MuscleMeat

biceps cheat

Timbol

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
99kg
Vetpercentage
Ik train de laatste weken me armen zwaar ( voor mij doen)

hammer curls 30 kg per hand 3x8 34 3x6
ez bar 65 kg 3x8 70 3x6

maar ik kan hierbij niet geheel stil cq strak staan.
gezien ik iets wat druk moet geven met me rug om het gewicht omhoog te pushen.

is dit cheat ( slechte cheat)

wie kan me helpen

cheat is niet slecht, let wel op blessures, ik moet ze bij voorbeeld erg strikt doen anders krijg ik shit met me polsen.

Moeilijk te zeggen adh van wat je vertel, maar zolang het accent op je armen blijft zou ik me niet te veel zorgen maken. Imo is een iets lossere vorm meestal beter.

• Topic Starter Topic Starter
@ 3xl

het is lastig uitteleggen betreft de uitvoering.

ik swing als het ware het gewicht omhoog, met name met de ez bar.
het accent ligt wel degelijk op me armen"biceps", en ik voel dan ook geen overbelasting in overige spiergroepen o.i.d.

wat bedoel je prcs met een lossere vorm ...

iets lichter maar meer concentratie ?

Goed sterk!

@ 3xl

het is lastig uitteleggen betreft de uitvoering.

ik swing als het ware het gewicht omhoog, met name met de ez bar.
het accent ligt wel degelijk op me armen"biceps", en ik voel dan ook geen overbelasting in overige spiergroepen o.i.d.

wat bedoel je prcs met een lossere vorm ...

iets lichter maar meer concentratie ?
Dit is toch gewoon ego liften, wat denk je van al jouw pezen en aanhechtingen die je zo onnodig overbelast. Dit is een van de grootste oorzaken van al het blessureleed wat ik hier zo vaak lees. Misschien boek je tijdelijk wel meer progressie, maar zou dat opwegen tegen die terugval die heel veel sporters regelmatig beleven? Af en toe een beetje cheaten is geen ramp maar zorg dan dat dat de laatste reps van je laatste set zijn.

Dit is toch gewoon ego liften, wat denk je van al jouw pezen en aanhechtingen die je zo onnodig overbelast. Dit is een van de grootste oorzaken van al het blessureleed wat ik hier zo vaak lees. Misschien boek je tijdelijk wel meer progressie, maar zou dat opwegen tegen die terugval die heel veel sporters regelmatig beleven? Af en toe een beetje cheaten is geen ramp maar zorg dan dat dat de laatste reps van je laatste set zijn.

Goed cheaten heeft niets te maken met ego maar alles met de uitvoering dusdanig aanpassen dat het voor jou het meeste oplevert.

Goed cheaten is trouwens iets anders dan gooi&smijtwerk

Ik pak gewoon zo zwaar waar ik net 6x mee kan en dan cheat ik 2 reps nog uit. Beetje cheaten is juist goed. Maar je moet natuurlijk niet alles gaan cheaten.

Ik ben geen voorstander van een te stricte uitvoering. Dat je ellebogen wat bewegen of je bij de laatste rep je rug wat holt is voor mij een normale uitvoering.

Het gewicht omhoog swingen klinkt echter als zwaar cheaten. Je biceps moet echt wel de prime mover zijn, niet je rug en/of je benen.

Ter vergelijking: Hoeveel gewicht pakt je met een zuiver stricte uitvoering?

Als ik geconcentreerd stil sta pak ik...

Hamercurl. 26 / 28 3x8
Ez bar. 55 / . 3x8

maar dit geeft me geen voldoening.

En last van me pezen o.i.d? ?? Nop
alleen killing brandende biceps en een rode kop :-))

Hoeveel weeg je eigenlijk?

Eigenlijk is dit gewoon een verkapt brag topic dus? Want iets anders ga je toch niet doen.

Vandaag 99.8

Brag topic wat is dat?

Waar zie jij een vraag dan? Hij stelt inderdaad een vraag, maar heeft al lang het antwoord voor zichzelf. Als je eenmaal 55 curlt weet je doorgaans al wel wat er voor jou wel en niet werkt.

Vind ik ook.Als je zo sterk bent dan weet je toch wel het een en ander. Dit zijn meestal beginners vragen.

Elk lichaam is anders en kant en klare antwoorden zijn er meestal niet. Je moet zelf aanvoelen wat goed voor je is. Ik vind een beetje cheat niet erg en zelfs goed zolang het niet teveel wordt. Afwisseling tussen volledig isolerende oefeningen en een beetje cheat lijkt me zelfs goed. Maar ik ben ook geen echte BB'er. Kracht is voor mij belangrijk.

Cheat altijd als een gek bij BB curl, stukje door de knieën en dan lekker explosief curlen. Dit werkt gewoon het beste voor mij, zou dan wel gek zijn als ik strict ging trainen met minder resultaat toch? Krijg er weleens commentaar op en dan zeg ik gewoon dat het een andere oefening is als een normale BB curl :) Je zou immers ook kunnen stellen dat een Push press een cheated versie is van een Military press.

Terug
Naar boven