MuscleMeat

Biceps Brachii lange Kop

Frewak

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Weet iemand een goede oefening die de lange kop (buitenste) van de biceps brachii het meest stimuleert?? Lijkt bij mij namelijk of de lange kopiets achterblijft bij de korte kop

lange kop = brede greep.

edit: wa zeg ik toch weer, 't is uiteraard smalle grip...

Laatst bewerkt door een moderator:
buitenkant = hammer curl, of ez curl, close grip

hammer curls werken het beste...

reverse cable curls (duimen zelfde kant als wijsvinger)

idd. lange kop is brede greep en het onderste deel van de range

1 Van mijn favo's incline W-curls (incline curl maar dan met je onderarmen naar buiten gericht)

Hmz toch brede greep? Dacht small is buitenkant, breed is binnenkant (zoals bij rug bijvoorbeeld)...

M4yD4y zei:
Hmz toch brede greep? Dacht small is buitenkant, breed is binnenkant (zoals bij rug bijvoorbeeld)...

Ook niet bij rug!

wijd is hogere origio van de lats en spieren rondom schouderblad. Smal is lagere origio van de lats.

niet bij pulldowns voor rug, maar bij cable/barble row bedoel ik :-)

De smalle greep met de E-Z bar vind ik wel een goeie voor de buitenkant biceps.

Tazs.. je bent nieuw hier, maar neem van mij maar aan... dat alles (OK, bijna alles ;) ) wat 3XL zegt klopt.. is niet voor niks 'moderating yoda'!

Espi , die daarom eens die positions of flexion theorie gaat toepassen in volgende HST-cyclus

Espi, je maakt me aan het blozen

3XL zei:

1 Van mijn favo's incline W-curls (incline curl maar dan met je onderarmen naar buiten gericht)

W-curl, heb ik niet eerder van gehoord. welk voordeel heeft de dan tov de normale variant?
minder smokkelen?

3XL zei:

3Xl, ik ben het vaak met je eens, maar hier blijf ik recht tegenover je staan!
Ik heb nu thuis een boek van een fransman. Die legt alle oefeningen uit, hoe en wat, welke spiergroepen, noem maar op. Was voormalig gewichtheffer/powerlifter en is professor in de bewegingsleer. Maandag zal ik je wel even de naam van het boek en de auteur geven. Hij zegt dat je voor de buitenkant van de biceps juist smal moet pakken en voor binnenkant biceps juist breed.
Dit heb ik ook in de oudere Flexen en Muscle&fitness gelezen.
Weet dat je geen voorstander van dit soort bladen bent, maar toch.

Zei ook 'bijna alles' .. dus stop maar met blozen 3XL :p
Ga wel weer een potje met je vechten in de volgende discussie... OK?

Espi

RichardV zei:
Hij zegt dat je voor de buitenkant van de biceps juist smal moet pakken en voor binnenkant biceps juist breed.

precies wat ik dacht. weet t ook niet maar ik lees t ook te vaak om t te kunnen negeren.

RichardV zei:
3Xl, ik ben het vaak met je eens, maar hier blijf ik recht tegenover je staan!
Ik heb nu thuis een boek van een fransman. Die legt alle oefeningen uit, hoe en wat, welke spiergroepen, noem maar op. Was voormalig gewichtheffer/powerlifter en is professor in de bewegingsleer. Maandag zal ik je wel even de naam van het boek en de auteur geven. Hij zegt dat je voor de buitenkant van de biceps juist smal moet pakken en voor binnenkant biceps juist breed.

Ik neem aan dat je "Krachttraining ......." door F. Delavier bedoel?

Neem het boek eens goed door en ga dan nog eens voor jezelf na of alle info eruit betrouwbaar is.

Weet je waar dat smal en wijd uit zijn boek op gebaseerd is? op onderzoeken naar de quadriceps.
Bij de quadrips is het nl wel zo dat tenen naar buiten de medialis traint en tenen naar binnen de lateralis.
Het komt door hetzelfde effect. Je zorgt dat de spier op maximale lengte komt. Aleen houd de man er geen rekening mee dat dat de aanhechtingslocties van de quadriceps niet te vergelijken zijn met die van de biceps, waardoor de beweging precies to gesteld word.
In dde geest van als het voor quads en kuiten werkt zal het voor armen ook wel zo zijn.

Al eerder gezegd. Vanwege de plaatjes een leuk boek. Maar de daadwerkelijke info zou ik toch maar eerst goed afwegen voor je er je training op basseer.
Ik ga wat dat aangaat toch liever af op onderzoeken zoals in de gegeven link.

• Topic Starter Topic Starter
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally Posted by 3XL

--------------------------------------------------------------------------------

Wat bedoel je met onderste deel van de range, de bewegingshoek ofzo??

van gestrekt tot 90gr

Terug
Naar boven