XXL Nutrition

Big Brother is terug....en hoe!!!!!

hm als niemand bij zo'n verzekeringsmaatschappij komt gaat hun mooie plannetje ook niet door lijkt me.
vraag en aanbod.

word alleen lastig als je geen andere keus hebt.

ja, want een verzekering nemen is verplicht ... dus als elke maatschappij
het doet ...

Hmmmm op dit punt ben ik het wel eens met Yzord. De privacy is heden ten dage ver te zoeken. Ik herinner me een artikel uit het AD waarin journalisten gemeten hebben hoe vaak ze vastgelegd worden..........ik geloof een keer of dertig als je gewoon even in de stad rondloopt en een normale vrije dag doorbrengt.

Master Plan - About the power of Google Dit is natuurlijk ook grappig, maar het heeft wel een kern van waarheid. Je bent eigenlijk nergens meer anoniem, zowel digitaal als fysiek.

Onlangs is nog geopperd om voor contant betalen extra te laten betalen. Dit idee kwam vanuit de bankenwereld en werd serieus genomen. Giraal geld heeft minder kosten. De keerzijde is dan wel dat je complete betalingsverkeer te monitoren is. Nu is dat gedeeltelijk al zo maar dat is dan een eigen keuze.

Er komen daarnaast steeds meer technische mogelijkheden om te identificeren, zoals de irisscan op afstand, biochips e.d. Yzord heeft volgens mij op dit punt gelijk. Iedereen die nu tegen mij gaat roepen dat ik dan maar moet emigreren..........wordt aan gewerkt :flipoff:

• Topic Starter Topic Starter
Het is alleen maar een vrijbrief voor die smerige verzekeringen om niet te hoeven uitbetalen. Stel je reed 54km per uur, dan zeggen ze gerust, meneer u reed te hard, we betalen niet uit.

Simple toch

Wordt je verdacht van iets....dan pakken ze gewoon je black box erbij en kijken ze of je in de buurt was. Is natuurlijk niet geheel sluitend bewijs, maar de bewijslast ligt dan ineens bij jou. Toon jij maar eens aan dat een ander in je auto reed. Dus de volledige democratie is weg, waardoor de bewijslast niet meer bij justitie ligt, want die beroepen zich op de logs, maar de bewijslast ligt ineens bij de verdachte. Kan je het simpelweg niet bewijzen, dan ben je de lul. MOet je nagaan als je puur toevallig in de buurt was van het misdrijf....je bent gewoon de lul
Dat doen ze nu al met het mobiele telefoon netwerk hoor. Daarnaast wordt niet iedeeen zomaar gearresteerd omdat hij in de buurt was :roflol: Maarja, ik heb niks te verbergen, laat maar komen die dingen. Blijkbaar jij wel, aangezien je nu al bang bent voor een arrestatie ;)

Dus als iemand opkomt voor de privacy welke hier eerst zo hoog stond is hij meteen een crimineel? Jezus, waar gaat dit land heen zeg. Hoe krom denken mensen wel niet de laatste tijd.

En telefoon is geen (sluitend) bewijs.

Lach maar, ik zie je nog wel huilend een topic openen hier waarin je zoiets beschrijft. Mensen kunnen echt zo fantastisch met oogkleppen oplopen hier in NL.

Daarbij was mijn beredenering over te hard rijden en niet te hoeven uitbetalen niks mafs hoor. Ze doen het namelijk nu al, als ze via getuigen en remsporen kunnen aantonen dat je te hard reed. Dus waarom je nu lacht, beats me.

Lach maar, ik zie je nog wel huilend een topic openen hier waarin je zoiets beschrijft.
Dus?

Als ik het goed begrijp blijf jij liever tot in den treurnis lekker extra hoge premies betalen, zolang je iets dergelijks maar bespaart blijft.
Per saldo zullen verzekeringsmaatschappijen hier gewoon efficienter door kunnen werken, dat levert dus welvaartsvoordelen op.

Mensen kunnen echt zo fantastisch met oogkleppen oplopen hier in NL.
My thoughts exactly... ;)

Als ik het goed begrijp blijf jij liever tot in den treurnis lekker extra hoge premies betalen, zolang je iets dergelijks maar bespaart blijft.
Per saldo zullen verzekeringsmaatschappijen hier gewoon efficienter door kunnen werken, dat levert dus welvaartsvoordelen op.

Dat ga ik zeker doen ja. Ik vertik het mijn eigen privacy op te geven voor wat miezerige centjes. Sterker nog, ik wil zelfs meer betalen ervoor.

Dat ga ik zeker doen ja. Ik vertik het mijn eigen privacy op te geven voor wat miezerige centjes. Sterker nog, ik wil zelfs meer betalen ervoor.

Dat zijn afwegingen, zoals ik in mijn eerdere post al aangaf, die op nationaal niveau besloten moeten worden. Vooralsnog blijkt de trend van de afgelopen jaren te zijn dat de privacy erg wordt uitgehold.

Terug
Naar boven