AndroidHealthClinic

Bill Gates, multimiljardair, megafilantroop.

EricR zei:
Imagebuilding heeft weinig zin, de man is niet iemand die het party circuit afgaat of zich constant begeeft onder rijken der aarde. Hij is vaak genoeg samen met zijn vrouw op reis om de projecten te bezoeken. Gates en image, dat gaat niet samen.

Daar waar andere hulporganisaties het geld in eigen zak steken zorgt de Gates Foundation er tenminste voor dat er geld terecht komt op de juiste plekken. Er kan dan cynisch over gedaan worden dat het een druppel is op een gloeiende plaat, maar je zou maar net onderdeel zijn van die druppel die wordt geholpen. Een iets minder miserabel leven is toch te verkiezen boven een volledig miserabel leven.

47773117_5873b100cb_m.jpg

:lick:

EricR zei:
Imagebuilding heeft weinig zin, de man is niet iemand die het party circuit afgaat of zich constant begeeft onder rijken der aarde. Hij is vaak genoeg samen met zijn vrouw op reis om de projecten te bezoeken. Gates en image, dat gaat niet samen.

Daar waar andere hulporganisaties het geld in eigen zak steken zorgt de Gates Foundation er tenminste voor dat er geld terecht komt op de juiste plekken. Er kan dan cynisch over gedaan worden dat het een druppel is op een gloeiende plaat, maar je zou maar net onderdeel zijn van die druppel die wordt geholpen. Een iets minder miserabel leven is toch te verkiezen boven een volledig miserabel leven.

Kan er niets aan toevoegen. Belachelijk dat mensen het 'normaal' vinden om een miljard weg te geven, omdat hij het toch heeft. Hij heeft volgens mij in totaal 40 miljard. Geven jullie per jaar 1/40e van je totale vermogen weg aan goede doelen? Potverdomme, wat een prachtkerel. Niets dan respect.

Tractortje zei:
Kan er niets aan toevoegen. Belachelijk dat mensen het 'normaal' vinden om een miljard weg te geven, omdat hij het toch heeft. Hij heeft volgens mij in totaal 40 miljard. Geven jullie per jaar 1/40e van je totale vermogen weg aan goede doelen? Potverdomme, wat een prachtkerel. Niets dan respect.

Heb geen vermogen, dus kan ook geen 1/40 ste weggeven.
Als ie echt zo goed zou willen doen, kan die ook 39 miljard weggeven.
Ik zeg niet dat het niet goed is, maar hij kan het simpelweg ook!

Het kan het ja maar hij is het niet verplicht, hij had ook mooi alles kunnen houden en dat ook in zijn bedrijf steken, hij geeft meer geld weg dan wie dan ook en toch gaan mensen nog zitten b**chen

• Topic Starter Topic Starter
Hij heeft bijna $ 30 miljard in de Foundation gestopt, heeft weinig zin om alles tegelijk weg te geven. Het fonds groeit via de kant van Gates en neemt net zo snel weer af door de giften.

Hehe ik snap dat allemaal wel, maar ik bedoel alleen maar, dat hij het kan. Heeft niks met b**chen te maken (zielige Amerikaanse term).

Zelfs met 1 miljard kan die het heel makkelijk uitzingen.

@ Richard V- Je zegt dat je geen vermogen hebt, dus ook geen 1-40e weg kan geven.
Schenk dan 2,5% van je maandelijkse netto-loon aan een goed doel?
Of probeer eens hetzelfde vermogen op te bouwen als deze man gedaan heeft?> Dat kan alleen door unieke ideeen, veel kennnis, doorzettingsvermogen, aanhoudingsvermogen etc te hebben. Hij heeft dat in zaken, zoals jij dat wellicht in de sportschool hebt.........;)

Ik vraag me wel eens af hoeveel meiden hij gedoet heeft, maar verder zware respect voor deze kerel!

Laatst bewerkt:
Die Kerel is gewoon erg goed bezig, hij is ook niet meer de top man van Microsoft, dat is die Kale ( niet die van het Board ;) , ofwel ??? ) nu. Waarom zou je ook als je 40 miljard heeft. Hij heeft meer geld dan veel kleine landen aan BNP hebben. Geeft op een gegeven moment materialistische zaken nog voldoening ? Je wordt echt niet gelukkiger als je een boot van 120 meter dan van 100 meter hebt.

Ik kan me goed voorstellen dat hij er gewoon veel voldoening uit haalt, dus dat verhaal over Image buidling wil ik dan ook verbannen naar het land der Fabelen.

Die Lange zei:
@ Richard V- Je zegt dat je geen vermogen hebt, dus ook geen 1-40e weg kan geven.
Schenk dan 2,5% van je maandelijkse netto-loon aan een goed doel?
Of probeer eens hetzelfde vermogen op te bouwen als deze man gedaan heeft?> Dat kan alleen door unieke ideeen, veel kennnis, doorzettingsvermogen, aanhoudingsvermogen etc te hebben. Hij heeft dat in zaken, zoals jij dat wellicht in de sportschool hebt.........;)

Ik vraag me wel eens af hoeveel meiden hij gedoet heeft, maar verder zware respect voor deze kerel!

Kerel, als ik iedere maand 2,5% over zou houden, zou ik een vermogen moeten hebben:D
En ik ding helemaal niet af op zijn prestaties!

Diabolic zei:
Die man die staat voor zijn bedrijf dus wees er maar zeker van dat hij een bepaald imago wil opbouwen door aan liefdadigheid te doen. Ik zeg niet dat het slecht is wat hij doet maar ik heb serieuze bedenkingen bij de achterliggende redenen van die liefdadigheid. Als er mensen zijn die daar niet aan twijfelen, mij best.

Ik ben het eens met Diabolic. Imago is voor ieder bedrijf belangrijk, zelfs voor non-profits of vzw's. Een goed imago is op vele manieren te bereiken oa door maatschappelijke marketing. Ik kan het weten want ik zit zelf in de marketing. Je gaat me niet horen zeggen dat het niet goed is wat hij doet, integendeel. Maar het is naief om te denken dat het voor Microsoft niets uitmaakt. Kijk naar CEO van Virgin, Richard Branson, die komt meestal in het nieuws via "publieke stunts", ook dit is een vorm van reclame voeren. Het is een manier om je merk top-of-mind te maken.
Maar voor de rijkste man ter wereld is het wel small peanuts om met zulke bedragen om te springen. Doneren is vlug gedaan, een overschrijving ook. De mensen die zich iedere dag inzetten voor liefdadigheid, vaak in verschrikkelijke omstandigheden verdienen voor mij minstens evenveel respect.

Toch nog eens een Amerikaan die zijn verstand op de goede manier gebruikt.

Verder vind ik Bono ook wel goed bezig.

grtz

Marc zei:
Die Kerel is gewoon erg goed bezig, hij is ook niet meer de top man van Microsoft, dat is die Kale ( niet die van het Board ;) , ofwel ??? ) nu. Waarom zou je ook als je 40 miljard heeft. Hij heeft meer geld dan veel kleine landen aan BNP hebben. Geeft op een gegeven moment materialistische zaken nog voldoening ? Je wordt echt niet gelukkiger als je een boot van 120 meter dan van 100 meter hebt.
Ik kan me goed voorstellen dat hij er gewoon veel voldoening uit haalt, dus dat verhaal over Image buidling wil ik dan ook verbannen naar het land der Fabelen.
Gast kom op ??? met 40miljard kun je ze beide kopen...

Gates doet wel goed, maar hij kan et ook makkelijk!!

Btw, goed idee om gates met paris hilton te vergelijken :thumbs: idiot...

• Topic Starter Topic Starter
Navy Seal zei:
......
Maar voor de rijkste man ter wereld is het wel small peanuts om met zulke bedragen om te springen. Doneren is vlug gedaan, een overschrijving ook. De mensen die zich iedere dag inzetten voor liefdadigheid, vaak in verschrikkelijke omstandigheden verdienen voor mij minstens evenveel respect.

Natuurlijk, maar Gates en zijn vrouw zijn direct betrokken bij veel projecten. Het is niet alleen doneren en dan de boel de boel laten, hij ziet er ook op toe dat projecten goed verlopen. Dat vereist toch wat meer tijd dan alleen wat geld doneren.

Deze man begrijpt heel goed, hoe het werkt. Dat blijkt wel! Echter, ik ga wel met RichardV en Diabolic mee. Het zal niet zijn hoofdgedachte zijn, maar het draagt uiteraard wel bij aan zijn (lees MS) image. Dat is voor een bedrijf als MS enorm belangrijk. Evengoed vind ik het super, dat hij het doet, maar ik denk, dat er genoeg bedrijven zijn, die procentueel meer geven aan goede doelen, waarvan het (omdat ze voor media niet belangrijk zijn) nooit bekend gemaakt zal worden.
1 miljard is natuurlijk een hoop geld, maar voor iemand, die 40 miljard vermogen heeft is het een schijntje. Als je nagaat, dat hij al minimaal 4 miljard rente per jaar zou krijgen, wanneer hij zijn geld alleen al op een depotrekening zou zetten bij een bank.

Hij heeft ondertussen wel meer dan z'n helft van zijn verdiende vermogen weg gegeven. Hij had dus ondertussen meer dan 80 miljard op de bank kunnen hebben. (zover ik gelezen heb dan).

Verder vind ik zijn projecten ook nuttig.(scholing, ziekten etc)
Niet bodemlozen put acties zoals voedsel naar structureel onder ontwikkelde landen met de neiging te fokken als konijnen toe te sturen.

RichardV zei:
Hmm is makkelijk als je zoveel hebt om ook wat goeds te doen he!
Komt nu weer in een posotief daglicht te staan, en zijn geld zal weer groeien!

Hij heeft mss veel geld maar geeft imo ook veel geld weg. Ik denk echt niet dat je hier iets achter moet zoeken.

Tegenwoordig helpen mensen elkaar veel te weinig naar mijn idee en denkt iedereen maar aan zichzelf.

Ik ben het eens met EricR. Ik vind het erg goed waar Bill Gates mee bezig is.

Koop alleen van MICROSOFT!!!! Je geld wordt dan goed besteed aan liefdadigheid! En je krijgt goeie software op de koop toe!

Koop alleen van MICROSOFT!!!! Je geld wordt dan goed besteed aan liefdadigheid! En je krijgt goeie software op de koop toe!

Homer17 zei:
Gast kom op ??? met 40miljard kun je ze beide kopen...

Gates doet wel goed, maar hij kan et ook makkelijk!!

Btw, goed idee om gates met paris hilton te vergelijken :thumbs: idiot...[/QUOTE]

nu ik erover nadenk je hebt nog gelijk ook:o over Paris. ik doelde meer op zij heeft ook miljarden maar ze doet er nix mee....en bill gates dus wel. maar was stupid!!

Terug
Naar boven