MuscleMeat

Bloedonderzoek voor / na

sphaan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
95kg
Vetpercentage
13%
Ik heb een maand geleden bloedonderzoek laten doen alleen door gebrek aan tijd nu pas de resultaten echt bekeken. De waardes voor cholesterol/lever/nier etc waren allemaal goed en ruim binnen de referentiewaardes maar een aantal andere helaas niet.

Voor
Testosteron totaal: 17.0nmol/l (7.6-31.4)
Testosteron vrij: 383.0 pmol/l (230-1250)
SHBG: 31 nmol/l (15-70)

Na
Testosteron totaal: 13.0nmol/l
Testosteron vrij: 298.0 pmol/l
SHBG: 27 nmol/l

Verder ook maar laten doen:

Oestradiol 87 pmol/l (50-220)
LH 4 u/l (2-9)
FSH 2 u/l (2-12)

Bloed is ongeveer 3 maanden na mijn nakuur geweest (nolva), verder geen HCG gebruikt. Is dit te kort om in te schatten of ik hersteld ben of gaat het niet mooier worden dan dit? Is mijn eerste kuur geweest (test only), als mijn waardes nog meer blijven zakken dan blijft er niet veel over in de toekomst denk ik en zal ik richting HRT gaan? Zit nu al bijna tegen de ondergrens van vrije test aan..

Je zal mss niet helemaal hersteld zijn, maar je moet het ook zien als een moment opname.

Wat was je kuur dan?

LH 4 u/l (2-9)
FSH 2 u/l (2-12)

lh en fsh zijn echt laag. Door nolva zou dit veel hoger moeten zijn. Ik zou mnd of 2 wachten,nw bloed prikken. Eventueel dan weer poosje nolva nemen,maand of 2.

• Topic Starter Topic Starter
LH 4 u/l (2-9)
FSH 2 u/l (2-12)

lh en fsh zijn echt laag. Door nolva zou dit veel hoger moeten zijn. Ik zou mnd of 2 wachten,nw bloed prikken. Eventueel dan weer poosje nolva nemen,maand of 2.

Ik was hier al bang voor.. opnieuw kuren zit er dan niet meer in lijkt mij?

Test only is nogal een vaag begrip. Welke dosering, hoeveel weken en wat was je PCT?

Test Enanthaat 500mg/w voor 12 weken met PCT 20mg nolvadex + 25mg aromasin voor 4 weken.

Ik voel me trouwens prima en gain weer in de gym, geen absurd gewichtsverlies en libido hetzelfde als voordat ik begon.

Ik was hier al bang voor.. opnieuw kuren zit er dan niet meer in lijkt mij?

Test Enanthaat 500mg/w voor 12 weken met PCT 20mg nolvadex + 25mg aromasin voor 4 weken.

Ik voel me trouwens prima en gain weer in de gym, geen absurd gewichtsverlies en libido hetzelfde als voordat ik begon.

onzin,gewoon goed in de gaten houden.IP moet die fsh/lh omhoog.

onzin,gewoon goed in de gaten houden.IP moet die fsh/lh omhoog.

Heeft het geen zin om direct te beginnen met nolva? Of heeft dat op dit moment ook nadeligen gevolgen? Met kuren bedoel ik eerder op korte termijn (binnen 3 maanden).

Is er verder nog een tijdstip of manier dat misschien lh/fsh niet accuraat uit de test komt? Ik las dat urine een beter beeld kon geven en dat ook de tijden van meten van belang zijn.

nolva stimuleert lh/fsh aanmaak. Ikzelf heb hypogonadism,en op nolva zit ik op 15-7 op lh/fsh meting. Das op 20mg,dus je moet zeker gaan reageren op nolva. Ja zou gewoon een tijd starten op 20mg p/d en dan na een maandje bloed trekken,en de nolva er 3 maandjes in houden.

Was je nolva wel echt?

nolva stimuleert lh/fsh aanmaak. Ikzelf heb hypogonadism,en op nolva zit ik op 15-7 op lh/fsh meting. Das op 20mg,dus je moet zeker gaan reageren op nolva. Ja zou gewoon een tijd starten op 20mg p/d en dan na een maandje bloed trekken,en de nolva er 3 maandjes in houden.

Ik zal van de week wat HG nolva halen en beginnen op 20mg, bedankt.

Nolva was van het chinese merk, 50 tabs x 20mg.

ik zie toch normale waardes. tuurlijk zijn FSH en LH niet hoog. je testosteronwaardes zijn normaal. waarom zouden je stuurhormonen dan hard moeten werken. ze zijn trouwens binnen de normale waardes. je testosteronwaardes zijn bijna zo hoog alsvoor de kuur. enkel je vrije testosteron is wat lager maar dat heeft niets met herstellen te maken. je vrije testosteron is trouwens niet te laag maar normaal. je weet toch dat testosteronwaardes op en af gaan. om de 6 weken heeft een man een testosteronpiek. als je binnen 3 weken weer je bloed laat trekken, is de kans groot dat je waardes een stuk hoger liggen. zoals iemand al zei. het zijn momentopnames. 's morgens of 's avonds je bloed laten trekken, geeft ook al andere cijfers.

Ikzelf had ook die 50x20, dus dat is het issue niet. Rommelige en niet consequente iname kan dit ook veroorzaken. Test kan dan wel niet aan de marge liggen, maar je fsh/lh moet tijdens nolva gebruik verhoogd zijn. NA nolva laten prikken geeft daling, heb je dat gedaan?

Hmm, zou toch zeggen dat de test waardes vrij laag zitten? In NL maken ze kennelijk geen onderscheid tussen hoe oud je bent in de referentiewaardes, in ieder geval niet t/m 50 jaar. Op een US site vind ik:

Total test / adult:
300 – 1000 ng/dl
(10.4 – 34.7 nmol/L) (mijn waarde 13.0)

Free test / 20-40:
15.0 – 40.0 pg/ml
(520 – 1387 pmol/L) (mijn waarde 298.0)

In de US is kennelijk de ondergrens voor een 40-60 jarige nog hoger (451 – 1213 pmol/L) en zelfs die van een 60-80 jarige (416 – 971 pmol/L).

Nu snap ik dat het een momentopname is maar twee keer rond de 300-400 kan toch niet goed zijn op mijn leeftijd?

---------- Post toegevoegd Thu 29 Dec 2011 om 10:14 ----------

Ikzelf had ook die 50x20, dus dat is het issue niet. Rommelige en niet consequente iname kan dit ook veroorzaken. Test kan dan wel niet aan de marge liggen, maar je fsh/lh moet tijdens nolva gebruik verhoogd zijn. NA nolva laten prikken geeft daling, heb je dat gedaan?

Gewoon elke ochtend s'ochtends ingenomen voor/tijdens ontbijt samen met alle andere pillen (zou niet mogen uitmaken lijkt mij?). Nolva was ik ten tijde van het prikken al een maand of 2 mee gestopt.

Verder heb ik ook tribulus genomen ook na mijn PCT maar dat zou juist ten goede moeten komen van je lh/fsh of geeft dit ook een daling na het stoppen?

Laatst bewerkt:
Tribulus is bunk, zal je test een kleine boost geven, maar ook..... oestrogeen, dus weer onderdrukking, denk dat dit hier gebeurd is. Middel erger dan de kwaal.

Prima, dan start ik gewoon weer met nolva en prik ik weer bloed na een tijdje.

Bedankt.

Kriel en usp slingshot (pink magic) is dit degelijk, sorry voor offtopic.
@ TS zet bij je volgende kuren hcg.

Laatst bewerkt:
Sorry voor het off-topic.

Maar hoe snel na beeindiging van tamoxifen daalt het LH en FSH hormoon weer?

Terug
Naar boven