MuscleMeat

BHV: wat gaat er morgen gebeuren?

Peiling Peiling BHV: wat gaat er morgen gebeuren?

• Vlamingen stemmen eenzijdig

Stemmen: 6 17,1%
  • Walen roepen nog net ervoor een belangenconflict in

Stemmen: 9 25,7%
  • Walen laten regering vallen

Stemmen: 3 8,6%
  • Ik ben Nederlander en begrijp heel die BHV zaak niet

Stemmen: 17 48,6%

• Totaal stemmers
    35
  • Peiling gesloten .

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Naar aanleiding van dit artikel :

BHV: “Tjevenstreken”

07.05.2008 13.22u - In de Wetstraat wordt bang afgeteld naar de stemming over Brussel-Halle-Vilvoorde. Als de Vlamingen dat morgen ‘eenzijdig’ goedkeuren, hangt het lot van de regering-Leterme aan een zijden draad. Vorige week werd het parlement – tijdelijk - afgeschaft, om Yves Leterme nog wat extra tijd te geven voor een ‘onderhandelde oplossing’. En ook de plenaire Kamerzitting van vandaag werd verdaagd. Opnieuw een dagje uitstel dus.

“Voor CD&V/N-VA wordt het nu wel zeer gênant”, schrijft Luc Van der Kelen (Het Laatste Nieuws, 07.05.08). “Het kartel had beloofd om BHV te splitsen – ‘onverwijld’, weet u nog, ‘in vijf minuten’ en zelfs niet in een regering te stappen zonder oplossing voor dit dossier. Maar het heeft die belofte niet gehouden en zit sindsdien gevangen in een uitstelcarrousel.”

“Tjevenstreken”, sneert Raf Liekens in P-Magazine (06.05.08). “De bochten waarin Leterme en zijn partij zich wringen om het zwaard van Damocles te vermijden, zijn Houdini (de ontsnappingskoning, nvdr) waardig.”

“Leterme smeekt de Franstaligen op zijn blote knieën om opnieuw een belangenconflict in te roepen. O ironie! De man die BHV in vijf minuten zou oplossen, bedelt nu om de boel nog wat te vertragen. En daarvoor zijn alle middelen goed”, aldus de journalist.

Inclusief het buitenspel zetten van het parlement. “Na twee maanden politieke macht heeft de vernieuwde CD&V alweer de gedaante aangenomen van de arrogante machtspartij die de ene tjevenstreek na de andere uithaalt. Sterker, zelfs de oude CVP heeft er zich nooit aan gewaagd het parlement lam te leggen. Vijf minuten politieke moed zijn elf maanden politieke angst geworden.” Zo hoort u het ook nog eens van een ander.
Wat gaat er morgen gebeuren? Stemmen maar .

Wat een k*tpartij die CD&V...
Walen roepen nog net ervoor een belangenconflict in en Leterme gaat dan beginnen wenen...

Het word uitgesteld :)

• Topic Starter Topic Starter
Uitstellen zonder belangenconflict zal niet gebeuren. Alle Vlaamse partijen hebben dit reeds bevestigd. Ze gaan sowieso stemmen als er geen belangenconflict komt. Ze kunnen ook niet anders want anders zouden ze de eigen bevolking bedriegen.

de regering valt, en we mogen opnieuw gaan stemmen

Kzou eerder denken dat de regering gaat vallen. Is het niet morgen dan wel iets later, het is slechts een kwestie van tijd. Leterme is gewoon geen geschikte leider. Waardevolle politieker achter de schermen of in de oppositie, dat wel.

belgie wat en waar is het

Kzou eerder denken dat de regering gaat vallen. Is het niet morgen dan wel iets later, het is slechts een kwestie van tijd. Leterme is gewoon geen geschikte leider. Waardevolle politieker achter de schermen of in de oppositie, dat wel.
Ik hoor mensen dat wel vaker zeggen maar in de Vlaamse regering had de man nooit problemen daarmee.

Het is bijna alsof je een bedrieger en leugenaar moet zijn om België goed te besturen. Walen altijd gelijk geven en Vlamingen verraden, dan scoor je als premier (tijdelijk). Zo deed Verhofstadt het, en dan waren er nog van die simpele Vlamingen die hem nadien een goed premier durfden noemen, laat me niet lachen.

Ik hoor mensen dat wel vaker zeggen maar in de Vlaamse regering had de man nooit problemen daarmee.

Het is bijna alsof je een bedrieger en leugenaar moet zijn om België goed te besturen. Walen altijd gelijk geven en Vlamingen verraden, dan scoor je als premier (tijdelijk). Zo deed Verhofstadt het, en dan waren er nog van die simpele Vlamingen die hem nadien een goed premier durfden noemen, laat me niet lachen.

Waar zijn ze mee bezig bij de CD&V? Al die straffe uitspraken, maarreuh...

Vlaanderen gaat samen met Limburg(Nederland) En wordt een land zonder toeters en bellen en zal uit de EU stappen en de gulden wordt het nieuwe betaalmiddel.

Geen van bovenstaande.

De regering valt . En ik ga er niet om treuren .

Leterme is enkel geschikt als hij een absolute meerderheid heeft. In de Vlaamse regering woog hij gewoon zo zwaar dat niemand om hem heen kon. Ik zal ook niet beweren dat hij geen visie en intellect heeft, maar hij beschikt gewoon niet over de communicatieve vaardigheden om een goed onderhandelaar te zijn en om dus waar te maken wat hij naar aanloop van de verkiezingen beloofd had. Natuurlijk heeft hij ook zn eigen positie wat gehypothekeerd door andere partijen er wat makkelijk door te halen en daarmee zijn stemmen te halen.

En dat Verhofstadt een goeie premiër was zal je mij niet horen zeggen. Geef gewoon de communicatieve- en discussievaardigheden van een Verhofstadt aan Leterme en je hebt een politiek genie.

Ik vraag me af welke Belgisch/Vlaamse premier er wel met de Walen zou kunnen praten zonder eigen beloften te verloochenen, ook VHS deed het: in '99 was hij zeer Vlaams en in 2007 was het bijna een Waal, als je de standpunten naast elkaar legt van beide perioden. Ook een politiek genie zou zich na verloop van tijd vastrijden in de Belgische constructie. Dit land valt niet meer te leiden, tenzij je één zijde ervan gaat bedriegen. Dat is één keer gelukt onder paars, maar zal geen tweede keer lukken.

Walen roepen nog net ervoor een belangenconflict in

morgen wordt het alleszins voor de zoveelste keer weer huilen met de pet op, een slechte klucht is het ondertussen geworden.
ben eerlijk gezegd hun geklungel een beetje moe aan het worden. ze houden zich schijnbaar niet echt meer bezig met de echte problemen zoals onze stagnerende economie bijv. of met andere dingen die de bevolking zouden moeten dienen. om de vijf minuten is er een communautair probleem omdat er iemand op z'n pik is getrapt... wat een enorm tijdverlies toch elke keer dat bovendien handen vol geld kost. dit land dat al lang geen land meer is draait zo vierkant als wat en niemand durft knopen doorhakken...
vraag me af hoelang ze op die manier nog gaan blijven aanmodderen... triest

dus ik zie het Leterme 1 iig niet oplossen en eigenlijk een om het even welke andere regering ook niet
een lang leven is deze regering toch niet beschoren

Walen roepen nog net ervoor een belangenconflict in

morgen wordt het alleszins voor de zoveelste keer weer huilen met de pet op, een slechte klucht is het ondertussen geworden.
ben eerlijk gezegd hun geklungel een beetje moe aan het worden. ze houden zich schijnbaar niet echt meer bezig met de echte problemen zoals onze stagnerende economie bijv. of met andere dingen die de bevolking zouden moeten dienen. om de vijf minuten is er een communautair probleem omdat er iemand op z'n pik is getrapt... wat een enorm tijdverlies toch elke keer dat bovendien handen vol geld kost. dit land dat al lang geen land meer is draait zo vierkant als wat en niemand durft knopen doorhakken...
vraag me af hoelang ze op die manier nog gaan blijven aanmodderen... triest

dus ik zie het Leterme 1 iig niet oplossen en eigenlijk een om het even welke andere regering ook niet
een lang leven is deze regering toch niet beschoren

Er zijn gewoon veel te veel verantwoordelijkheden overgeheveld van de federale regering naar de Waalse en Vlaamse . Een stap terugzetten is nu niet meer mogelijk . Spijtig genoeg .

Terug
Naar boven