AndroidHealthClinic

Bill Star 5x5, 2 keer in de week

RobinC58

Cool Novice
Waardering
0
Binnenkort begint school weer en dan houdt ik weinig tijd over om te trainen, want ik moet er dit jaar hard aan trekken. Weet iemand mischien of ik het schema Bill Star 5x5 kan gaan doen en dan ipv 3x, 2x in de week trainen? Zou je de progressie dan nog goed hoog kunnen houden?

alvast bedankt!:)

je kan je boeken meenemen naar de fitness, tusse de de setjes wat sturderen

school? SCHOOL?
WTF moet je met school:S
ben je nou een student of bodybuilde... come on!

Als je wil kun je bijna altijd je schema wel zo maken dat je 3x kan trainen. Trainen kost je max 2,5 uur als je ver moet fietsen en moet douchen en je moeder nog uit bad moet halen enzovoorts. x 3 = 7,5 uur per week? Maar als dat niet kan train je idd 2x per week, kan prima. Kan je progressie maken? Ja tuurlijk, gewoon knallen, als je hard traint kun je ook met 2 dagen training zeker goed vooruitgang boeken.

"Binnenkort begint school weer en dan houdt ik weinig tijd over om te trainen, want ik moet er dit jaar hard aan trekken."

minder hard aan trekken en hard gaan in gym :p

moet wel lukken zo

Billstar is 3x in de week, niet anders

Ga gewoon FB 2x in de week doen. Ben je met 2 uurtjes per week klaar. Wel intensief (zware gewichten, weinig setjes per spiergroep (1tje maar)) trainen dus.

welke dag zou je dan weglaten? dag 1 2 of 3?

train anders gwn 2x inde week fullbody met 5x5?

Ik zeg net maar 1, ok hooguit 2 setjes per spiergroep, kom jij aanzetten met 5x5 :? ;)

gadverdamme 16 jaar, alsof je in het secundair dagelijks de hele avond moet studeren, wees geen miet en train minstens 3 maal in de week, of helemaal niet.

Ik zeg net maar 1, ok hooguit 2 setjes per spiergroep, kom jij aanzetten met 5x5 :? ;)

1 set per spier 1 maal inde week?isdat niet wat weinig? je bedoelt hopelijk 1 oefening per spier per dag?

anders gaat die op 1 week voor zen benen gwn 2*10 squatten. een setje per dag?

1 set per spier 1 maal inde week?isdat niet wat weinig? je bedoelt hopelijk 1 oefening per spier per dag?

anders gaat die op 1 week voor zen benen gwn 2*10 squatten. een setje per dag?

+ 2 warm up setjes. Maar zolang je dat maar intensief genoeg doet (en dus 80-85% RM pakt ofzo), dan werkt dat gewoon goed. Alleen kan men dat niet geloven dat dat ook werkt voor spiergroei, omdat je dan maar zo kort bezig bent.
Ik heb nu 3x per week FB gedaan de laatste 2 weken. Ik ga dat bewust weer terugschroeven naar 2x per week. Want ik herstel daar niet snel genoeg van. Laatste training vd week is prut als ik 3x per week doe. En dat met dat lage volume. Less is more :cool:

+ 2 warm up setjes. Maar zolang je dat maar intensief genoeg doet (en dus 80-85% RM pakt ofzo), dan werkt dat gewoon goed. Alleen kan men dat niet geloven dat dat ook werkt voor spiergroei, omdat je dan maar zo kort bezig bent.
Ik heb nu 3x per week FB gedaan de laatste 2 weken. Ik ga dat bewust weer terugschroeven naar 2x per week. Want ik herstel daar niet snel genoeg van. Laatste training vd week is prut als ik 3x per week doe. En dat met dat lage volume. Less is more :cool:

oke less is more kank je in zeker zin geen gelijk in geven. maar die 2 warm up setjes zijn ook al redelijk zwaar;) dus die tellen ook als workset. je noemt zo gewoon niet zo omdat ze dienen asl voorbereiding van je ultieme set;) dorian yates principe;)

gewoon fullbody gaan doen dan en scoren op de compounds;)

dan zou 5x5 wel goed kunnen imo, wel lekker zwaar natuurlijk en zorg dat "de 3" er in zitten

Die warm up setjes zijn maar op +- 50% van je RM, daar ga je echt niet moe van worden.. Als je bijv. ongeveer 70 kg squat (80-90%RM) en je weegt zelf 80kg, dan zijn die warm up setjes dus met een lege stang ongeveer. Dat durf ik toch geen werk setjes te noemen!

Neem anders de moeite om het volgende door te nemen (5 a 10 min. leeswerk). Dat is in ieder geval het principe dat ik zo'n beetje hanteer:

http://www.exrx.net/WeightTraining/LowVolumeTraining.html

als jij zo kan trainen is dat leuk voor jouw. ikzelf kan niet plots met zo een groot gewicht beginnen squatten. moest ik 1*70 als jouw hebben als max dan zou men warmup er zo uitzien.

squats met enkel men gewicht vasthoudend aan het rack 10-15 tal.
squats met stang +20 kg dus ongeveer 40 kg 10 tal
squats met stang+ 40 kg dus ongeveer 60 k 10tal
en dan 70 kg

Als je op je 16de geen 3 keer een half uur kunt uittrekken voor te trainen vraag ik me echt af wtf je met je tijd doet...

Terug
Naar boven