Fitness Seller

Bijkomen zonder verlies aan vetpercentage

bemaster

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
64kg
Vetpercentage
10%
Goeiedag

Snel wat info, ik ben 1 meter 73 en weeg ongeveer 64 kg.
Momenteel zit ik aan een vetpercentage van net 10%!

Ik train nu sinds een jaar met ondertussen een pauze van 3 a 4 maanden waardoor ik opnieuw kon beginnen. Laten we zeggen dat ik 5 maanden terug constant train dus. Ik zou graag snel wat kilo's bijkomen (70-75 kg lijkt me het ideale gewicht) maar ook wil ik naar de 8% qua vetpercentage. Iemand een idee hoe ik zo snel/efficiënt mogelijk in mijn doel kan slagen? Handige info is misschien dat ik (bijna) nooit cardio doe en geen benen train.

Bijkomend: Als er tips zijn om snel aan een V-vorm (rug) te geraken, laat ze dan ook maar weten, er lijkt helemaal niets te veranderen!

Groeten

Eerst bulken en je kg pakken, daarna rustig cutten om %ten lager te komen. Alletwee tegelijk lukt niet.

Body recomp proberen...
Op trainingsdagen vb 10% boven onderhoud en op rustdagen 10 % onder onderhoud

• Topic Starter Topic Starter
Alvast bedankt voor beide reacties, kan u me misschien kort uitleggen van body recomp is? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord!

Laatst bewerkt:
Kun je IMO beter toepassen als je wat verder gevorderd bent. Hij traint niet eens zijn benen en je wilt em al IF laten doen? :P

- Train je benen!
- Stel een doel: OF spier winnen, OF vet verliezen.
- Ga lekker bulken, pak een goed schema en bouw een hoop spier op. Houd je vetpercentage in de gaten. Loopt dit te hard op: voeg wat cardio toe (op rustdagen bijvoorbeeld)
- Als je na een jaar, 2 jaar of 3 jaar (etc.) vindt dat je genoeg gebulkt hebt, kun je gaan cutten om zo je vetpercentage te verlagen.
- Lees de stickies.

Succes!

Kun je IMO beter toepassen als je wat verder gevorderd bent. Hij traint niet eens zijn benen en je wilt em al IF laten doen? :P

- Train je benen!
- Stel een doel: OF spier winnen, OF vet verliezen.
- Ga lekker bulken, pak een goed schema en bouw een hoop spier op. Houd je vetpercentage in de gaten. Loopt dit te hard op: voeg wat cardio toe (op rustdagen bijvoorbeeld)
- Als je na een jaar, 2 jaar of 3 jaar (etc.) vindt dat je genoeg gebulkt hebt, kun je gaan cutten om zo je vetpercentage te verlagen.
- Lees de stickies.

Succes!

+1

Nu ik de TS zijn openingspost lees, ruik ik beachboy...
En was mijn advies idd te hoog gegrepen

Hehe, daar kun je wel eens gelijk in hebben. :P

IF vind ik meer voor gevorderden. Als je beginner bent kun je het meeste resultaat boeken met bulken, denk ik. Maar dat is mijn mening. :)

waarom zou je in godsnaam je bovenlichaam trainen en je benen niet?
BEaCHBOY!

Eet gewoon niet teveel boven je onderhoud en indien je vetter wordt eet je wat minder, san eindig je ook niet zo hoog.

"voor gevorderden", voedingspatronen voor gevorderden? :o

Eet gewoon niet teveel boven je onderhoud en indien je vetter wordt eet je wat minder, san eindig je ook niet zo hoog.

"voor gevorderden", voedingspatronen voor gevorderden? :o
Zo kun je alles wel belachelijk maken. :p

Nee maar met IF eet je 1 dag boven onderhoud en de andere dag onder je onderhoud (ongeacht de maaltijd momenten). Met bulken eet je iedere dag boven onderhoud. Als beginner kun je meestal iets meer spier aanzetten als je iedere dag "bulkt". In hoe verre bulken ook echt bulken is, is persoonsafhankelijk.

Ja dus gewoon boven je onderhoud blijven eten, echt 'bulken'? Is dat 1500 kcal boven je oh ofzo? Wordt je dus veel te vet van. Al ben ik het wel met je eens dat als je het precies uitrekent en eens een meal mist je er meteen onder eet..

- NOOIT een maaltijd missen.
- Voedingsschema maken en je er aan houden.
- Begin op onderhoud en kijk hoe je er op reageert. Van daaruit gaan werken.

Terug
Naar boven