XXL Nutrition

Bertolli om te bakken en braden?

boogie

Huge Freak
Waardering
6
Mn mama heeft laatst een flesje Bertolli vloeisel meegenomen uit de supermarktschappen. Dit is de voedingswaarde per 100gram:
Energie 740kcal
Eiwitten & Kh's 0gram
Vet 82 gram
waarvan
- verzadigd 9 gram
- trans 1 gram
- enkelvoudig onverzadigd 52 gram
- meervoudig onverzadigd 20 gram
Voedingsvezel 0 gram
Natrium 0.59 gram

Is dit goed of fout? Ik zie trouwens wel trans staan, was dit niet het soort vetzuur dat er voor zorgde dat je olijfolie beter niet kan verhitten?
Ik moet er trouwens wel bijzeggen dat je maar een minimale hoeveelheid nodig hebt om wat te bakken/braden; enerzijds omdat ons mam aan alles denkt en dus geweldige tefalpannen heeft, anderzijds omdat Bertolli gewoon een bescheiden karakter heeft.

Maar iemand een idee of ik dit ok is in de cut?

zou voor t bakken toch echt voor roomboter of kokosvet gaan en zeker geen (m)ov's gaan verhitten

en een transvet zijn al helemaal schadelijk voor je.

• Topic Starter Topic Starter
uhh, roomboter, in de cut?
kan natuurlijk altijd nog die pam-spray kopen, maarjah dat kost me weer handen vol geld natuurlijk.

Die Bertolli is toch speciaal gemaakt om te bakken en braden dus ik zie geen probleem

Ik gebruik Belolive spray voor bakken en braden,er zit 57% olijfolie in (500Kcal per 100ml) meer info staat er niet op.Is deze goed?

Tja, je hoeft niet op alle slakken zout te leggen.

Een beetje boter om vlees te braden kan toch geen kwaad.

Voor het echt begint te bakken een beetje water bijgieten in de pan,zo voorkom je eventuele vrijgekomen vrije radicalen door de oxidatie van de olie.

Terug
Naar boven