XXL Nutrition

Bjaytee's Rippetoe log

bjaytee

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Hey,

Nu dat ik veranderd ben van gym, vond ik het een mooie gelegenheid om een log te beginnen. In mijn vorige gym was er geen squatrack (wel een smith, waar ik dan op mijn squats op uitvoerde), terwijl dat die er nu wel is.

Mijn stats zijn de volgende:
* 1,75 m
* 66 kg (kom van 60 in juni)
* 11 % BF

Woensdag ben ik (her)begonnen, want de gewone squat is toch nog helemaal wat anders dan die met de smith! Ik heb heel wat moeten werken aan mijn rughouding (heb wat last van lordose), maar gelukkig was er een instructeur die wist hoe het moest. Voor de squat heb ik wel nog twee schijven onder mijn hielen moeten leggen, anders viel ik om :rolleyes: (kan dat door tekort aan buikspieren zijn?).

Mijn programma is dus rippetoe, en ziet er als volgt uit:
Workout A:

• Squat 3x5
  • Bench Press 3x5
  • Deadlift 1x5
Workout B:

• Squat 3x5
  • Press 3x5
  • BOR 3x5
Vroeger deed ik in plaats van BOR's Chin-ups en Pull-ups, maar die ga ik vervangen door BOR, want veel mogelijkheid is er niet in de nieuwe gym voor die Chin en Pull-ups.

Mijn eerste training ging redelijk, al vergt de squat nogal wat concentratie. Ik trainde op mijn vorige gym al ongeveer 5 weken op Rippetoe, maar heb hier toch serieus wat gas teruggenomen, zodanig dat ik mooi kan opbouwen.

Squat: 45 kg
Bench Press: 55 kg
Deadlift: 57,5 kg

Ik denk dat ik vanavond de squat nog niet zal verhogen, om mijn houding goed te kunnen verzorgen. Goed idee, of toch maar verhogen?

Goede instelling, ik ga binnenkort ook weer met Rippetoe beginnen.

Waar train je ergens? (ikzelf in Oxygen, in de Pinte)

• Topic Starter Topic Starter
Goede instelling, ik ga binnenkort ook weer met Rippetoe beginnen.

Waar train je ergens? (ikzelf in Oxygen, in de Pinte)
Mijn vorige gym was Oxygen in Brugge, maar daar hadden ze dus geen squatrack. Het is de Fyzix geworden (ook in Brugge).

Weer een training achter de rug. Ging veel beter dan de vorige.

* Squat: 50 kg (toch verhoogd, het ging goed)
* Press: 26 kg
* BOR: 45 kg (voelde licht aan, maar dat gaat toch snel omhoog).

Nog eens navraag gedaan over mijn houding bij de squat, en blijkbaar zit dat goed. Ik heb vandaag geen schijven onder mijn hielen gelegd, maar iets breder gestaan, wat de stabiliteit zeker ten goede kwam.

Ik kijk uit naar de volgende!

Succes met je training. Ik ben ook begonnen aan SS, maar wat is BOR want dat doe ik volgens mij niet?

Ook slim van je dat je zo op je techniek let, dat is zeer belangrijk.

Ziet er ook een goede oefening uit. Ik deed Power Cleans in de plaats. Misschien toch maar eens overwegen om te wisselen.

Nog een sessie gehad vanavond. Was goed, maar ik had wel wat last van mijn rechterknie tijdens het squatten (had ervoor ook al last, eigenlijk). Instructeur heeft me gezegd om mijn voeten misschien wat rechter te zetten. Volgende keer eens proberen.

Gewichten voor vandaag:
* Squat: 52,5
* Bench press: 57,5
* Deadlift: 65

Mijn bench press begint wel wat moeilijk te worden, maar ik heb het gevoel dat ik meer zal moeten beginnen eten. Ik ben precies op een plateau geraakt qua gewicht...

Woensdag:

* Squat: 55 kg
* Press: 28 kg
* BOR: 50 kg

Alleen weer last van knieblessure de laatste tijd. Zowel op voor- als achterkant zit een ontsteking. Heb nu wel ontstekingsremmers gekregen, maar zeurderige pijn blijft. Ik hoop dat ik de squats niet moet laten rusten...

Hey,

Voor de squat heb ik wel nog twee schijven onder mijn hielen moeten leggen, anders viel ik om :rolleyes: (kan dat door tekort aan buikspieren zijn?).

Niet doen, heeft te maken met de lenigheid van je hamstrings. Gewoon doen op platte grond en komt vanzelf in orde.

Verder goed bezig!
Als ik jou gewichten vergelijk met die van mij zijn ze ongeveer wel gelijk, behalve jouw bench press en BOR die zijn een pak hoger dus keep up the good work;)

Niet doen, heeft te maken met de lenigheid van je hamstrings. Gewoon doen op platte grond en komt vanzelf in orde.

Dat doe ik nu ook, en ik ondervind eigenlijk geen last meer!

---------- Toegevoegd om 17:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:21 ----------

Ben dus vrijdag vergeten te noteren, én maandag.

Eerst vrijdag:
* Squat: 60 kg
* Bench Press: 60 kg (was nogal zwaar)
* Deadlift: 70 kg

Dan maandag:
* Squat: 65 kg
* Press: 30 kg
* BOR: 55 kg (ook wel heftig :))

Op naar de volgende: ik ben benieuwd of ik de 62,5 kg haal op de bench.

De bench is dus niet gelukt. Mijn training van woensdag:

• Squat: 70 kg
  • Bench: 62,5 kg (reps: 4/5/3, volgende keer hopelijk beter)
  • Deadlift: 75 kg
Ik moet volgens mij vooral meer eten (heb ik meer moeite mee in 't weekend, omdat dat niet mooi in een schema past).

Volgende keren zak ik ook met mijn Squats (naar 60 kg), omdat ik met twee ontstekingen zit op dezelfde knie. Ik voel dat als ik wat zwaarder ga, ik meer last krijg. Medicijnen lukken niet goed, dus ik vrees dat ik wat naar beneden zal moeten schroeven.

Terug
Naar boven