MuscleMeat

Bijna tijd voor een beslissing: kabel of ADSL?

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Over een maandje of wat loopt m'n Demon-jaarcontract af.
De specs zijn als volgt: Ik betaal voor een 2048/1024 abonnement €34,50 per maand en aan de KPN €22 per 2 maanden voor de telefoonlijn.

Ik kan overstappen naar Speedlinq voor een Speed Special All-in 5120-abonnement (5120/1024) voor €25 per maand.
Of ik kan Casema kabel nemen, m'n KPN abonnement eruit gooien en dan betaal ik 6 maanden lang €34,95 en daarna €49,95 voor 4000/770.

Met Demon heb ik overigens vrijwel nooit last van storingen o.i.d. gehad.
Het gaat mij erom dat ik fors kan besparen met Speedlinq en tegelijkertijd in down-snelheid kan verdubbelen, een bedrijf dat overigens steeds erg goed uit de bus komt.

altijd gaan voor ADSL!!

je download is hoger, en je upload ook!!:D

In dat geval Speedlinq, die 5 Mbit/s haal je gemakkelijk. Wordt anders bij de 8 Mbit/s of nieuwe 20 Mbit/s verbindingen. Dat hangt af van de afstand tot de centrale, maar met 5 Mbit/s heb je genoeg speling, je moet dan wel erg ver van de centrale zitten wil je terugvallen naar 2 Mbit/s.

Casema is leuk als je nieuwsgroepen gebruikt, die hebben de beste server (capped op 2 Mbit/s), maar goed dat doe je toch niet.

Als ik jou was zou ik het snelste internet nemen. Omdat als je games, programma's, ect wil downloaden je anders uren moet wacht en ze worden alleen maar groter!!

Bij mij is't zo dat ik op m'n chello kabelverbinding kwalitatief een véél betere verbinding heb. Heb ook een jaartje demon adsl gehad (8 mbit) maar daar haalde ik niet de max haalbare snelheden mee, met chello wel (en is hier altijd zo geweest, heb daarvoor ook paar jaartjes chello gehad) Upload waar demon mee adverteerde: 1 mbit, kwam in de praktijk neer op 75 kB/s max. Upload waar UPC mee adverteert: Ook 1 mbit, komt in de praktijk neer op 120+ kB/s :D

Maarja, hoe dat met casema zit weet ik niet, en dat verschilt ook nog is per regio/stad voor kabel, en voor ADSL verschilt het voor hoever je van de centrale afzit idd.

Casema is qua snelheid prima, haal de volle 10 Mbit/s. Maar prijstechnisch is Speedlinq beter, als je geen fullspeed nodig hebt kan je beter gaan voor een 5 Mbit/s verbinding voor €25,- dan 4 Mbit/s voor €49,95. Ook al is die 4 Mbit/s dan net zo snel als die 5 Mbit/s omdat bij Casema de overhead voor rekening wordt genomen van Casema zelf.

Maar zit er dan geen addertje onder het gras bij Speedlinq? Want 25€ per maand voor 5120/1024 is wel errug goedkoop.

1 tip, neem geen Speedlinq!!! Die heb ik dus ook. Op zich goede kwaliteit hoor, totdathet ineens niet meer werkt. zie ze danmaar eens te pakken te krijgen a 0,70 cent per minuut. Wat zeg je? Je wilt mailen? Helaas, je kan ze niet mailen :/

stelletje eikels zijn het. Excuse my language.

[Link niet meer beschikbaar]

Beetje lange thread, zeker omdat vele andere providers maar 2 pagina's of minder hebben in de threads gewijd aan die andere providers. Speedlinq lijkt me dan niet de beste optie, als er wat mis is moet je ook een aanspreekpunt hebben en dan is een 70 cent per minuut nummer geen service. Bij de meeste providers betaal je tegenwoordig voor zo'n nummer, maar 70 cent is wel extreem.

k surf zelf ook via demon, erg betrouwbaar imo. (heb je voor dat geld overigens niet sinds kort een 4Mbit verbinding?)
en volgens mij zijn die problemen met kabel qua bandbreedte verdeling e.d. redelijk verleden tijd, correct me if I'm wrong.
KPN zelf heeft ook nog wat interessante abbo's voor telefonie en adsl in één. (met opties voor gratis naar vast bellen in het weekend e.d.)

succes ermee!

Bij kabel heb je al lang geen last meer van mensen in je buurt die ook een kabel verbinding hebben. Met het Doscis 2.0 protocol zijn die problemen opgelost, trouwens ook met Docsis 1.0 of 1.1.

Die 20+ Mbit/s verbindingen zijn leuk, maar nog meer afhankelijk van de afstand naar de wijkcentrale. En die lijken nu als intro goedkoop, volgend jaar betaal je gewoon 59,95 of meer. Nog steeds een nette prijs, maar je snelheid is niet zo stabiel als kabel tegenwoordig is.

EricR zei:
Bij kabel heb je al lang geen last meer van mensen in je buurt die ook een kabel verbinding hebben. Met het Doscis 2.0 protocol zijn die problemen opgelost, trouwens ook met Docsis 1.0 of 1.1.

Die 20+ Mbit/s verbindingen zijn leuk, maar nog meer afhankelijk van de afstand naar de wijkcentrale. En die lijken nu als intro goedkoop, volgend jaar betaal je gewoon 59,95 of meer. Nog steeds een nette prijs, maar je snelheid is niet zo stabiel als kabel tegenwoordig is.

dat bedoel ik, maar heb geen idee waar je het over hebt...

2,5 MB per sec, hehe ga je op DBB.com weinig aan hebben en verder denk ik ook niet echt bijster veel, stel dat iedereen met dergelijke snelheden ging raggen.... Als achter dergelijke ontwikkelingen geen serverproducenten schijlgaan weet ik het niet meer :D

EricR zei:

ok wist niet dat dat al verholpen was, maar, 20+mbit, er zijn providers die je voor je hele contract periode 39,95 aanbieden...
maar goed, zolang het maar voordelig en snel is right, en stabiel!!!

Terug
Naar boven