AndroidHealthClinic

bestaat er nu al een gebruiksvriendelijke linux?

• Topic Starter Topic Starter
hehe probeer het eens. probeer eens ubuntu te installeren en te gebruiken, desnoods in een VM.

een pacakge manager zit er trouwens altijd bij ;) cant live without op GNU/Linux
heb het al geprobeerd en installatie lukt niet door een of andere error als je de cd wil opstarten, is een conflict met mijn hardware ofzo

linux is gwn minder gebruiksvriendelijk dan windows, wat gebeurd er bv als je de verkeerde resolutie instelt?

en hoe installeer je een programma dat niet bij synaptic staat?

het programma zelf met een installer laten komen is gwn beter, bij zo'n "centraal beheer" zijn er altijd dingen die er niet bij staan

er zijn wel degelijk mac virussen. en er is geen enkele TECHNOLOGISCHE reden waarom dit er nu niet meer zijn. het mac platform is simpelweg niet interessant genoeg om te targetten. simpele economics. of noem mij 1 technologie van Apple die virussen onmogelijk maakt... ben erg benieuwd.

mijn mac crashed trouwens ook wel eens (kernel panic), je praat nu echt onzin T. ik krijg ook nog eens regelmatig security updates door mn strot, er zijn genoeg lekken! misschien moet je eerst eens wat kennis op dit gebied opdoen, kijk zelf maar eens http://secunia.com/advisories/vendor/17/
haar ben ik het wel mee eens, de oorzaak van zo'n kernel panick is trouwens een pak moeilijker op te sporen dan windows omdat er minder uitleg opstaat dan een BSOD

Ik heb sinds een week Ubuntu draaien, Ik had nog nooit een besturings systeem op een computer gezet, dus een echte leek!
Maar het ging echt heel vlot! in no time was mijn pc geformatteerd en kon ik terug op internet enz..
Met windows moet je dan upgrade na upgrade doen, allerlei dingen instellen maar hier moest ik niks doen!
De installatie was compleet, ik opende de webbrowser en voila ik had internet!

Programma's installere is ook nog nooit zo simpel geweest! Bij windows moet je eerst op zoek gaan naar een site waar je je programma wilt downloaden, daarna trek je samen met dit programma een paar trojan horses mee en mot je beginne installeren en een crack zoeken enz...
Nu Ubuntu: ik ga naar synaptic klik het programma aan dat ik wil (of meerdere tegelijk) klik op toepassen en hoef me niks meer aan te trekken! nog geen 5 minuten later is het gebruiksklaar!

Maar ik zie graag wat eyecandy en dat heeft me wel al wat kopzorgen bezorgd :) dit was niet zo handig, maar eenmaal je het weet is het eigenlijk kinderspel!

IK ben er zeker tevreden van! mijn pc is supersnelen het ziet er allemaal heel erg goed uit en is eenvoudig in gebruik als je er vertrouwd mee geraakt.

goed om te horen :thumbs:

heb het al geprobeerd en installatie lukt niet door een of andere error als je de cd wil opstarten, is een conflict met mijn hardware ofzo

je kan windows ook niet installeren op niet compatible hardware. het is vrij normaal om eerst uit te zoeken of een OS werkt met jouw hardware, daar maken ze immers HCL's voor...

linux is gwn minder gebruiksvriendelijk dan windows, wat gebeurd er bv als je de verkeerde resolutie instelt?

als ik dat hier doe en de nieuwe resolutie niet bevestig springt hij terug naar de vorige resolutie... net als windows btw. en mocht je het goed verdoet hebben heb je immer de mogelijkheid om het via de CLI te fixen; maar daar heb je wel wat meer kennis voor nodig inderdaad.

en hoe installeer je een programma dat niet bij synaptic staat?

zelf downloaden en de instructies van de leverancier opvolgen... vaak kan je de software ook nog wel in het package format van jouw distro downloaden.

het programma zelf met een installer laten komen is gwn beter, bij zo'n "centraal beheer" zijn er altijd dingen die er niet bij staan

dat is wel waar, een distributeur kan niet alle mogelijke software prepackagen, maar zeg eerlijk.. de meest gebruikte software is altijd zo te installeren.

• Topic Starter Topic Starter
Windows werkt wel op zowat alle hardware, de support is MASSAS groter dan met linux, een pc die windows draait zou toch linux moeten kunnen draaien

zelf downloaden en de instructies van de leverancier opvolgen... vaak kan je de software ook nog wel in het package format van jouw distro downloaden.

die instructies zijn met andere woorden een hoop commands, ik wilde laatst een sidebar installeren op mn linux installatie en snapte er geen zak van, er waren ook geen packetten voor de distros beschikbaar en de sidebar is een van de basis dingen die ik altijd wil gebruiken, had dus al problemen

dat is wel waar, een distributeur kan niet alle mogelijke software prepackagen, maar zeg eerlijk.. de meest gebruikte software is altijd zo te installeren.

centraal beheer kan soms gemakkelijk zijn maar een individuele installer bij alle software vind ik veel belangrijker, daarna kan mn nog beginnen met zo'n centrale programmas

maar goed, het nadeel van linux is ook het voordeel voor sommige gebruikers, las laatst op een linux forum iedereen over de konsole bezig hoe goed het wel was, en dat ze daardoor alles beter configureren etc... linux kan je zelf in principe uit mekaar halen en zo ineensteken als je zelf wil

Windows werkt wel op zowat alle hardware, de support is MASSAS groter dan met linux, een pc die windows draait zou toch linux moeten kunnen draaien

Je draait het om. Het is de hardware die windows support want het zijn de hardwarefabrikanten die de drivers maken. Daarbij zijn ze voor linux redelijk up to date. Het nieuwste van het nieuwste wordt niet ondersteundt maar dat komt veelal omdat door de fabrikanten zelf die geen drivers schrijven dus moeten linux developpers de driver uit elkaar halen en weer opbouwen voor linux en dat vergt tijd. Dus blame de fabrikanten en niet linux.

helemaal juist j3330 :thumbs:

ik durf te stellen dat Linux standaard VEEEEEEEEL MEEEEEEEEEER hardware ondersteund dan Windows.

Terug
Naar boven