XXL Nutrition

Beveiliging, nog wat vragen.

Beveiliging betaald pas als je wisselende uren draait anders is het geen vet pot. Je komt wel rond hoor en je zult niet iedere cent om hoeven te draaien maar opletten moet je wel wat je uitgeeft, zeker als je op jezelf gaat wonen nog etc. Het word pas leuk als je wisselende diensten draait , allemaal ploegen etc.

ROC en studiefinanciering kan ik me haast niet voorstellen overigens,bel het IBG eens op.

En in de nachtelijke uren fijn studeren zodat je ander werk kunt gaan doen , mijn mening tenminste.

Capoeirist zei:
Beveiliging betaald pas als je wisselende uren draait anders is het geen vet pot.

Sommigen beveiligen objecten en vragen voor hun protectie heel veel geld zonder wisselende uren te draaien. Kijk maar naar de film The Godfather.

• Topic Starter Topic Starter
Capoeirist zei:
ROC en studiefinanciering kan ik me haast niet voorstellen overigens,bel het IBG eens op.
Voor zover ik me kan herinneren krijg je voor elke ROC opleiding studie financiering maar ik weet dit niet zeker.

Je krijgt pas studiefinanciering als je 18+ ben ik zie dat jij nog maar 17 bent (maar k weet niet wanneer je 18 wordt). In principe krijg je als je 18 bent en een MBO of HBO opleiding volgt gewoon studiefinanciering, dus ook voor de opleiding beveiliging.

"Hoeveel verdien je gemiddeld? Kan je er een beetje royaal van leven of moet je toch elke maand oppassen?"
De onregelmatigheidstoeslag maakt het aantrekkelijk, het is in principe laaggeschoold werk.

"Is het leuk werk? Afwisselend? Hoeveel uur werk je gemiddeld in de week en op wat voor tijden?"
Hangt er maar net vanaf waar je aan het werk komt. Ik werk zelf als evenementenbeveiliger/oproepkracht voor 2 bedrijven dat is wel afwisselend werk. Maar als je echt voor een object wordt aangenomen wordt het snel saai, ook zou je geld- en waarde transport kunnen doen of kijken of je in een gevangenis aan het werk kunt komen.

Groeten!

Ik zou deze opleiding doen als je serieus iets wat wilt verdienen in de beveiliging... Maar je moet wel een bepaalde instelling hebben om deze opleiding echt te willen doen, vooral met CTP kan je heel veel kanten op...

...

Laatst bewerkt:
de beveiliging dat zijn alarmsystemen installeren .

bewaking is ; personen of goederen bewaken

...

Laatst bewerkt:
Metal_Wolf zei:
Ik zit nog steeds te twijfelen welke opleiding ik nou volgend jaar ga volgen.

Ik denk dat ik toch maar de opleiding Beveiliger ga volgen op het ROC Ter AA hier in Helmond ongeveer 15 min fietsen, lekker dichtbij dus :)

Nu heb ik toch nog wat vragen:

Krijg je studiefinanciering voor de opleiding beveiliger? Zonder Studiefinanciering is het namelijk onbetaalbaar voor me. Ik neem aan dat je dat wel krijgt aangezien je gewoon een MBO opleiding volgt maar je weet 't maar nooit :)

Hoeveel verdien je gemiddeld? Kan je er een beetje royaal van leven of moet je toch elke maand oppassen?

Is het leuk werk? Afwisselend? Hoeveel uur werk je gemiddeld in de week en op wat voor tijden?

Alvast bedankt voor de reacties mensen :)

Ik heb dezelfde opleiding zelf ook een paar weken gevolgd na de middelbare school, ik ben er mee gekapt omdat ik de opleiding echt zwaar oninteressant vondt.
De lesmethodes zijn oersaai, en het fysieke onderdeel van de opleiding is voor ieder gezond mens te vergelijken met de gymles die je op de basisschool kreeg.
Afhankelijk van je ervaring in de beveiliging kun je met deze opleiding alleen niet zo super veel.
Tip: vraag eens bij de school waar je die opleiding wilt gaan volgens of je wat lesmateriaal en boeken in mag kijken voor die opleiding.

Succes

Ik werk nu 6 jaar in de beveiliging (diploma gehaald via LOI cursus op m'n gemak, lekker een uurtje per dag thuis studeren). Het is inderdaad geen vetpot, onregelmatigheid/overwerk is hetgeen waar je wat meer mee krijgt. Maar een groot voordeel van beveiliging is: er is ALTIJD werk in te vinden! Bekijk wat je ligt, waar je het meest mee hebt. Ik heb gewerkt in mobiel surveillance, object, winkel e.d. (was allemaal niks) en zit nu al ruim 5,5 jaar op de waardetransport (voornamelijk dagdiensten, eens per zoveel tijd een keer op zaterdag werken, zon en feestdagen vrij en een redelijk goed salaris).

Laatst bewerkt:
Rob zei:
Ik heb dezelfde opleiding zelf ook een paar weken gevolgd na de middelbare school, ik ben er mee gekapt omdat ik de opleiding echt zwaar oninteressant vondt.
De lesmethodes zijn oersaai, en het fysieke onderdeel van de opleiding is voor ieder gezond mens te vergelijken met de gymles die je op de basisschool kreeg.
Afhankelijk van je ervaring in de beveiliging kun je met deze opleiding alleen niet zo super veel.
Tip: vraag eens bij de school waar je die opleiding wilt gaan volgens of je wat lesmateriaal en boeken in mag kijken voor die opleiding.

Succes

Wat voor soort gymles?

Toch geen turnen he? :eek: Op de basisschool kregen we veel turnen, voetbal e.d.

Roy zei:
Ik werk nu 6 jaar in de beveiliging (diploma gehaald via LOI cursus op m'n gemak, lekker een uurtje per dag thuis studeren). Het is inderdaad geen vetpot, onregelmatigheid/overwerk is hetgeen waar je wat meer mee krijgt. Maar een groot voordeel van beveiliging is: er is ALTIJD werk in te vinden! Bekijk wat je ligt, waar je het meest mee hebt. Ik heb gewerkt in mobiel surveillance, object, winkel e.d. (was allemaal niks) en zit nu al ruim 5,5 jaar op de waardetransport (voornamelijk dagdiensten, eens per zoveel tijd een keer op zaterdag werken, zon en feestdagen vrij en een redelijk goed salaris).

Weet nog niet precies welke richting ik op wil, denk toch ook wel waardetransport of mobiel.

als je 18 bent krijg je een kaal salaris van 1051,56 euro bruto zonder toeslagen , werk je ook veel nachten en weekenden kan er zo nog 250 euro bijkomen. maar dat is wel per 4 weken he dus niet per maand !!!

maar met elk jaar wat je ouder wordt komt er t/m je 20ste bijna 1 euro per uur bij ongeveer 0,90 eurocent

probeer wel daarna gewoon door te blijven leren , want je leert uit eindelijk voor een goeie functie toch ( en dan zit je qua salaris wel aardig hoog )
want voor een goed salaris zal je moeten leren. dat en ik ook mee bezig

ik werk nu ongeveer 4jaar in de beveiling en het is soms wel saai op bv objecten waar geen **** te beleven is, maar daar zijn laptop`s voor uitgevonden :D

werk nu zelf gedeeltlijk bij een groot chemie bedrijf in de europoort, en ook nog op de meldkamer, en op die posten hoef ik me echt niet te vervelen, alleen de nachten bij huntsman maar daar hebben me meneer laptop voor :D

@ roy waar werk jij brinks heros of geldnet ??

ik ben zelf ook bijna 2 jaar uitleend aan brinks , dee toen ATM , de geldwagen vond ik weinig aan

mijn leraar zei destijds : als je 40 jaar op een object zit en er is nooit wat gebeurd dan heb je het goed gedaan.

Dat was ovor mij de reden om te zeggen,dat word het niet!

6 jaar is al hele poos Roy, doe je goed!

Capoeirist zei:
mijn leraar zei destijds : als je 40 jaar op een object zit en er is nooit wat gebeurd dan heb je het goed gedaan.

Dat was ovor mij de reden om te zeggen,dat word het niet!

6 jaar is al hele poos Roy, doe je goed!

kijk dr zit natuurlijk wel aardig wat in de verschillende objecten

je heb ze dr bij waarbij het enige wat je ziet zijn een paar konijntjes en verder niks

maar bij andere heb je het gewoon je hele dienst druk!! je weet natuurlijk niet watvoor bedrijf , welke posten heeft!!

ik zit nu ook alweer bij het 3de bedrijf. maar dr is werk zat in ;)

weet je zeker dat je dit wilt?
het lijkt mij namelijk verdomd saai
en als je zowiezo beveiliging wil gaan doen met spanning en goed betaald(correctie zeer goed betaald werk) is persoonsbeveiliger
moet je alleen wel door de opleiding heen komen

Metal_Wolf zei:
[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb een Diploma, ICT Service Medewerker Niveau 2. Kan ik misschien vrijstelling krijgen voor dat vak? :D

Als je dat tegen je docent zegt krijg je zeker vrijstelling. Ik had iemand in me groep die had ook al MCK gehaald en die kreeg er vrijstelling voor.

Ik heb nu alle theoretische vakken gehaald. ICT is echt een eitje. Het is meer spelen dan wat leren. :D Ik weet niet of dat bij jouw ook zo is, maar ik krijg nu ook BHV-cursus erbij. Bij ons is dat net nieuw, dus vraag het even na.

Over de tijden ligt echt aan het bedrijf. Al wel moet je rekening houde dat je in de beveiliging zit, dus 7 dagen per week 24 uur per dag ben je beschrikbaar. Alleen met 1ste kerstdag en met nieuwjaarsdag ben je vrij.
Ik ken iemand die eerst bij ons in het bedrijf ze theorie heeft gehaald en toen is hij naar een ander bedrijf gegaan waar hij alleen ze praktijk nog moest halen. Bij ons kreeg je alle gelegenheden om je studie te doen en bij dat andere bedrijf moest hij 6 volle dagen werken, dus hij had geluk dat hij ze theorie al had.

spiertje16 zei:
weet je zeker dat je dit wilt?
het lijkt mij namelijk verdomd saai
en als je zowiezo beveiliging wil gaan doen met spanning en goed betaald(correctie zeer goed betaald werk) is persoonsbeveiliger
moet je alleen wel door de opleiding heen komen

Hoe weet je dat het zo saai is? Heb je erin gewerkt dan? Politie kan ook saai zijn als je alleen maar bonnetjes moet uitschrijven, maar je moet ergens beginnen. Of begin jij gelijk bij hoofdagent of commesaris ofzo?

johnny 01 zei:
Hoe weet je dat het zo saai is? Heb je erin gewerkt dan? Politie kan ook saai zijn als je alleen maar bonnetjes moet uitschrijven, maar je moet ergens beginnen. Of begin jij gelijk bij hoofdagent of commesaris ofzo?

uit ervaring en dergelijk
veel meegelopen ook
ook meningen van mensen gehoord
alleen het nachtwerk is leuk om te doen

johnny 01 zei:

dat is het mooie eraan
dat doe je dus niet alleen
het politiewerk is een van de meest veelzijdige beroepen die er zijn

Terug
Naar boven