AndroidHealthClinic

Blessure linkerarm, midden boven tot 5 cm bovenkant onderarm.

James25

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
23%
Hallo,

Nu ben ik inmiddels 24, was ik op 18 jarige leeftijd redelijk in vorm. Lengte 1,77, Gewicht ca 76 kg. na 1 jaar trainen, begon met ca 82 kg. ==> 72 kg ==> 76 kg

Daarna jaren lang gewijd aan junkfood en schommelde tussen 90 en 99 kg.
Her en der een maandje getraind en toen opgegeven.

Nu had ik dit 14 maanden terug gedaan, van 99 kg naar 89 kg in 1 maand tijd met 2 x per dag cardio.
Daarna quitte ik door bepaalde dingen.

Echter hierna ging ik in zeer dronken modus handjedrukken met een stel gasten in een kroeg. Buiten het feit om dat ik keihard verloor voor het eerst in mijn leven, was mijn arm zwaar geblesseerd na 5 x verlies.
Hetzelfde geldt voor mijn schouder.

Maanden later had ik er geen last van.

Nu ben ik begin januari aardig actief gaan sporten en boek leuke vooruitgang qua spier en gewicht.
van 95 naar 88. En aardig wat spiergroei.

Echter was ik weer zo stom om afgelopen weekend handje te drukken, tig keer.

Nu is ongeveer vanaf halverwege mijn bovenarm tot 5 cm van onderarm een zeer lam gevoel.

Dit gaat wel weg als ik het niet belast, maar 1 x kracht zetten en het is weer terug.

Het is een heel raar gevoel, wat ik ook altijd kreeg wanneer ik ca 10 min of langer continue met een rugbal gooide. Net alsof je verlamd bent, maar het wel kan bewegen.

Nu ga ik in ieder geval nog een week vanaf nu alleen benen en buik trainen voor wat rust aan die arm.
Echter overweeg ik ook naar de dokter /fysio te gaan. Dit icm een oude opspelende archillespeesblessure is namelijk zo demotiverend en zie ik graag zsm opgelost. Heb wel zin om te pompen, maar is lastig zo.

Wat ik mij afvraag is wat er in vredesnaam gebeurd met handjedrukken, al dan niet na alcohol.

Ik heb weleens tegen mijn broer dit gedaan en toen duurde het wel 40 seconden voor ik won, toen was me arm ook redelijk moe, maar geen blessure.

Het is uiteraard overbelast. Maar als je in de gym kan pompen, waarom kan je dan niet ff handjedrukken.???:(

fysio is beste oplossing, heb zelf ook een maand geprobeerd zelf van me blessure af te komen zonder resultaat. zit nu bij fysio en ben na 1 week al ver van me blessure af.

Je hebt er overdag geen last van als je arm aanspant?

• Topic Starter Topic Starter
Slechts aanspannen is geen probleem.
Echt kracht mee zetten wel.

Achja, waar leg je de grens tussen kort tijdelijk overbelast en blessure.

Slechts aanspannen is geen probleem.
Echt kracht mee zetten wel.

Achja, waar leg je de grens tussen kort tijdelijk overbelast en blessure.

als je er overdag last van zou hebben zit ik meer te denken aan een pees blessure of ontsteking, als je er alleen met trainen last van hebt is het eerder overbelasting / spierkleving.

Fysio van mij denkt dat ik binnen 3 fysiobeurten weer normaal kan trainen (rustig opbouwen uiteraard).

Helemaal stoppen vertraagd juist de blessure

Bambam, dan ga ik morgen ff bellen.
Moest toch even langs voor de terugkomende archillespeesblessure van ruim 2,5 jaar terug.

Thanks!

Wat is een spierkleving? :-)

9 dagen later gaan trainen nadat ik er vrijwel niets meer van voelde. Inmiddels na paar x trainen , niks aan de hand! :)

Terug
Naar boven