XXL Nutrition

Bescherming tijdens en na kuur

Bezoekers in dit topic

Berensterk

Novice
Lid geworden
23 jun 2021
Berichten
29
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
127kg
Hallo allemaal,

Binnenkort begin ik aan mijn eerste (zeer lichte) kuur met enkel test e (en wellicht later met tren e), maar wil dit wel zo doen dat ik er niet slechter uit kom en er wel wat aan heb gehad; natuurlijk is een kuur niet voor je gezondheid, maar je kunt wel je gezondheid enigszins minder beschadigen. Tijdens de kuur: arimidex, n2guard en cardarine. Na de kuur: clomid of nolvadex.

Het probleem is n2guard. Zijn er bepaalde stoffen/middelen die vergelijkbaar zijn met n2guard (en beter leverbaar)?

En dan de vraag: wat is effectiever tijdens een nakuur: clomid of nolvadex?

De duur van een nakuur hangt af van wat je hebt gebruikt. Test en tren: hoelang zou een nakuur dan duren, gemiddeld?
 
Laatst bewerkt:
Eerste "lichte" kuur met tren, en je wilt niet cruisen maar PCT?
Ben verre van een gatekeeper voor mensen die willen gebruiken maar jij hebt echt geen idee waar je mee bezig bent, doe jezelf een lol en ga beter opzoeken hoe dit allemaal werkt.
 
Eerste "lichte" kuur met tren, en je wilt niet cruisen maar PCT?
Ben verre van een gatekeeper voor mensen die willen gebruiken maar jij hebt echt geen idee waar je mee bezig bent, doe jezelf een lol en ga beter opzoeken hoe dit allemaal werkt.
Ik doe mijn best, maar als ik dit soort reacties krijg, schiet ik sowieso niks op. Heb echt heel veel gelezen hierover, maar wilde niet pagina's lang gaan typen hier. Zonde van jullie tijd ook😉
 
Ik doe mijn best, maar als ik dit soort reacties krijg, schiet ik sowieso niks op. Heb echt heel veel gelezen hierover, maar wilde niet pagina's lang gaan typen hier. Zonde van jullie tijd ook😉
Denk wel dat je er mee opschiet, uit mijn ervaring als je mensen goed laat weten hoe stom ze bezig zijn gaan ze iets beter nadenken dan een "hmm beter niet doen :/"

Je hebt geen ervaring, je gaat geen idee hebben wat de test doet en wat de tren doet. En je gaat het nergens voor nodig hebben, iets meer gains? maybe. Maar het is zeker niet lineair qua risk reward. Dat je het uberhaupt zeer licht durft te noemen met tren erbij vind ik wel speciaal.
Tren zet je vervelend lang uit dus je PCT word helemaal ruk, als je op TRT zat zou je pas aan de tren moeten denken want dan herstel je een stuk sneller.
 
Als jij je enigszins had ingelezen had jij direct kunnen weten dat Tren niet licht is! En dat in een 1e lichte kuur. Ik zou het niet doen maar das mijn mening..
 
Als jij je enigszins had ingelezen had jij direct kunnen weten dat Tren niet licht is! En dat in een 1e lichte kuur. Ik zou het niet doen maar das mijn mening..
Oke, ik begrijp je. Bedoelde ook niet te zeggen dat het licht is. Bedoelde eerder eerst lichte testkuur, dan zien wat het doet, en daarna overwegen tren toe te voegen aan andere kuur. Ik ben een beetje cryptisch soms...
 
Hallo allemaal,

Binnenkort begin ik aan mijn eerste (zeer lichte) kuur met enkel test e (en wellicht later met tren e), maar wil dit wel zo doen dat ik er niet slechter uit kom en er wel wat aan heb gehad; natuurlijk is een kuur niet voor je gezondheid, maar je kunt wel je gezondheid enigszins minder beschadigen. Tijdens de kuur: arimidex, n2guard en cardarine. Na de kuur: clomid of nolvadex.

Het probleem is n2guard. Zijn er bepaalde stoffen/middelen die vergelijkbaar zijn met n2guard (en beter leverbaar)?

En dan de vraag: wat is effectiever tijdens een nakuur: clomid of nolvadex?

De duur van een nakuur hangt af van wat je hebt gebruikt. Test en tren: hoelang zou een nakuur dan duren, gemiddeld?
Wat laat jou denken dat die middelen jouw kuur minder schadelijk maken?
 
Wat laat jou denken dat die middelen jouw kuur minder schadelijk maken?
Ik bedoel, je eigen testosteronproductie daalt enorm, vooral als je een lange kuur doet of hoge dosissen gebruikt. Als je na je kuur helemaal geen testosteron meer aanmaakt of binnenkrijgt, kun je binnen een paar maanden aan de verkeerde kant van het gras liggen.

En tijdens de kuur: middelen om je lever te beschermen lijkt me toch wel beter om te gebruiken dan niet. Leverschade beperken is toch wel hoge prioriteit.
 
Ik bedoel, je eigen testosteronproductie daalt enorm, vooral als je een lange kuur doet of hoge dosissen gebruikt. Als je na je kuur helemaal geen testosteron meer aanmaakt of binnenkrijgt, kun je binnen een paar maanden aan de verkeerde kant van het gras liggen.

En tijdens de kuur: middelen om je lever te beschermen lijkt me toch wel beter om te gebruiken dan niet. Leverschade beperken is toch wel hoge prioriteit.
Testosteron is niet schadelijk voor de lever en waar haal jij vandaan dat die middelen zouden beschermen tegen leverschade van AAS?

Er zijn geen aanwijzingen dat clomifeen of tamoxifen helpt voor een sneller herstel van de testosteronproductie na een kuur. Bij "gangbare" kuren lijkt herstel even snel plaats te vinden zonder gebruik van SERMs.
 
En naturel kun je ook over een paar maanden onder het gras liggen... Oversteken zonder op te letten. Of je wordt gedjoekt voor je klok. Of als je depressief wordt.
 
Zal gewoon test only kuurtje mee beginnen.
 
Back
Naar boven