MuscleMeat

Bloedonderzoek CK's,ijzer

Ano_1993_63

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
36
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Ik heb zojuist mijn bloedonderzoek aangekregen van een tijdje terug toen ik een maaginfectie had.

Nu zijn mijn CK's wel heel hoog:eek: Ik lees hier op het forum dingen zoals "help 500 µ/l ck's" maar ik tik hier de 1297 µ/l CK's aan??? Toegelaten waarde is 25-195.

Ook was mijn ijzer (25mcg/dl --> 65-175) weer zeer laag terwijl mijn ferritines (257mcg/L --> 20-250) juist hoog waren???

Ik wou eerst jullie meningen horen maar ga waarschijnlijk nog een bloedonderzoek laten uitvoeren want had wel 2 dagen niet meer deftig gegeten voor het onderzoek.

Alvast bedankt voor enige hulp die kan baten.

Vraag eens aan je art? CK is normaal verhoogt bij mensen die krachttraining doen?

Hoe voelden je spieren aan toen je je bloed hebt laten afnemen? Je was wellicht de dag ervoor zwaar gaan trainen?

Uit mijn ervaring is CK echt snel "te hoog" als je je spieren wat belast. Nu is 1297µ/l wel een heel hoge waarde dus best toch nog eens aan je dokter achter vragen.

Onverstandig om zelf de waardes aan te vragen en te interpreteren als je geen medische opleiding hebt.
Ck is geen bijzondere waarde, waarschijnlijk heb je in de dagen voor de bloedafname gesport en onvoldoende gedronken.
Wat betreft je ijzer zou ik je huisarts raadplegen als jij je zorgen maakt,
en vooral niet zelf een onnodige en dure lab bepaling laten verrichten.

Terug
Naar boven