AndroidHealthClinic

Bloedonderzoek CK,ALT en TEST niet ok

Bezoekers in dit topic

zon tekstbestand is superkut bruh. pleurt alles achter elkaar neer. doe eventjes als wordbestand of even een screnshot oid (y) ben wel benieuwd! hoe oud ben je trouwens? en hoelang train je al? en heb je een kuurverleden? mag ook in privebericht als je dat liever hebt; vind t wel interessant om te vergelijken!

Ok ik zal eens kijken om een screenshot te nemen. ( gaat ook niet bestand te groot:mad:)
ik kom 25 jaar en train tegen dan 3jaar nee ik heb nog geen kuurverleden maar ik ben dat wel van plan normaal.
 
Jwdoetookmee
a25147badb88604a52ec35cf72d6f9c5.jpg
0a1e17aabd8b16557c34b9003b822817.jpg
 
Flinke lijst, had je nog bloed over? :P

vit d is inderdaad ok.
 
Flinke lijst, had je nog bloed over? :P

vit d is inderdaad ok.

haha :D
Was een grondig onderzoek haha maar vorige keer was m'n eerste keer dat ik bloed had getrokken dat is de rechtse kolom he.
Volgende keer zei dat ze enkel naar men nieren ging kijken ivm met hoog dosis eiwitten.
 
damn je crp is 26 geweest een jaar geleden..? heeft de dokter daar niks van gezegd destijds? witte bloedcellen en neutrofielen toen ook stuk hoger. had je flinke ontsteking oid?
 
haha :D
Was een grondig onderzoek haha maar vorige keer was m'n eerste keer dat ik bloed had getrokken dat is de rechtse kolom he.
Volgende keer zei dat ze enkel naar men nieren ging kijken ivm met hoog dosis eiwitten.
wil je mij/ons hiervan op de hoogte houden? wel interessant
 
damn je crp is 26 geweest een jaar geleden..? heeft de dokter daar niks van gezegd destijds? witte bloedcellen en neutrofielen toen ook stuk hoger. had je flinke ontsteking oid?

Ja ik was toen ziek ( keelontsteking)

wil je mij/ons hiervan op de hoogte houden? wel interessant

Ja zal ik zkr doen maar zal wel vragen aan m'n coach om te eitwitten te verlagen want ik ging dat zoiezo al aan kaarten bij hem zonder die bloedresulaten nu.:)
 
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17764474
CONCLUSION:
The liver function parameters, AST and ALT, were significantly increased for at least 7 days after the exercise. In addition, LD and, in particular, CK and myoglobin showed highly elevated levels. These findings highlight the importance of imposing restrictions on weightlifting prior to and during clinical studies. Intensive muscular exercise, e.g. weightlifting, should also be considered as a cause of asymptomatic elevations of liver function tests in daily clinical practice.

AST kan zeker wel verhoogd worden door krachttraining volgens oa deze studie

LD(H) kan ook inderdaad stijgen door training. Van AST wist ik het nog niet, maar zou idd mogelijk zijn. Dit hangt dan af van hoe sterk deze verhoogt zijn. Gamma-GT, bilirubine en AF (ALP) zouden dan een interessantere toevoeging zijn om meteen te meten.
 
Gamma Gt staat er tussen en staat op 30 en vorige jaar zelfde periode op 26 en moet onder 71 zijn volgens labtest.
Ureum = urinezuur anders deze staat op 4,9 en creatine 1,11

Dan is het gewoon goed, niets om zorgen over te maken ivm lever of nieren. Welk tijdstip heb je testosteron laten meten?
 
Dan is het gewoon goed, niets om zorgen over te maken ivm lever of nieren. Welk tijdstip heb je testosteron laten meten?
Het is was in de nammidag daarom dat die waarde wss zo laag was zij de dokter.
Volgende keer ga ik om om 8u20.:D
 
Het is was in de nammidag daarom dat die waarde wss zo laag was zij de dokter.
Volgende keer ga ik om om 8u20.:D

Zou ik inderdaad eens doen ;) Ook even je SHBG, oestrogeen en LH als dat kan.
 
Wat is dat dan allemaal SHBG en LH?[emoji53]

google :p LH komt van je hypofyse en stimuleert je testosteron aanmaak in je teelballen. En SHBG bind aan testosteron waardoor het niet meer gebruikt kan worden. Dus je wil een goede LH waarde en niet te hoog SHBG in verhouding tot je totale test. Zelfde voor oestrogeen.

Op deze manier kan je kijken wat er juist mis is als je testosteron toch laag is.
 
google :p LH komt van je hypofyse en stimuleert je testosteron aanmaak in je teelballen. En SHBG bind aan testosteron waardoor het niet meer gebruikt kan worden. Dus je wil een goede LH waarde en niet te hoog SHBG in verhouding tot je totale test. Zelfde voor oestrogeen.

Op deze manier kan je kijken wat er juist mis is als je testosteron toch laag is.


Thx [emoji1]
 
Yo man. Wat zei je huisarts zelf?

Ik afgelopen week ook laten doen.
Je CK waarde is voor een bodybuilder niet echt hoog, wat rondgelezen en gevraagd en atleten hebben altijd een hoge ck waarde; is een marker voor spierschade.

Ik zat op 5700.... -_-
ALT is wel echt hoog man. AST niet laten doen?
Heb je laatste dagen voor je test drugs gebruikt of alcohol? Slik je ritalin? Orals gebruikt?

Sorry voor de mega bump maar heb je enige ervaring met ritalin toevallig? mn ck waarde was ook wat verhoogd (wel maar 304), maar had het laten meten net na mijn blok/examenperiode en had toen een hele maand (aan tamelijk hoge doseringen) ritalin gebruikt. Ga binnen drie maand opnieuw voor bloedonderzoek waarin ik geen ritalin gebruik, weet alleen niet of methylfenidaat echt veel effect heeft hierop of het misschien aan mijn andere supplementen ligt. Ik gebruik ook roa momenteel, de dokter wou mn dosis verlagen maar nadat ik zei dat ik creatine gebruikte mocht ik gewoon verderdoen, heb niet verteld over ritalin gebruik. Vandaar mijn vraag :p
 
Sorry voor de mega bump maar heb je enige ervaring met ritalin toevallig? mn ck waarde was ook wat verhoogd (wel maar 304), maar had het laten meten net na mijn blok/examenperiode en had toen een hele maand (aan tamelijk hoge doseringen) ritalin gebruikt. Ga binnen drie maand opnieuw voor bloedonderzoek waarin ik geen ritalin gebruik, weet alleen niet of methylfenidaat echt veel effect heeft hierop of het misschien aan mijn andere supplementen ligt. Ik gebruik ook roa momenteel, de dokter wou mn dosis verlagen maar nadat ik zei dat ik creatine gebruikte mocht ik gewoon verderdoen, heb niet verteld over ritalin gebruik. Vandaar mijn vraag :p

Roa kan er effect op hebben, ritalin weet ik zo niet maar stimulanten en amfetamines zijn in ieder geval NIET anabool. Kan me dus best voorstellen dat marker voor spierafbraak verhoogd terugkomt na of tijdens gebruik van.
Daarnaast is jouw waarde niet perse alarmerend hoor. Bij serieuze krachtsporters is tot 1000 oid volgens mij te accepteren
 
Roa kan er effect op hebben, ritalin weet ik zo niet maar stimulanten en amfetamines zijn in ieder geval NIET anabool. Kan me dus best voorstellen dat marker voor spierafbraak verhoogd terugkomt na of tijdens gebruik van.
Daarnaast is jouw waarde niet perse alarmerend hoor. Bij serieuze krachtsporters is tot 1000 oid volgens mij te accepteren
Ja ik weet dat het niet perse alarmerend is maar wil m'n voorschriften voor Roa niet verliezen dus ben beetje opzoek naar de oorzaak haha, maar bedankt voor je antwoord! ;)
 
Ik krijg binnenkort een mri scan zelfs omdat mijn LH waarde etc veel te laag zijn..
 
Back
Naar boven