XXL Nutrition

biceps verschil in kracht

Broekie101

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
hey, ik ben een vechtsporter en ik heb een hardere rechtse dan een linkse. Ik ben ook rechts met allerlei handelingen (schrijven rukken enzo):P. Maar als ik biceps train met een dumbbell dan kan ik links veel makkelijker vol houden... Hoe is dit mogelijk:S???

Je linker biceps krijgt meer rust en groeit daarom beter?

OF

De uitvoering van je linkerarm is brak

Is toch logisch, mijn rechterhand is ook sterker dan mijn linker. Als je zaterdag met een pak water naar je auto wandelt draag je het vooral in je rechterhand als je rechtshandig bent.. om maar een voorbeeld te geven. Je arm is gewoon beter ontwikkelt.
Ik merk het vooral bij preacher dumbbell curls.

Hij zegt juist dat 't andersom is ;)

• Topic Starter Topic Starter
ja idd dat is zo vreemd. Ik heb een goede rechtse stoot in huis en ben ook nooit merkbaar sterk(er) geweest in links:P. En nu opeens wel

Kyokushin

Laat je mindere arm bepalen hoeveel reps je maakt;)

want als je met je betere begint, je hebt een schema van 15 reps, en met je mindere raak je maar aan 12, dan zit je er drie achter, tel maar na op hoeveel het komt na een hele tijd.
Altijd setje met mindere arm beginnen
Als je er maar 12/15 kan doen, doe dan met de betere ook 12/15

okeey zoiets dacht ik al
igg bedankt

Ik heb hetzelfde verschijnsel.

Iedereen zegt dat je rechter beter ontwikkeld is, maar daar ben je dus ook handiger mee. Je hebt een beter gevoel met je goede arm, dus zal je de oefening ook beter kunnen uitvoeren. Omdat de oefening beter uitgevoerd wordt, worden de spieren ook beter en zwaarder belast.

Vandaar misschien dat je meer in je linker kan hebben, terwijl je rechts bent.

GR

Terug
Naar boven