XXL Nutrition

Berekening onderhoud

ikbendesimon

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m67
Massa
75kg
Nu ik BFFM aan het lezen ben (topboekje trouwens). Heb ik ook (eindelijk) een strikt voedingsschema opgesteld. Dit met de bedoeling te cutten, daar ik op 20%BF zit.
Ik berekende m'n basaal metabolisme op basis van m'n VVM en kwam uit op 1494,181 kcal (ik ben 1,65m).
Om nu te komen tot m'n dagelijkse behoefte op onderhoud heb ik gewoon maal 1,5 gedaan. Klopt dit?
Ik doe nu een bureaujob. Verder train ik 3-4 dagen per week intensief.
Daarnaast heb ik een redelijk sedentair leven. Tv kijken, lezen, gamen.
Om calorieverschil te maken doe ik 4 keer per week 60m cardio.

Ik ben verbaasd over hoe veel ik eigenlijk moet eten, vandaar de vraag.

Als je x1,5 activiteitsfactor doet, kom je uit op zo'n 2300kcal en dat vind je veel? Hoe ben je dan ooit tot 20%BF gekomen? haha

Ik zou eerst x1,4 activiteitsfactor doen en dus zo'n 2200kcal eten per dag. Dan 1-2 weken aankijken wat je gewicht doet. Als je meer dan 1kg per week afvalt > meer eten, als je bijna niet afvalt > 100-200kcal minder eten. Ik weeg 72kg, zit de hele dag op het werk en heb een trage stofwisseling. Zit zelf dan ook op 1900kcal per dag nu.. kan bij jou dus misschien ook wel lager zijn, maar dat moet je gewoon uitproberen. Als je maar niet direct te laag begint.

Bij het begin kan het ook vocht zijn wat je verliest, dus zou het eerst een paar weken aankijken. Ik viel de eerste week in verhouding ook meer af, wat dus waarschijnlijk vocht was.

Kwa macro's etc. verder aanhouden wat in BFFM wordt gezegd.

Ja dat tikt inderdaad hard aan! Maar dan zou ik maar eens snel wat aan je voeding gaan doen!! ;)

Terug
Naar boven