AndroidHealthClinic

Ben je voor of tegen de stufi?

ik sta er langs

Voor, als er geen stufi was zou ik weer werk moeten zoeken.:(

Wat is stufi, sorry, ik ben al bejaard.

Ik snap echt niet waarom mensen dat willen omzetten in een lening. Het is een goede motivatie om te gaan studeren (het kan voor velen anders onbetaalbaar worden). En het is gewoon belangrijk om te investeren in het onderwijs.

Ik snap echt niet waarom mensen dat willen omzetten in een lening. Het is een goede motivatie om te gaan studeren (het kan voor velen anders onbetaalbaar worden). En het is gewoon belangrijk om te investeren in het onderwijs.

Dit dus

Het is kenmerkend voor onze overheid dat ze goede regelingen graag afschaffen, dus dit komt niet als een verrassing voor mij.:)

Voor uiteraard. Ik ben zelf nog bezig, dus ik heb hem nodig. Jezelf onnodig in de schulden steken is nergens voor nodig. Zeker in deze tijden niet, waarbij de kans op een baan niet heel erg gunstig is.

Ik weet nog wel wat andere dingen waar we op kunnen bezuinigen, bijvoorbeeld de JSF, defensie, ontwikkelingshulp, publieke omroep en ambtenaren.

Absoluut voor. Elke euro die er in een afgestudeerde HBO-er is gestopt levert het drievoudige op.

Voor. Overduidelijk. Zou dodelijk zijn mochten ze het afschaffen.

En wat als ze datgene wat ze besparen investeren in een verhoogde kwaliteit van onderwijs?

Voor, hoewel de regels hiervoor wat mij betreft aangescherpt mogen worden. Ik kon zat mensen die door dr deelname aan allerlei randverschijnslen zoals een studentenvereniging 1.5 tot 2 jaar langer over de studie deden. Zo nu en dan een feestje moet kunnen, maar never ten koste van de studie.

krijg binnenkort toch al geen stufi meer!, k*tzooi, ga teveel verdienen

Als ze het afschaffen heeft grote gevolgen niet alleen voor de student.

Denk maar eens na.

Studi word afgeschaft. Veel leerlingen gaan niet studeren of niet verder studeren. Wat betekend. Overschot aan leeraren, leeg staande school gebouwen. Gevolg ontslagen.
Minder studenten betekend ook dat er veel minder mensen gebruik gaan maken van de openbaar vervoer.

Tevens is ons land een kennisland. Laag opgeleide kunnen we nu wel gebruiken. Maar de industie gaat toch steeds meer verdwijnen.

Tevens zitten leerlingen na hun opleiding met grote schulden. Wat gevolgen heeft voor de koopkracht en de huizenmarkt.

En het is niet alleen studif wat wordt afgeschaft he. Ook de OV jaar kaart willen ze schrappen. Worden egt mega schulden.

Voor uiteraard. Ik ben zelf nog bezig, dus ik heb hem nodig. Jezelf onnodig in de schulden steken is nergens voor nodig.

:orly: :roflol:

OT: Voor natuurlijk. Kan niet inzien hoe je tégen de stufi zou kunnen zijn. Maaar weet nog weinig van het sociale leenstelsel om al gelijk te zeggen dat de plannen nergens op slaan.

---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Voor, hoewel de regels hiervoor wat mij betreft aangescherpt mogen worden. Ik kon zat mensen die door dr deelname aan allerlei randverschijnslen zoals een studentenvereniging 1.5 tot 2 jaar langer over de studie deden. Zo nu en dan een feestje moet kunnen, maar never ten koste van de studie.

Je krijgt maar 4 jaar stufi, hoe lang je er over doet doet niet ter sprake.

:orly: :roflol:

OT: Voor natuurlijk. Kan niet inzien hoe je tégen de stufi zou kunnen zijn. Maaar weet nog weinig van het sociale leenstelsel om al gelijk te zeggen dat de plannen nergens op slaan.

---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Je krijgt maar 4 jaar stufi, hoe lang je er over doet doet niet ter sprake.
Weet je dit zeker? Is het niet dat je gewoon 10 jaar hebt om een afgeronde opleiding te hebben met een diploma op zak? En anders moet je die 10 jaar stufi terug betalen.

Weet je dit zeker? Is het niet dat je gewoon 10 jaar hebt om een afgeronde opleiding te hebben met een diploma op zak? En anders moet je die 10 jaar stufi terug betalen.

ja, maar je krijgt maar 4 jaar stufi. Ligt er overigens wel beetj aan hoe lang er voor je studie staat. Voor een studie van 5 jaar krijg je 5 jaar stufi, voor een van 6 jaar 6.

Stom dat ze hierop besparen terwijl ipv de miljarden geldkraan naar "ontwikkelingshulp".

Terug
Naar boven