Fitness Seller

Bijkomen zonder verlies aan vetpercentage

bemaster

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
64kg
Vetpercentage
10%
Goeiedag

Snel wat info, ik ben 1 meter 73 en weeg ongeveer 64 kg.
Momenteel zit ik aan een vetpercentage van net 10%!

Ik train nu sinds een jaar met ondertussen een pauze van 3 a 4 maanden waardoor ik opnieuw kon beginnen. Laten we zeggen dat ik 5 maanden terug constant train dus. Ik zou graag snel wat kilo's bijkomen (70-75 kg lijkt me het ideale gewicht) maar ook wil ik naar de 8% qua vetpercentage. Iemand een idee hoe ik zo snel/efficiënt mogelijk in mijn doel kan slagen? Handige info is misschien dat ik (bijna) nooit cardio doe en geen benen train.

Bijkomend: Als er tips zijn om snel aan een V-vorm (rug) te geraken, laat ze dan ook maar weten, er lijkt helemaal niets te veranderen!

Groeten

Eerst bulken en je kg pakken, daarna rustig cutten om %ten lager te komen. Alletwee tegelijk lukt niet.

Body recomp proberen...
Op trainingsdagen vb 10% boven onderhoud en op rustdagen 10 % onder onderhoud

• Topic Starter Topic Starter
Alvast bedankt voor beide reacties, kan u me misschien kort uitleggen van body recomp is? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord!

Laatst bewerkt:
Kun je IMO beter toepassen als je wat verder gevorderd bent. Hij traint niet eens zijn benen en je wilt em al IF laten doen? :P

- Train je benen!
- Stel een doel: OF spier winnen, OF vet verliezen.
- Ga lekker bulken, pak een goed schema en bouw een hoop spier op. Houd je vetpercentage in de gaten. Loopt dit te hard op: voeg wat cardio toe (op rustdagen bijvoorbeeld)
- Als je na een jaar, 2 jaar of 3 jaar (etc.) vindt dat je genoeg gebulkt hebt, kun je gaan cutten om zo je vetpercentage te verlagen.
- Lees de stickies.

Succes!

Kun je IMO beter toepassen als je wat verder gevorderd bent. Hij traint niet eens zijn benen en je wilt em al IF laten doen? :P

- Train je benen!
- Stel een doel: OF spier winnen, OF vet verliezen.