Fitness Seller

beste warm up

pure power

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Hallo dbbers,

had eigenlijk een vraagje mbt de warming up en dat is wat is nou de beste warming up?

het punt is dat ik eigenlijk nooit een warming up deed en daardoor begin ik nu toch langzaam blessures te krijgen. daarom ben ik een beetje rond gaan vragen de de ene sportinstructeur zei 5 minuutjes roeien. een andere zei je moet 15 minuten crosstrainer doen maar volgens mij hebben die gasten er allemaal even weinig verstand van. Ik heb het dus ook aan mensen in de sportschool gevraagd en die zeiden va je moet 2 a 3 setjes pull ups doen. Dit heb ik dus een paar keer gedaan en moet zeggen dat je inderdaad goed warmdraait maar het is nogal uitputtend als warming up.

wat is jullie advies?

Gewoon de oefening die je gaat doen met laag gewicht.. Aan crosstrainer heb je niet veel als je erna biceps gaat pakken.;)

Gewoon de oefening die je gaat doen met laag gewicht.. Aan crosstrainer heb je niet veel als je erna biceps gaat pakken.;)

precies, dan doe je een paar opwarmsetjes die je niet mogen vermoeien..
bv voor rug pull down.. doe ik max een setje met 100 kg
1e opwarmset 35 kg 20 x
2e opwarmset 35 kg 15 x
3e opwarmset 60 kg 8 x
en dan knallen met 6 x 100 kg.

FF swingen met de kettlebell !

Ik begin altijd met optrekken en dippen.. is dat eigenlijk wel verstandig ? Heb er tot op heden geen last van ondervonden en vind 't wel "lekker" eigenlijk.
Doe dan 3 setjes, optrekken 3x8 en dippen 3x12...

om maar ff gebruik te maken van topic

Ik begin altijd met optrekken en dippen.. is dat eigenlijk wel verstandig ? Heb er tot op heden geen last van ondervonden en vind 't wel "lekker" eigenlijk.
Doe dan 3 setjes, optrekken 3x8 en dippen 3x12...

om maar ff gebruik te maken van topic

deed ik ook... beginnen met optrekken.... tot ik mijn lat scheurde:(

ik fiets al naar de gym toe (benen zijn dus al warm), dan doek nog 5 min crosstrainer..
train ik die dag borst, dan begin ik meestal met bankdrukken, en als borst opwarmertje doe ik dan 2 a 3 x 15 reps met 30 ~ 40 kg!

bevalt me prima zo eigenlijk:D

Je kan ook ffies 5 a 10 minuten fietsen, dit stimuleert de bloedsomloop.

Daarna rustig de spiergroep die je wilt trainen opwarmen door stapsgewijs hoger in gewicht te gaan. Net als wat Gauner en skinnie bedoelen!

Ook goed rekken en strekken helpt ook om blessures te voorkomen.

Ik heb het dus ook aan mensen in de sportschool gevraagd en die zeiden va je moet 2 a 3 setjes pull ups doen. Dit heb ik dus een paar keer gedaan en moet zeggen dat je inderdaad goed warmdraait maar het is nogal uitputtend als warming up.

Pull up met je eigen gewicht is misschien wel te zwaar voor een warming up.
Als je dit toch doet, moet je het wel doen als je rug gaat trainen anders heeft het nog geen nut

Hallo dbbers,

had eigenlijk een vraagje mbt de warming up en dat is wat is nou de beste warming up?

het punt is dat ik eigenlijk nooit een warming up deed en daardoor begin ik nu toch langzaam blessures te krijgen. daarom ben ik een beetje rond gaan vragen de de ene sportinstructeur zei 5 minuutjes roeien. een andere zei je moet 15 minuten crosstrainer doen maar volgens mij hebben die gasten er allemaal even weinig verstand van. Ik heb het dus ook aan mensen in de sportschool gevraagd en die zeiden va je moet 2 a 3 setjes pull ups doen. Dit heb ik dus een paar keer gedaan en moet zeggen dat je inderdaad goed warmdraait maar het is nogal uitputtend als warming up.

wat is jullie advies?

Bij elke oefening een warmupsetje doen met de helft van je normale gewicht.

Ik doe zelf altijd even 2x15 push-ups 2x20 crunches en ff 5 min op de loopband of crosstrainer!

6 mins roeien als je bovenlijf gaat trainen, onderlijf 6 mins op crosstrainer.

Gewoon 5 minuten rustig roeien (1000 meter).
Doe je benen? 5 Minuten fietsen.

Push ups zijn ook erg goed, dragen tevens bij aan gezonde schouders.

Ik doe meestal een warmup set per oefening, ookal heb ik bijv 3 oefeningen voor borst. Altijd een warm up bij elke oefening.

ik doe altijd 10 min hardlopen op de loopband. ben je meestal goed warm en je hart pompt het bloed al aardig goed door

kwartiertje cardio van tevoren, en lichte opwarm setje(s) voor je met je werkset's gaat beginnen. Thats it.

Veelal gebeuren blessures ook door verkeerde uitvoering, geen focus, overtraining, en geforceerde/cheated uitvoeringen van oefeningen. Let daar ook op.

de vrouw van een collage van mij werkt bij een andere sportschool als waar ik kom. Kwam een paar weken terug daar een pool binnenwandelen. Hij was daar met de auto heengereden dus nog niks opgewarmd en op de sportschool zelf warmt hij zich ook nooit op. Hij gaat gaat gelijk bankdrukken met zwaar gewicht ** pets ** Borstspier afgescheurd :eek:

Ik warm gewoon op door ff licht gewicht te nemen ...
En als ik benen ga trainen ga ik eerst ff op de fiets

Terug
Naar boven