XXL Nutrition

bestaat er nu al een gebruiksvriendelijke linux?

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
vind het systeem alles behalve gebruiksvriendelijk, wilde toen ik overlaatst linux op mn pc had staan een programma installeren, ik verwachte natuurlijk dat ik op een wizard uitkwam als ik op dat bestand klikte zoals in windows, maar je het moet her per code installeren ofzoiets???

heb linux dan maar onmiddelijk verwijdert, als een basis iets als een programmatje installeren niet snel kan vond ik het vrij primitief

[Link niet meer beschikbaar]

gentoo stage 1, gemakkelijker kan niet :)

Elke distro is tegenwoordig gebruiksvriendelijk, [Link niet meer beschikbaar] is ook vrij simpel, maar ik ga mee met eerdergenoemde je zal toch wat meer moeite moeten doen.

• Topic Starter Topic Starter
net zoals xp gebruiken en tossendoor dat zwarte schermpje moeten openen omdat bepaalde dingen niet lukken :roflol:

het is open source, microsoft zou het eens onder handen moeten nemen, dan hadden we mss een deftig alternatief voor windows!

gebuiken jullie ook SUSE, Redhat?

vind het systeem alles behalve gebruiksvriendelijk, wilde toen ik overlaatst linux op mn pc had staan een programma installeren, ik verwachte natuurlijk dat ik op een wizard uitkwam als ik op dat bestand klikte zoals in windows, maar je het moet her per code installeren ofzoiets???

heb linux dan maar onmiddelijk verwijdert, als een basis iets als een programmatje installeren niet snel kan vond ik het vrij primitief

Idd, heb dit 3 jaar geleden ook meegemaakt.

SuSE is wel oke voor beginners,zelf geef ik de voorkeur aan slackware.

Ja ook met KDE , SuSe heeft ook standaard KDE of GNOME.

om te installeren kan het soms indd miserie zijn. De oplossing bestaat erin geen al te exotische software te gebruiken en vooral packages gebruiken.
Voor red hat en dergelijke moet je .rpm pakketten download. Zo een packet is dubbelklikbaar en alles is met 1 click geinstalleerd.
De tegenhanger van ubuntu (en debian varianten) zijn .deb packages en zijn evenwaardig (en zelfs converteerbaar vise-verca)

om te installeren kan het soms indd miserie zijn. De oplossing bestaat erin geen al te exotische software te gebruiken en vooral packages gebruiken.
Voor red hat en dergelijke moet je .rpm pakketten download. Zo een packet is dubbelklikbaar en alles is met 1 click geinstalleerd.
De tegenhanger van ubuntu (en debian varianten) zijn .deb packages en zijn evenwaardig (en zelfs converteerbaar vise-verca)
welke deb packages??? met apt-get / synaptic is dat toch kinder spel???

• Topic Starter Topic Starter

thx, dat is dan wel het voordeel dat er veel software van de uitgever beschikbaar is, mss nog eens een testrun doen

Terug
Naar boven