delphine Boël start nieuwe rechtszaak tegen Albert II

29ngeo1.jpg

Bij de troonswissel zondag heeft koning Albert II zijn persoonlijke onschendbaarheid doorgegeven aan zijn zoon. Daarvan profiteert Delphine Boël om hem voor de rechtbank te krijgen. Op die manier wil de 45-jarige erkenning krijgen dat ze zijn biologische dochter is. Dat meldt de RTBF. Haar vorige rechtszaak, tegen Albert, Filip én Astrid, trekt ze in.

Op 20 juni trok Delphine Boël naar de rechtbank van eerste aanleg in Brussel om via DNA-materiaal van de koninklijke familie haar familieband met hen te bewijzen. Maar omdat koning Albert II volgens artikel 88 van de Grondwet genoot van persoonlijke onschendbaarheid, dagvaardde ze ook zijn kinderen Filip en Astrid. Zondag heeft hij die immuniteit doorgegeven aan zijn zoon, koning Filip.

Boël spande de rechtszaak naar eigen zeggen aan omdat de situatie rond haar gezin "gedegradeerd is tot discriminatie ten opzichte van mij en mijn familie." Ze maakte half juni in een persbericht onder meer melding van afgesloten bankrekeningen of interferentie met haar professionele activiteiten. De 45-jarige wil het DNA bekomen van deze leden van de koninklijke familie in een poging te bewijzen dat zij wel degelijk de biologische dochter is van koning Albert II.

"Ik geloof niet dat mijn gerechtelijke actie de discriminatie zal stoppen of mijn persoonlijke relatie met mijn vader zal verbeteren, maar de bewijzen door DNA-tests zullen me zekerheid geven over mijn identiteit", zei Boël in juni. "Ik heb besloten een beroep te doen op de burgerlijke rechtbanken om een beetje duidelijkheid en transparantie te bieden", zei ze.

Delphine Boël kwam in oktober 1999 in de publiciteit door een klein zinnetje in de Paola-biografie van Mario Danneels. De koning sprak over "deze crisisperiode" in zijn kersttoespraak van 1999 maar zei er meteen bij dat "zij behoort tot ons privéleven".

Bron

Wat een kakker is die Albert toch ook, je eigen dochter niet erkennen.

---------- Post toegevoegd 25 July 2013 om 12:02 ----------

En misschien ook in de Oostkantons.

Die gemeenschap mogen ze ook eens afschaffen.

Zou ze eigenlijk dotaties krijgen als ze erkent wordt? Of is het haar puur te doen om de emotionele kant?

Zou ze eigenlijk dotaties krijgen als ze erkent wordt? Of is het haar puur te doen om de emotionele kant?

Is het toeval dat ze dit doet net nu ze in financiële problemen zit en uit het testament van haar wettelijke vader is geschrapt?

Ik denk van niet.

Gemiste kans, dit was een uitstekend moment om er een einde aan te maken of in elk geval ervoor te zorgen dat dat boeltje zich nooit meer zou bemoeien met de politieke onderhandelingen.

In plaats daarvan hebben ze een onbekwame idioot een zekere macht gegeven over de Belgische politiek. Het enige positieve is dat het misschien meer mensen zal overtuigen om achter de afschaffing van deze middeleeuwse, ondemocratische en geld verspillende onzin te gaan staan.

Ik kan alvast niet wachten om deze nietsnut op zijn bek te zien gaan.

Dit is enkel een kwestie van tijd vrees ik..

Iemand van de belgen die fotoshoot gezien van filip en z'n gezin op het nieuws??
Beschamend voor filip, zijn vrouw deelde al de commando's uit over hoe en waar hij moest zitten ???
Filip is helemaal niet in de wieg gelegd voor dit soort taken uit te voeren, voor een groot deel ligt dit aan z'n ouders want die jongen is naar mijn mening volledig verkeerd opgevoed.

Met Mathilda toch eindelijk eens een koningin die 'Belgisch' is.

Ze zegt dat ze geen financiële gevolgen zoekt. Maar die financiële consequenties zijn er sowieso. Als zij officieel een kind van Albert wordt, dan is ze tevens zijn erfgename. Albert kan in zijn testament haar wel deels onterven, maar er is een "voorbehouden erfdeel" dat sowieso voor je kinderen is. Delphine zou van haar kant kunnen zeggen dat ze dat erfdeel niet wil hebben, maar het is onmogelijk een contract te maken over een nalatenschap vooraleer de nalatenschap is "opengevallen". Met andere woorden: pas wanneer Albert dood is, kan zij afstand doen van dat deeltje van de nalatenschap. Zolang hij nog leeft kan zij er geen afstand van doen.

Er zijn dus noodzakelijk ook financiële gevolgen aan verbonden.

een monarchie is zo voorbij gestreefd. Wat een leven hebben die mensen, het minste wat ze zeggen of doen, worden ze op de vingers getikt

Het is meer een Waals feestje. En misschien ook in de Oostkantons.

Die gemeenschap mogen ze ook eens afschaffen.

Wat moet er dan met die gemeenschap gebeuren.

Confederalisme met een Vlaamse en Waalse staat.

http://www.nrc.nl/rechtenbestuur/2008/12/22/hoeveel-regeringen-heeft-belgie/

En dat voor een geografisch gebied van 30.528 km* en slechts 10,5 miljoen inwoners.

"Nergens ter wereld zijn er meer instellingen per vierkante meter"

truestory.jpg

rust die hij uitstraalt? Heb jij dezelfde kroning als ik gezien? Hij was awkward en ongemakkelijk as ****, nog meer dan anders. Kusje sprak boekdelen.

Het is ook maar een mens zoals jij en ik. Politici zouden zijn zachtaardige karakter beter als voorbeeld nemen. Zolang er politiek is, de mensheid behoefte heeft aan politici en dus niet volwassen is, nog in zijn kinderschoenen staat, zouden we beter het koningshuis behouden want politici zijn in staat om de boel compleet om zeep te helpen met hun neurotisch gedrag. Mensen die een onafhankelijk Vlaanderen willen, op N-VA stemmen zijn zoiezo diegene met het meeste ego, vinden dat het leven, de situatie niet goed is zoals ze nu is. België is zoiezo een prima land om in te leven (ondanks de opgefoktheid van veel mensen), zie het probleem niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven