MuscleMeat

Biceps femoris tendinitis

samuelsson

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
87kg

Iemand ervaring met deze pijn aan de achterzijde en buitenkant van de knie?
Ik heb wel een achtergrond van kniepijn rechts: wrs kraakbeenletsel, enkel storend bij wandelingen, niet bij beenoefeningen of fietsen gelukkig!)

Ik ben nu enkele maanden voorzichtig begonnen met squatten (front squat omwille ontbreken squat rek voor back squat op fitness) en dit gaat goed en volledig pijnloos, ook rechts, en ik ga verder dan parallel tijdens het squatten.

Maarrrrrrrr… sinds een week of 2 merk ik een nieuwe scherpe pijn aan de rechterzijde achteraan mijn rechterknie, vooral bij trappen doen en gewoon overdag rondlopen en dan vooral rechtkomen na een tijdje hurkzitten. Raar maar waar heb ik tijdens het frontsquatten (gewicht 50kg) géén last.

Na wat opzoekingwerk lijkt mij de peesaanhechting van de biceps femoris aan het kniegewricht de boosdoener te zijn.

Oplossing: ijs en evt ontstekingsremmers in combinatie met rust of tijdelijk lichter trainen zou moeten helpen. Ik ga ook wel eens langs bij de fysio.

Toch vroeg ik me af of anderen dit kennen en tips hebben?

Alvast bedankt!

Zou ook best iets met je kraakbeen te maken kunnen hebben hoor. Ik heb wat kraakbeenschade en dit soort dingen heb ik ook gehad. Zou gewoon langs gaan bij die fysio en het uit laten zoeken.

Klinkt wel wat als ontsteking, vooral omdat je het in de dag door ook voelt.

Ijs leggen tegen de zwelling, warm badje voor de spieren soepel te houden, en ontstekingsremmers gaan halen.
Owja, veel rusten en niet teveel belasten...

Terug
Naar boven