AndroidHealthClinic

boeken films etc over politiek

Ano_1995_52

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
203
Lengte
1m50
Massa
160kg
hey dbb,

weet een van jullie nog toevallig goede websites, (e)boeken, films, geluidsfragmenten etc waar ik info kan opdoen over politiek?

thx

• Topic Starter Topic Starter
dank, karma

Tik eens 'politiek' in op wiki en dan beetje doorklikken. Daar kan je ook wel wat van leren.

The West Wing

---------- Post toegevoegd Sun 29 Jan 2012 om 20:19 ----------

Wat voor info wil je eigenlijk?

http://www.imdb.com/title/tt0074119/

Al is het meer over journalistiek maar het belicht wel de vuile kanten van politiek.

Een klassieker is verder 'Mr Smith goes to Washington'. Inmiddels meer dan 70 jaar oud maar nog steeds een krachtige film.

• Topic Starter Topic Starter
The West Wing

---------- Post toegevoegd Sun 29 Jan 2012 om 20:19 ----------

Wat voor info wil je eigenlijk?
gewoon info over hoe de politiek in elkaar zit, info over verschillende politieke stelsels, en wat info over de fouten die gemaakt zijn in de politiek

1984 van George Orwell
Brave new world van Aldous Huxley

Zijn allebei klassiekers en zeer goede boeken, ik ben momenteel zelf bezig met 1984.

1.jpg

hey dbb,

weet een van jullie nog toevallig goede websites, (e)boeken, films, geluidsfragmenten etc waar ik info kan opdoen over politiek?

thx

Op Youtube ed lectures kijken, en de klassiekers lezen. Het meeste leer je vaak van mensen die kritiek uiten op wat algemeen aangenomen wordt of populair is. Zolang je maar wegblijft van de mainstream media zit je eigenlijk goed.

Politiek lijkt me nogal een breed begrip.

Sorry had de OP verkeerd gelezen. Het gaat idd niet zozeer over het huidige politieke systeem maar het heeft wel degelijk met de politiek te maken hoor.

haha ja, zo ken ik er nog wel een paar.
Heel veel boeken hebben zijdelings te maken met de poltiek.

Terug
Naar boven