XXL Nutrition

Boeiende lectuur

wessel

Cool Novice
Waardering
0
ik heb onlangs een nieuw boek gekocht in de standaard boekhandel in Antwerpen.
Krachttraining -Een anatomische benadering-
door Frederic Delavier

Deze kerel is kampioen powerliften geweest, studeerde aan de Academie van Bereldende Kunsten , volgde sectielessen aan de faculteit der geneeskunde...
Het resultaat is een vet boekkie met alle basisoefeningen, gerangschikt per basisspiergroep en met een duidelijke tekening van de aangesproken spieren. Naampjes van spieren en alles erbij. :rocker:
Voor de bestellers onder ons: Forte uitgevers:ISBN 90 5877 061-3

Ik ken het boek! Voor de Cios'ers is dit boek 1 van de studieboeken!
Ziet er erg goed uit!

Is al lang bekend hier.

Volgens mij is er nog een link voor gratis download ofzo.

Als je nog niet zo bekend bent met oefeningen e.d. kijk dan ook eens op
www.exrx.net

• Topic Starter Topic Starter
19.95 €

exrx.net staat officieel bij mijn favs :)

Ik koop niks! Het is te vinden als Ebook :D

Ik heb het al heel lang. Supergoed boek.

Je kunt het boek ook vinden op www.abc.nl die zijn meestal iets goedkoper :cool:

Hmmm:( ik ben er niet kapot van

Leuk wat die man allemaal zelf gepresteerd heeft, maar je komt regelmatig gedateerde informatie tegen

Enige echt bruikbare vind ik de tekeningen, maar ook hier vind ik het gebruik van latijnse benamingen, terwijl er in de verklarende tekst Nederlands gebruikt word niet echt doordacht.

Dus leuk boek voor de heb en voor beginners, maar voor de rest .................

Als zit boek trouwens gebruikt voor voor het CIOS vraag ik me toch af hoe het met de kwaliteit van die opleiding staat ?

Als je de kwaliteit wilt weten van de opleiding van het Cios raad ik je aan eens bij mij op de gym te komen trainen kun je lachen :D

Hehe Iemand met ALO opleiding werd gevraagd wat upright rows waren wat deed ze side raises lachuhhh joh!

ReyMysterio zei:
Als je de kwaliteit wilt weten van de opleiding van het Cios raad ik je aan eens bij mij op de gym te komen trainen kun je lachen :D

Hehe Iemand met ALO opleiding werd gevraagd wat upright rows waren wat deed ze side raises lachuhhh joh!

niveau is laag ja. ze komen bij mij op t werk wel s een soort stage lopen maar die gasten worden meteen al de grond in gejast omdat ze gewoon eigenlijk niks weten. heb ze zelfs horen zeggen dat apparaten de way to go zijn als je traint want zeg nou zelf met gewoon dumbbell curls en sqautten gaat je rug naar de klote, altans dat leren hun.

Tjah.. CIOS, jongen uit mijn voetbalteam zit er ook op!
Wat ze leren.. De spieren, botten en de oefeningen (wat betreft krachttraining)... NIKS over voeding --> Waardeloos :D

ik vind eigenlijk dat ze ook geen kijk op krachttraining hebben, behalve als voor borst bankdrukken en voor biceps barbell curls die overigens slecht voor je rug zijn machines zijn beter.

ReyMysterio zei:

Hahaha dan ben je echt stupid! :D :D :study: :flipoff: :headbang: :haha:

Ach, het ligt meer aan de mentaliteit van veel leerlingen op het CIOS.

De meeste willen bewegen en niet leren.

Als je enige affiniteit hebt met het hele plaatje(anatomie, fysiologie, voeding enz) dan wordt je een goede leerling. Ik durf wel te zeggen dat ik daar toe behoor.

een meisje die ik ken heeft ook cios gedaan en werkt in een soort familie-gym. Op school gingen we eens bankdrukken voor het 1RM, zei ze tegen mensen dat ze de stang niet verder als 20 cm voor de borst moesten laten zakken, 'want dan houd je de spanning op de spier' ??? :mad:
Weet niet of ze dat op het cios heeft geleerd maar als toekomstig fysio zou je toch beter moeten weten

Volgens mij is staat dit boek online. ;)
klik hier om het te checken.
De kwaliteit van die pic's is niet overal even goed, maar het bespaart je weer 20 euro's om het boek te kopen. :D

Idd, bij mij op de gym lopen ook veel van die ecto-cios boys rond. Goed bedoeld hoor, die gasten maar je hebt er geen zak aan.

Terug
Naar boven