- Waardering
- 30
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Capoeirist zei:Beveiliging betaald pas als je wisselende uren draait anders is het geen vet pot.
Voor zover ik me kan herinneren krijg je voor elke ROC opleiding studie financiering maar ik weet dit niet zeker.Capoeirist zei:ROC en studiefinanciering kan ik me haast niet voorstellen overigens,bel het IBG eens op.
Metal_Wolf zei:Ik zit nog steeds te twijfelen welke opleiding ik nou volgend jaar ga volgen.
Ik denk dat ik toch maar de opleiding Beveiliger ga volgen op het ROC Ter AA hier in Helmond ongeveer 15 min fietsen, lekker dichtbij dus
Nu heb ik toch nog wat vragen:
Krijg je studiefinanciering voor de opleiding beveiliger? Zonder Studiefinanciering is het namelijk onbetaalbaar voor me. Ik neem aan dat je dat wel krijgt aangezien je gewoon een MBO opleiding volgt maar je weet 't maar nooit
Hoeveel verdien je gemiddeld? Kan je er een beetje royaal van leven of moet je toch elke maand oppassen?
Is het leuk werk? Afwisselend? Hoeveel uur werk je gemiddeld in de week en op wat voor tijden?
Alvast bedankt voor de reacties mensen![]()
Rob zei:Ik heb dezelfde opleiding zelf ook een paar weken gevolgd na de middelbare school, ik ben er mee gekapt omdat ik de opleiding echt zwaar oninteressant vondt.
De lesmethodes zijn oersaai, en het fysieke onderdeel van de opleiding is voor ieder gezond mens te vergelijken met de gymles die je op de basisschool kreeg.
Afhankelijk van je ervaring in de beveiliging kun je met deze opleiding alleen niet zo super veel.
Tip: vraag eens bij de school waar je die opleiding wilt gaan volgens of je wat lesmateriaal en boeken in mag kijken voor die opleiding.
Succes
Op de basisschool kregen we veel turnen, voetbal e.d.Roy zei:Ik werk nu 6 jaar in de beveiliging (diploma gehaald via LOI cursus op m'n gemak, lekker een uurtje per dag thuis studeren). Het is inderdaad geen vetpot, onregelmatigheid/overwerk is hetgeen waar je wat meer mee krijgt. Maar een groot voordeel van beveiliging is: er is ALTIJD werk in te vinden! Bekijk wat je ligt, waar je het meest mee hebt. Ik heb gewerkt in mobiel surveillance, object, winkel e.d. (was allemaal niks) en zit nu al ruim 5,5 jaar op de waardetransport (voornamelijk dagdiensten, eens per zoveel tijd een keer op zaterdag werken, zon en feestdagen vrij en een redelijk goed salaris).

Capoeirist zei:mijn leraar zei destijds : als je 40 jaar op een object zit en er is nooit wat gebeurd dan heb je het goed gedaan.
Dat was ovor mij de reden om te zeggen,dat word het niet!
6 jaar is al hele poos Roy, doe je goed!

Metal_Wolf zei:[Link niet meer beschikbaar]
Ik heb een Diploma, ICT Service Medewerker Niveau 2. Kan ik misschien vrijstelling krijgen voor dat vak?![]()
Ik weet niet of dat bij jouw ook zo is, maar ik krijg nu ook BHV-cursus erbij. Bij ons is dat net nieuw, dus vraag het even na.spiertje16 zei:weet je zeker dat je dit wilt?
het lijkt mij namelijk verdomd saai
en als je zowiezo beveiliging wil gaan doen met spanning en goed betaald(correctie zeer goed betaald werk) is persoonsbeveiliger
moet je alleen wel door de opleiding heen komen
johnny 01 zei:Hoe weet je dat het zo saai is? Heb je erin gewerkt dan? Politie kan ook saai zijn als je alleen maar bonnetjes moet uitschrijven, maar je moet ergens beginnen. Of begin jij gelijk bij hoofdagent of commesaris ofzo?
johnny 01 zei:Hoe weet je dat het zo saai is? Heb je erin gewerkt dan? Politie kan ook saai zijn als je alleen maar bonnetjes moet uitschrijven, maar je moet ergens beginnen. Of begin jij gelijk bij hoofdagent of commesaris ofzo?